Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

våldtog mitt ex mig?

Ja det kan mycket väl räknas som våldtäkt, speciellt om han drog in dig i badrummet och höll på så där hårt i dig, fast du hade ont. Tydlig brist på samtycke. Dessutom bad du väl honom inte att ta i hårt den gången? Han gaslightar dig. 

Men du måste utgå från dig själv om du orkar med utredning och en eventuell rättegång. Du kan troligtvis få ett målsägarbiträde som stöttar dig i processen., utöver annan juridisk hjälp.Det är inte säkert att det blir fällande dom, men det kan bli det. 

Käner man sig stark så tycker jag att man ska anmäla!

För övrigt ska du verkligen inte ha någon kontakt med honom! Han gjorde detta som en hämnd för att du textade med en annan.

• Anonym (F)
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 12:48:14 följande:
    Hon ger sitt samtycke genom att följa med i situationen.
    Du vet inte hur situationen såg ut, och inte jag heller, TS skrev inte så detaljerat.

Du har en agenda om att det såg ut på ett visst sätt. Det vet bara TS.
  • Anonym (F)
    Anonym (v) skrev 2025-10-31 13:58:45 följande:

Det är inte heller bara själva handlingen som har påverkat mig utan också sakerna han sa. Orden spelas upp i mitt huvud om och om igen. 

Han gjorde det för att hämnas och han sa saker för att hämnas. Du kan välja hur du vill tänka kring det han gjorde.

Själv hade jag tänkt att han avsiktligt ville göra mig illa.
  • Anonym (F)

Man har rätt att när som helst under ett sexuellt skede säga nej och dra sig tillbaka. Då tar man tillbaka sitt tidigare samtycke.

TS, kvinnor binder sig mer till sin partner för att i bildar mer av bindningshorminet oxyticin. Så du verkade ha varit känslomässigt bunden till honom, trots att han inte var bra för dig! 

Men trots att det är smärtsamt för dig, så är det bra att ni inte är tillsammans längre.

• Anonym (F)
    EpicF skrev 2025-10-31 18:41:44 följande:
    Hormonet gör heller inte att kvinnor skulle binda sig mer till sin partner. Även män har detta hormonet. 

Att ts fortfarande kan vara känslomässigt bunden till honom har nog mer att göra med att han har varit manipulerade mot henne. 
    Kvinnor bildar lättare hormonet oxytocin upp tills de börjar närma sig klimakteriet ungefär. Men män har det också. 
    Men visst handlar det om manipulation också.
Svar på tråden våldtog mitt ex mig?