Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Hjälpa sin partner med större lust

Menar du att du blir kåt av att ta på din partner fast hon inte vill och att du tycker det är skönt att bli tillfredsställd av henne fast du vet att hon helst vill sova ? Det enda jag skulle tänka på är att partnern inte vill vilket är så avtändande och jag skulle inte njuta en sekund.

• Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2025-10-31 06:37:20 följande:

Är inte det en ganska egoistisk inställning, om man hela tiden enbart utgår från sina egna känslor och vad man själv könner för i stunden? 

Krävs nog att man anpassar vad man vill efter sin partner också. Typ om den ena är trött och vill sova och den andre vill ha sex, ja då kanske man får ändra vad man vill precis i stunden så att man vill göra det skönt för partnern först, så kan tex båda sova gott sedan. 

Frågan var ju hur man kan tända på att bli tillfredsställd av någon som egentligen inte vill utan ställer upp ändå.
  • Anonym (Kvinna)
    Ascendere skrev 2025-10-31 07:08:49 följande:

Om min fru kommer till mig och säger:
    Det hände en grej på jobbet idag, jag känner mig ganska ledsen och har svårt att sova, jag skulle behöva få ligga i din arm och prata.

Då skulle jag inte säga : Vad tråkigt, jag är tyvärr trött och vill sova, och jag vet att du inte vill att jag ska göra saker för dig  bara för att ställa upp. Om du låter 
    mig sova så kanske jag orkar lyssna på dig imorgon. 

Menar du på riktigt att du inte förstår skillnaden mellan att ställa upp på sex och lyssna på när nån behöver prata av sig ?
Svar på tråden Hjälpa sin partner med större lust