• molly50

våldtog mitt ex mig?

Utan tvekan så var det våldtäkt. Du gav inget samtycke. Och jag tycker du ska anmäla honom. Låt honom inte slippa undan.

• molly50
    Anonym (v) skrev 2025-10-30 09:51:22 följande:
    Jag spelade in telefonsamtalet men jag vet inte om det räcker som bevis eftersom han inte erkände att det var en våldtäkt.
    Men det framgår väl att han inte hade samtycke? I så fall kan det räcka.
    Och oavsett så är det ju bra om det finns en anmälan hos polisen ifall han gör det igen mot någon annan.
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-30 10:11:53 följande:
    Nej, det är inte våldtäkt.
    Vad klassificerar då du som våldtäkt om du inte tycker det är väldtäkt när man penetrerar någon utan samtycke?
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 12:48:14 följande:
    Hon ger sitt samtycke genom att följa med i situationen.
    Är det samtycke när man blir ofrivilligt indragen i badrummet och får snorren upptryckt i baken mot sin vilja?
    Det var väl inte heller ett svar på frågan.
    Vad klassificerar du som våldtäkt om du inte tycker att detta kan klassificeras som det?
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 13:02:10 följande:
    Det här är ett bra exempel på ett samlag där det inte blev som ena parten hade tänkt sig och ångrar sig efteråt. Fast det gör det inte till våldtäkt att det inte blev som hon tänkt sig.
    Jag tycker du ska läsa igenom trådstarten en gång till.
    Du verkar ha en väldigt snedvriden syn på vad våldtäkt och samtycke verkligen är.
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 13:49:56 följande:
    Det kan inte du veta utan är bara din spekulation.
    Och hur vet du att hon har gett samtycke?
  • molly50
    Anonym (ML) skrev 2025-10-31 15:09:00 följande:

TS: det låter som en våldtäkt ja. 

Övriga i tråden - varför hålla på att diskutera med våldtäktsapologeterna? Majoriteten av de män som
    hänger på familjeliv är totala sociala losers. De har inga fungerande relationer, särskilt inte med kvinnor, har inga eller få erfarenheter av ett aktivt sexliv och ägnar all sin lediga tid åt att skriva av sig sin frustration. De är ALLTID aktiva i trådar där någon kvinna är skör och mår dåligt. de ska ALLTID trycka till henne lite extra. 

detta är den interaktion med kvinnor de har. Den enda. Den är viktig för dem och de kan babbla nonsens i åratal bara för att hålla konversationen igång. 

Om ni undrar vilka de är så kolla vilka som kommer svara mig. De kommer säga att de minsann har jobb och fru och barn och är starka och jättesexiga och jag är nog bitter feminist osv. Det kommer även dyka upp nick som inte skrivit i tråden innan och enbart svara mig. 

snälla sluta ge luft åt dessa losers. 

Jag kan bara svara för mig själv. Men när någon försöker övertyga en våldtagen kvinna om att hon inte har blivit det så ska det inte stå oemotsagt.
  • molly50
    Anonym (ML) skrev 2025-10-31 15:17:51 följande:

Då räcker det att skriva: TS, han har fel eftersom samtycke är viktigt. 

Genom att gå i långa diskussioner tillåter man de här galningarna att ta absurt mycket plats. Svara inte dem direkt, bemöt det som måste bemötas men rikta dig till TS. Och det räcker med en gång. Du behöver inte övertyga DEM - de är inte här för att de bryr sig. 

Javisst,det är ju såklart det bästa.
    Men för mig,som själv har blivit våldtagen en gång,så sticker det i ögonen när någon skriver sådana saker.
    Då kan det vara svårt att låta bli att svara.
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 16:47:41 följande:
    Hon skriver själv:
    "Jag samtyckte inte till att bli penetrerad analt utan uppvärmning. Jag var med på att ha sex först, men var inte beredd på att han skulle göra som han gjorde."

"Jag vet inte varför jag gick med på det. Jag var livrädd för att förlora honom även om jag visste att det var för det bästa. Hela händelsen var helt sjuk och jag ville vara medgörlig för att visa att jag ångrade att jag hade varit otrogen"
    Missade du att hon skrev: Jag samtyckte inte till att bli penetrerad analt utan uppvärmning?

Vad i den meningen visar på samtycke?
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 16:49:55 följande:
    Våldtäkt är vidrigt och ska under alla omständigheter anmälas. Vi gör bara olika bedömning av den här situationen som sagt. 
    Och då borde även TS anmäla detta. Hon samtyckte inte till att bli våldtagen analt och då är det våldtäkt.
  • molly50
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 17:40:12 följande:
    Det räcker inte med att TS uppger att hon inte hade samtycke. Mannen i fråga måste dessutom ha rimliga skäl att förstå detta. Något som försvåras av att hon uppger att hon hade samtycke till den första delen. Och dessutom inte skriver att hon gjorde något motstånd när det övergick till analt.

Hon skriver:"Jag vet inte varför jag gick med på det. Jag var livrädd för att förlora honom även om jag visste att det var för det bästa. Hela händelsen var helt sjuk och jag ville vara medgörlig för att visa att jag ångrade att jag hade varit otrogen"
    Anonym (v) skrev 2025-10-31 18:00:46 följande:
    Jag gjorde uppenbarligen motstånd. Jag var inte beredd på att han skulle penetrera mig analt. 
    Detta borde väl vara tillräckligt för att han ska förstå.

Svar på tråden våldtog mitt ex mig?