Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Är jag tokig?

Han är schysst och informerar dig om att det inte blir fler samtal då han är upptagen med att träffa sin familj och du hoppar direkt till att han har någon annan? 

Ja, i mina ögon är du tokig. Han vill att du ska känna dig lugn över att han inte hör av sig som han brukar göra. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 11:06:59 följande:
    Jag hatar att jag inte kan vara naiv och tro det bästa. Man läser och ser så mycket och jag tror jag blivit osäker av detta. Enligt nätet och tiktok osv kan man aldrig vara säker :(
    Är du tillsammans med "nätet och TikTok" eller med denna, livs levande person? 

Tror du behöver detoxa från sociala medier om det som finns där påverkar din relation så pass mycket. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 11:06:59 följande:
    Jag hatar att jag inte kan vara naiv och tro det bästa. Man läser och ser så mycket och jag tror jag blivit osäker av detta. Enligt nätet och tiktok osv kan man aldrig vara säker :(
    Att lita på sin partner är inte att vara naiv. Jag litar på min även fast flertalet namn när han pratar om vänner och kollegor är kvinnonamn. Vi ses max 2 helger i månaden pga avstånd och barn på varsitt håll. Skulle jag inte lita på honom skulle det aldrig funka. Snart kommer vi inte att ses på 2 månader  pga jul och resor. 

Du är dessutom 30+ och agerar som en osäker 20-åring i mina ögon. Du borde vara så mycket tryggare i dig själv. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 16:03:01 följande:

Han ringde för några timmar sen och jag frågade om han sov igår när jag ringde vid 23 eller om han var upptagen. Han sa att han var nog bara upptagen?.det svaret känns inte bra tycker jag. Själv hade jagcsvarat med vad jag gjorde?.

Varför ringde du så sent om han sagt att han skulle vara upptagen?! 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:03:21 följande:
    om Han var kontrollerande hade jag backat men vi gillar prata bara.  Vi har jobb och barn båda två
    Mitt ex ringde gärna flertalet gånger om dagen för att han "ville prata"... men det var en form av kontrollerande. Vi kunde gå i flera timmar hemma och knappt prata med varandra och i samma ögonblick som han satte sig i bilen så ringde han och hade 1000 saker att prata om medan han körde. Det gällde även när jag var på jobbet och han var på väg hem. Då skulle han prioriteras ändå.

Jag och nuvarande skriver till varandra under dagens gång, har man fullt upp så svarar man inte, kanske inte ens läser. Pratar gör vi i samband med att vi ska ses eller om något speciellt hänt. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:28:49 följande:
    Om vi inte kan prata så svarar i inte såklart och ingen av oss blir sura.  
    Tydligen blir du ju svartsjuk och hittar på fantasier i ditt huvud om att han är med någon annan när han inte svarar. 
    Anonym (Miss crazypants) skrev 2025-10-28 17:27:15 följande:
    För att han kanske skulle vara hemma då anar jag

Han hade ju sagt att det inte skulle bli fler samtal den dagen för att han skulle vara med familjen. Vad var otydligt i det?
Svar på tråden Är jag tokig?