-
Var det här en våldtäkt?För en månad sen dumpade mitt ex mig efter jag hade varit otrogen (inte fysiskt, men jag skrev med någon annan). Jag rättfärdigar inte det jag gjorde, men jag mådde väldigt dåligt i relationen. Vi blev tillsammans när jag var 17 och vi var tilllsammans i 7 år, och han var 8 år äldre än mig. Jag var väldigt beroende av honom och jag trodde på riktigt att jag aldrig skulle kunna stå på egna ben, jag ville lämna många gånger men jag var för rädd. Så att han dumpade mig blev en utväg för mig, och jag tror att det kanske var det enda sättet för mig att ta mig ut för jag har inte insett förrän nu i efterhand hur dålig relationen var för mig.Han var aldrig fysisk mot mig under relationen, men det var mycket manipulerande och gaslighting, jag är autistisk och lätt att manipulera. Han fick mig alltid att tvivla på mina egna upplevelser och allt som var dåligt i relationen var mitt fel.När han dumpade mig, under bråket vi hade, sa han plötsligt att han kände sig upphetsad av hela situationen, att han ville ha sex med mig. Han tog in mig i badrummet, penetrerade mig analt med våld alltså utan uppvärmning och jag fick jätteont, blev svimfärdig och drog mig bort från honom. Då sa han ''jag trodde du skulle klara av att bli våldtagen'' som att han tände på att jag fick ont. Jag blev rädd att han skulle göra det igen och drog mig bort från honom när han försökte ta i mig då sa han ''är du rädd att jag ska våldta dig i röven igen?'' sen tog han mig till sängen för jag var helt svimfärdig och illamående, och han sa ''jag skulle ha låtit dig svimma och fortsatt våldta dig i röven''. Det kändes verkligen som att han ville straffa mig och att han njöt av att göra det.Jag har tänkt på det här de senaste veckorna efter uppbrottet, men jag har inte insett förrän nu när jag har pratat med några vänner om det att det var en våldtäkt. Så för någon dag sen bestämde jag mig för att ringa honom för att konfrontera honom, och spela in samtalet. Jag visste att han skulle försöka gaslighta mig, och just nu tvivlar jag på mig själv men jag vet inte om det är jag eller han som har fel.Under samtalet sa han i princip att han ''läste situationen fel''. När jag frågade honom hur han kunde läsa situationen fel sa han att jag hade sagt att jag ville att han skulle göra illa mig (det stämmer, jag brukade säga det under sex för jag gillade det lite hårdare, men det han gjorde mot mig nu har han aldrig gjort innan, och han visste vad jag menade när jag sa så). Han sa att han ''försökte som alltid göra det han trodde att jag skulle gilla, att han misstolkade'' han kom med ursäkter som att ingen av oss var vid våra sinnens fulla bruk, han kallade sexet för rape play. Han bad om ursäkt men han försökte få det att låta som att vi båda hade gjort fel, att han inte hade våldtagit mig i princip. Jag vet inte hur jag ska tänka eller tolka det här. Blev jag våldtagen eller har han rätt att det vi gjorde var rape play? -
Svar på tråden våldtog mitt ex mig?
-
Jag är ledsen att säga det men ja det var en våldtäkt. Inget tvivel om saken. Ingenstans gav du tillåtelse till "rape play" utan det var en våldtäkt.
-
Självklart var det våldtäkt.
Bra att du tagit dig ur det förhållandet! -
Ja, det var våldtäkt.
-
Det är inte en "lek" om inte båda är med på det. Anmäl honom.
-
Håller med dom ovan. Det var våldtäkt.
-
Ja. Sex utan medgivande är en våldtäkt. Anmäl aset.
-
Utan tvekan så var det våldtäkt. Du gav inget samtycke. Och jag tycker du ska anmäla honom. Låt honom inte slippa undan.
-
Ja, självklart var set en våldtäkt och bör omgående anmäla honom.
-
Det var våldtäkt och om du orkar bör du polisanmäla kräket så att han inte gör det mot andra.
-
Jag spelade in telefonsamtalet men jag vet inte om det räcker som bevis eftersom han inte erkände att det var en våldtäkt.molly50 skrev 2025-10-29 19:27:42 följande:Utan tvekan så var det våldtäkt. Du gav inget samtycke. Och jag tycker du ska anmäla honom. Låt honom inte slippa undan.