• klyban

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

Anonym (Rasande TS) skrev 2025-10-31 07:54:12 följande:
    Själv har jag inget emot Halloween som högtid och tycker faktiskt att det kan vara roligt med pynt och utklädnader, men jag förstår helt om man inte vill delta, eller tycker att det är för mycket. Skadegörelse ger jag inte mycket för dock och blir förbannad. 

Det värsta är ju att det inte ens var halloween.

Hade det varit idag, så hade det varit något sm kan hända.
    Det du blev utsatt för var ju skadegörelse.(Som det i och för sig är även i dag, om nu inte det handlat om nått enstaka ägg.)

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 14:42:26 följande:
    Har missat att Halloween inte ens är från USA, utan en keltisk tradisjon?!

Den kommersiella halloween som vi har här och i USA, är utan tvekan amerikansk och har väldigt lite med den keltiska och göra.
    Enda som sammanfaller är att klädde ut sig, sen försvinner liknelserna mycket snabbt.

En mer korrekt sak att säga hade varit och säga det har sitt ursprung ur en keltisk skördetradition, men att det är inte mycket som liknar varandra i övrigt, utom då klä ut sig främst.

Anonym (Illa) skrev 2025-10-31 14:55:17 följande:

Ja, efterlys inte på FB eller visa på annat sätt att du reagerar. Dröj med att sätta upp belysning, kameror.

Annars kan du trigga igång någon idiot som tycker att det är jättekul att du reagerar.

Jo, människan psyke är sådant att de blir väldigt exalterad om de får en reaktion.

Mest fundersam på vanför detta sker på fel dag så att säga, kanske de kommer ihåg från förra året?
    Men ändå missa dag är rätt tragiskt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 15:09:32 följande:
    Var efter midnatt så är det faktiskt rätt dag... 
    klyban skrev 2025-10-31 15:02:57 följande:

Den kommersiella halloween som vi har här och i USA, är utan tvekan amerikansk och har väldigt lite med den keltiska och göra.
    Enda som sammanfaller är att klädde ut sig, sen försvinner liknelserna mycket snabbt.

En mer korrekt sak att säga hade varit och säga det har sitt ursprung ur en keltisk skördetradition, men att det är inte mycket som liknar varandra i övrigt, utom då klä ut sig främst.

Halloween är ursprungligen en keltisk tradisjon. Punkt. 
    Ja, det var jag sade också :whoco5:
    Dock har denna keltiska inte mycket med den amerikanska och göra.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 15:09:32 följande:
    Var efter midnatt så är det faktiskt rätt dag... 
    klyban skrev 2025-10-31 15:02:57 följande:

Halloween är ursprungligen en keltisk tradisjon. Punkt. 

Och två så vet inte TS när detta skedde ens, utan först på morgonen som de upptäckts.

Och detta är det enda vi vet, och mitt i natten kan även vara igår för TS också :whoco5:

• klyban
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-10-31 15:26:25 följande:
    Helt rätt. Min kollega ska gå med sina barn ikväll och sa precis det.
    Utan dekoration, gå vidare.

Kör ingen dekoration själv(LGH), men har godis om någon råkar komma.

Hade jag fått bestämma så hade jag raderat halloween från allas minne.

Rätt komiskt och med tanke på detta är en kommersiell högtid, och hur de försökte 2-3 ggr innan föräldrar började med detta med sina barn.

En kort men rätt rolig och komisk historia.
    En arbetskamrat som är nu pensionär, och när det började komma igång.
    Så kom en till deras dörr och knackade på och sade Bus eller godis.
    Och som han berättade senare, så tänkte han, ja, jag gillar nog godis mer än ett bus.
    Och så han stoppade ned handen och tog en godis, barnet blev sur som faan och sparkade han på smalbenet Skrattande

Sen LÄRDE han sig vad halloween var :lol:

• klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 15:49:44 följande:
    Du skrev att det var fel dag.... har glömt vad du själv skrev? 

"Mest fundersam på vanför detta sker på fel dag så att säga, kanske de kommer ihåg från förra året?
    Men ändå missa dag är rätt tragiskt."

Är förvisso vanligt förekommande med dig. 

Korrekt är att vi inte ens vet, och det kan jag ta på mig.
    Dock så finns inte heller något som säger det var på natten efter midnatt, för det är du den enda som försöker påstå.

Och vem kör bus eller godis efter midnatt och för ta det till det bisarra.

DU?
    Eller vem?

• klyban
    Anonym (C) skrev 2025-10-31 16:17:30 följande:
    Ingen kör bus eller godis den tiden på natten.

Tydligen är det en sak för epic, rätt udda även om själva datumet är rätt om det är över kl24.

Men kanske någon kör bus och godis efter kl24 idag och känns mer rätt än nu.(Men nog inte ändå heller.)

• klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 17:32:22 följande:
    Jaha, och var har jag skrivit att det skulle vara ok med bus eller godis, eller snarare bara bus bara för att den är efter midnatt och då tekniskt sätt råkar vara 31 okt? 

Jag påpekade enbart att om det var efter midnatt så var det rätt dag. Inte att skadegörelse skulle vara ok eller att dens är ok med bys eller godis vid den tiden. 

Men som vanligt hittar du på saker som inte står. 

Om någon skulle göra bus eller godis efter midnatt idag/inatt så det de facto helt fel dag, eftersom Halloween ALLTID är 31 okt. Inte 30 okt och inte 1 nov. Utan ALLTID 31 okt, varje år. 

Ingen ens vet om det var efter midnatt, bara det fanns när de vaknade.

Vad har jag hitta på?
    Och vem kör bus och godis, så fort datumet är 31e, du?

• klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 18:33:43 följande:
    Återigen, var har jag sagt att det är ok att köra bus eller godis efter midnatt den 31 oktober? Eller att jag skulle göra det? 

Bland mitt umgänges gäng skulle ingen få för sig att göra något så korkat. Inte skadegörelse finns här. 

Hur de gör i din umgängeskrets kan man bara gissa. 

Du berättade det var bus eller godis efter midnatt till 31e.
    Så är det detta, eller är det nu nu och idag?

Ingen säger om det är rätt, men du säger efter midnatt är det halloween.

Som är korrekt, men det är inte frågan, är det ett bus då?  :lol:

• klyban
    EpicF skrev 2025-10-31 19:06:05 följande:
    Nej, jag skrev att tekniskt sätt var rätt dag,  31 oktober. Inte att bus eller godis skulle vara ok. 

Ja, efter midnatt natt til fredagen är det 31 oktober. Som alltid är Halloween.  Skrev faktiskt ingenting om bus eller godis. 

Inlägg 28: "Var efter midnatt så är det faktiskt rätt dag...". 

Du vet från början hade bus eller gods-frågan inget att göra med Halloween.... men du kanske inte visste det 🤔

Och det betyder du vet om att det var fel dag Solig

Och TS har aldrig ens sagt det var efter midnatt, så en ny fail för dig :lol:

Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!