Han är oengagerad
Jag funderar dels över vad det är som gör att du kopplar ihop pengar med intresse och engagemang, dels över vad han säger när du lyfter att han inte verkar lyssna och inte vill göra saker tillsammans.
Jag är kvinna och jag skulle tycka att det vore högst osexigt om min man ville att jag skulle ge honom en massa presenter, bjuda honom på middag etc. Och vice versa - vi lever i ett jämställt land förhoppningsvis? Men OM du tycker det är jätteviktigt att man lägger ner pengar i förhållandet: börja själv så kommer han haka på om han tycker att det är något som tillför förhållandet något. Kanske gör du redan detta, men det framgår inte av TS. Man behöver prata om vad som är viktigt i relationen. Är det att bli bjuden på restaurang ibland, turas om i så fall så kan det bli jättetrevligt för er båda!
Den andra delen, att han inte lyssnar och inte vill hitta på saker ihop med dig är däremot något ni måste reda i. Nu drar jag långtgående slutsatser här, men kan det vara så att han är lite fast i gaming-träsket och tycker att det mesta är trist i relation till att spela?