Inlägg från: Anonym (funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (funderar)

Han är oengagerad

Jag funderar  dels över vad det är som gör att du kopplar ihop pengar med intresse och engagemang, dels över vad han säger när du lyfter att han inte verkar lyssna och inte vill göra saker tillsammans. 

Jag är kvinna och jag skulle tycka att det vore högst osexigt om min man ville att jag skulle ge honom en massa presenter, bjuda honom på middag etc. Och vice versa - vi lever i ett jämställt land förhoppningsvis? Men OM du tycker det är jätteviktigt att man lägger ner pengar i förhållandet: börja själv så kommer han haka på om han tycker att det är något som tillför förhållandet något. Kanske gör du redan detta, men det framgår inte av TS. Man behöver prata om vad som är viktigt i relationen. Är det att bli bjuden på restaurang ibland, turas om i så fall så kan det bli jättetrevligt för er båda!

Den andra delen, att han inte lyssnar och inte vill hitta på saker ihop med dig är däremot något ni måste reda i. Nu drar jag långtgående slutsatser här, men kan det vara så att han är lite fast i gaming-träsket och tycker att det mesta är trist i relation till att spela?

• Anonym (funderar)
    Anonym (Gamingkille) skrev 2025-10-28 09:02:46 följande:

Nu kan ju ni ha det annorlunda än i mitt exempel här. Men i mitt eget förhållande är jag killen som dragit mig undan och fokuserar på hobbys och gaming, då jag känner att min partner inte är intresserad av mig längre utöver att jag ska köpa prylar till henne och betala allt, samt skjutsa henne dit hon ska. Det är då jag duger till. Så jag har bara isolerat mig mer och mer, flytt till gaming. Jag har försökt flertal gånger med att samtala med henne om att vi glider isär, men hon såg inte problemet med att sexlivet inte existerar längre och att hon inte är intresserad av nån form av närhet. Fick bara som svar att "det blir ju så med tiden". Hon stänger mig bara ute och jag har dragit mig undan för jag orkar bara inte mer. Det äter så mycket energi att vara den enda som söker en lösning, jag blev bara deprimerad

Men varför är du kvar i den relationen då??? 
Svar på tråden Han är oengagerad