Inlägg från: Anonym (Miss crazypants) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Miss crazypants)

Är jag tokig?

Jag har dejtat en man i 11 månader. Vi bor en bit ifrån varandra så vi träffas inte så ofta men vi pratar i telefonen flera gånger per dag. Ikväll när han slutade jobba ringde han mig för att säga att vi nog inte pratar mer ikväll för han skulle till ?familjen? och att han nog skulle sova direkt sen. 

Jag sitter här och undrar om han är med nån annan kvinna?..ibland kan han ringa sådär och förvarna att han kommer vara upptagen osv och jag tänker alltid att det verkar skumt att liksom göra så mycket förarbete. Om han ska till nån annan kan jag tänka mig att det är skönt för honom om jag inte ringer när han är hos henne. Jag vet inte. Känner mig galen med all min misstänksamhet. Hur vet man om man ärgalen?!?

• Svar på tråden Är jag tokig?
    Anonym (V) skrev 2025-10-27 23:48:09 följande:

Du är antagligen inte galen.

Vad tänker du?

Vi är ju över 30 så ja vi har nog båda mycket erfarenheter haha

Angående ringandet så är det faktiskt han som står för 95% av samtalen. 5-12 samtal per dag beroende på hur mycket man har att säga. 

Det jag tycker är konstigt är hur han liksom förvarnade mig.  Jag hade gjort det om jag skulle träffa nån annan och inte ville att han skulle bli misstänksam när han sen ringde och jag inte svarade. Jsg vet inte.  Känns knas bara. 

Anonym (Anniara) skrev 2025-10-28 09:22:56 följande:
    Men varför måste det vara någon annan?  Varför är det din första tanke? 

Han brukar ju tydligen ringa och tala om vad han ska göra så vad är så konstigt nu?  Han vill väl bara inte att du ska bli besviken på att han inte hör av sig när han kommer hem eftersom han troligen blir sen och inte vill  oroa dig. 

Varför litar du inte på honom? Har du anledning att inte lita på honom? 

Är du svartsjuk så måste du jobba på det .
    Jag hatar att jag inte kan vara naiv och tro det bästa. Man läser och ser så mycket och jag tror jag blivit osäker av detta. Enligt nätet och tiktok osv kan man aldrig vara säker :(

Han ringde för några timmar sen och jag frågade om han sov igår när jag ringde vid 23 eller om han var upptagen. Han sa att han var nog bara upptagen?.det svaret känns inte bra tycker jag. Själv hade jagcsvarat med vad jag gjorde?.

Anonym (Gh) skrev 2025-10-28 16:10:12 följande:
    Hade jag haft någon som ringde så mycket var dag så hade jag helt ärligt backat och dragit mig ur. Min särbo och jag har på nästan 3 år knappt pratat i telefon utan mest skrivit till varandra under dagarna. Hur kan man ens ha tid att ringa så mycket ändå om dagarna? Inget arbete? Inget eget liv? 
    om Han var kontrollerande hade jag backat men vi gillar prata bara.  Vi har jobb och barn båda två
    Anonym (Mmm) skrev 2025-10-28 16:23:36 följande:
    Varför ringde du 23? 
    Jag ville höra honom innan jag sov. Men när han inte svarade så fick jag ångest att han var med nån kvinna?.
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-10-28 17:10:49 följande:
    Varför ringde du så sent om han sagt att han skulle vara upptagen?! 
    För att han kanske skulle vara hemma då anar jag
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-10-28 17:16:44 följande:
    Mitt ex ringde gärna flertalet gånger om dagen för att han "ville prata"... men det var en form av kontrollerande. Vi kunde gå i flera timmar hemma och knappt prata med varandra och i samma ögonblick som han satte sig i bilen så ringde han och hade 1000 saker att prata om medan han körde. Det gällde även när jag var på jobbet och han var på väg hem. Då skulle han prioriteras ändå.

Jag och nuvarande skriver till varandra under dagens gång, har man fullt upp så svarar man inte, kanske inte ens läser. Pratar gör vi i samband med att vi ska ses eller om något speciellt hänt. 
    Om vi inte kan prata så svarar i inte såklart och ingen av oss blir sura.  
Svar på tråden Är jag tokig?