• Anonym (Miss crazypants)

Är jag tokig?

Jag har dejtat en man i 11 månader. Vi bor en bit ifrån varandra så vi träffas inte så ofta men vi pratar i telefonen flera gånger per dag. Ikväll när han slutade jobba ringde han mig för att säga att vi nog inte pratar mer ikväll för han skulle till ?familjen? och att han nog skulle sova direkt sen. 

Jag sitter här och undrar om han är med nån annan kvinna?..ibland kan han ringa sådär och förvarna att han kommer vara upptagen osv och jag tänker alltid att det verkar skumt att liksom göra så mycket förarbete. Om han ska till nån annan kan jag tänka mig att det är skönt för honom om jag inte ringer när han är hos henne. Jag vet inte. Känner mig galen med all min misstänksamhet. Hur vet man om man ärgalen?!?

• Svar på tråden Är jag tokig?
  • Anonym (V)

Du är antagligen inte galen.

Anonym (V) skrev 2025-10-27 23:48:09 följande:

Du är antagligen inte galen.

Vad tänker du?
  • Anonym (My)

Nja alltså... Nej jag tycker inte det är konstigt alls. 

Men vad vet jag, jag har blivit lurad och varit väldigt naiv så jag kan fatta dina tankar. 

• Anonym (Nykär)

Har samma typ av förhållande men förre månader in. Det som är viktigt för mig är att ta det riktigt lugnt och försiktigt. Ibland inte höras alls. Det pga att jag inte vill vaggas in i min ide om vem han är som sen inte visar sig stämma. Har blivit sviken förut.

Att ringa flera gånger om dagen hade jag inte klarat av även efter 11 mån. Av fler anledningar. Vill liksom inte att det blir ett måste som dränerar känslorna. Så förstår om det är hans sätt att försöka få ner antalet utan att vara otrevlig, att det finns anledning. 

Så för att förhållandet ska fortsätta och även fördjupas.
    Lägg koncentrationen på dig själv. Fokusera på hobby tex och häng inte upp dig på ett visst antal telefonsamtal. 

• Elis73

Menar han inte sina föräldrar och ev syskon då? Men märkligt att uttrycka sig så kryptiskt. Men också konstigt att du inte ställde frågan hur han menade direkt. Men självklart ska du göra det nu!

Antingen ett missförstånd, eller så kan du släppa honom och gå vidare (om han nu skulle ha en annan relation). Men gå inte och försök lösa gåtan i ditt eget huvud, uten fråga!!

• Anonym (Kvinna med koll)

Kanske inte bara du som har tidigare relationserfarenheter som satt spår? Han kanske har varit ihop med någon innan, som alltid velat ha kontroll på honom, och därför detaljredovisar han sina planer för dig nu, eftersom han utgår från att du har samma kontrollbehov som hans ex?

Prata om detta!

• Anonym (Hmm..,,)

Förstår dina tankar och hade tänkt precis som du. Varför kan han inte bara ringa kort och säga godnatt? Pratar ni alltid långa telsamtal? 
    Hur ofta träffas ni?

Vi är ju över 30 så ja vi har nog båda mycket erfarenheter haha

Angående ringandet så är det faktiskt han som står för 95% av samtalen. 5-12 samtal per dag beroende på hur mycket man har att säga. 

Det jag tycker är konstigt är hur han liksom förvarnade mig.  Jag hade gjort det om jag skulle träffa nån annan och inte ville att han skulle bli misstänksam när han sen ringde och jag inte svarade. Jsg vet inte.  Känns knas bara. 

• Anonym (Anniara)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 08:55:22 följande:

Vi är ju över 30 så ja vi har nog båda mycket erfarenheter haha

Angående ringandet så är det faktiskt han som står för 95% av samtalen. 5-12 samtal per dag beroende på hur mycket man har att säga. 

Det jag tycker är konstigt är hur han liksom förvarnade mig.  Jag hade gjort det om jag skulle träffa nån annan och inte ville att han skulle bli misstänksam när han sen ringde och jag inte svarade. Jsg vet inte.  Känns knas bara. 

Men varför måste det vara någon annan?  Varför är det din första tanke? 

Han brukar ju tydligen ringa och tala om vad han ska göra så vad är så konstigt nu?  Han vill väl bara inte att du ska bli besviken på att han inte hör av sig när han kommer hem eftersom han troligen blir sen och inte vill  oroa dig. 

Varför litar du inte på honom? Har du anledning att inte lita på honom? 

Är du svartsjuk så måste du jobba på det .
    Anonym (Anniara) skrev 2025-10-28 09:22:56 följande:
    Men varför måste det vara någon annan?  Varför är det din första tanke? 

Han brukar ju tydligen ringa och tala om vad han ska göra så vad är så konstigt nu?  Han vill väl bara inte att du ska bli besviken på att han inte hör av sig när han kommer hem eftersom han troligen blir sen och inte vill  oroa dig. 

Varför litar du inte på honom? Har du anledning att inte lita på honom? 

Är du svartsjuk så måste du jobba på det .
    Jag hatar att jag inte kan vara naiv och tro det bästa. Man läser och ser så mycket och jag tror jag blivit osäker av detta. Enligt nätet och tiktok osv kan man aldrig vara säker :(
Svar på tråden Är jag tokig?