• EpicF

Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!

klyban skrev 2025-11-05 11:15:27 följande:

Om man vet sakligheten och faktan bakom inläggen, så är det väldigt enkelt att förstå.
    Och två, jag svarar jätte gärna på de som inte förstår riktigt vad jag skriver, men ofta brukar just dessa gå ad hominem istället och totalvägra.(Och jag älskar väl ad hominem vinkeln också, och just för att jag går aldrig på det och kan bli rätt roande och se hur någon tror person är argument för sak.)
    Medans de som faktiskt vill förstå frågar och kanske lär sig något också.

De gångerna folk frågar vad du menar får bara ytterligare konstigt meningslöst svammel eftersom du är oförmögen att berätta vad du faktiskt menar. 

En annan rolig sak att användaren som utger sig vara utbildad inom sjukvård och omsorg inte ens vet skillnaden mellan luftburen smitta och droppsmitta, och att det inte går kalla en droppsmitta för luftburen.
    För användaren försöker inbilla sig semantik gör en droppsmitta till en luftburen smitta.
    Och nu pratar vi om hur läkevetenskapen klassificerar hur ett virus smittar.
    Nu pratar vi om ämnet COVID-19 då.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag är utbildad och kan också läsa vetenskapliga artiklar. Det kan inte du. Huruvida covid-19 är en droppsmitta eller inte är omdiskutetat. Så de behövs inte diskuteras mer och har dessutom inget med trådens ämne. 

Och nej, vi pratar inte om covid-19 utan om vandalism som har hänt på eller innan halloween (på eller innan den 31 oktober). 
  • EpicF

Om man vet sakligheten och faktan bakom inläggen, så är det väldigt enkelt att förstå.
    Och två, jag svarar jätte gärna på de som inte förstår riktigt vad jag skriver, men ofta brukar just dessa gå ad hominem istället och totalvägra.(Och jag älskar väl ad hominem vinkeln också, och just för att jag går aldrig på det och kan bli rätt roande och se hur någon tror person är argument för sak.)
    Medans de som faktiskt vill förstå frågar och kanske lär sig något också.

Ja, du älskar ad hominem och gör faktiskt detta själv väldigt mycket utan att du är medveten om det. Förmodligen för att du inte vet vad uttrycket betyder... 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-05 18:59:21 följande:

Och ändå är det fundamentala skillnader mellan en droppsmitta och luftsmitta i läkarvetenskapen.
    En som du inbilla dig semantik skulle ändra skillnaderna.

Och var har jag påstått att det inte är skillnad? 
    Vem har pratat, förutom du, om att ändra skillnaden mellan dropp och luftsmitta?

Är också väldigt intresserad av hur du får in detta i trådens ämne? 

EpicF skrev 2025-11-05 18:35:05 följande:
    Ja, du älskar ad hominem och gör faktiskt detta själv väldigt mycket utan att du är medveten om det. Förmodligen för att du inte vet vad uttrycket betyder... 

Ja, jag älskar när ad hominem inbillar sig att saklighet och fakta inte betyder något längre.
    Och tror person är ett argument för sak Solig

Och ändå vet du inte vad uttrycket betyder.... å andra sidan så är det många uttryck du slänger dig med som du inte vet vad de betyder... 

Dock står vi här med att det var aldrig ett halloween bus, och för frågan om bus eller godis aldrig kom.
    Och vi vet inte heller ens om "buset" kom på halloween.

Och vem har, förutom du, pratat om halloween bus? 

1. Det var inget bus, utan vandalism. Det trodde jag även du förstod? Men å andra sidan så är det bara DU som pratar om Halloween bus och "bus eller godis". 

2. Om det inträffade efter midnatt så inträffade det på just Halloween. På Halloween dagen. Du vet, återigen Halloween ÄR en dag. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-05 19:40:44 följande:

Hur ändrar man skillnaden mellan dropp och luftsmitta och berätta det har fundamentala skillnader?
    Lycka till :lol:

Det borde kunna tala om, eftersom det är du som pratar om det... 

Så hur gör man? 😂

Och utan halloween bus och utan frågan om bus och godis, så berättar det att det "bara" var en vandalism.

Och TS berättelse berättar att det lika kunde varit dagen före det skedde.

Återigen, det har aldrig varit något annat än vandalism. När ska det gå in för dig? 

Du är den ända som pratar om bus eller godis. Ingen annan gör det. Enbart du. 

Du verkar ha hängt upp dig i just det. Varför? 

Absolut kan det ha varit dagen före. Aldrig sagt motsatsen till det. Eller det kan ha varit samma dag. De som vet de vet. 

Du kanske borde läsa vad jag faktiskt skriver?!

Och för att vakna till vandalismen berättar inte att det skedde då.

Ehh...nej. Det berättar enbart att det har hänt. Rätt logiskt faktiskt om du frågar mig. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-05 20:02:51 följande:

Vi vet att det aldrig var ett bus eller godis med halloween, då frågan aldrig ställdes för bus eller godis.
    Utan var "bara" vandalism.

Försöker du säga jag hade rätt hela tiden att det var vandalism?

Att det är en skillnad vet alla. Att man däremot ändrar skillnaden vet bara du, eftersom det är du som tar upp det. 

För nej, läkarvetenskapen berättar inte detta. Men det är förmodligen intressant för läkarvetenskapen hur detta kan göras. 
    Så ut gör man när man ändrar skillnaden mellan dropp- och luftburen smitta? 🤔

Och hur är detta relevant till trådens ämne? 
    klyban skrev 2025-11-05 20:02:51 följande:

Vi vet att det aldrig var ett bus eller godis med halloween, då frågan aldrig ställdes för bus eller godis.
    Utan var "bara" vandalism.

Försöker du säga jag hade rätt hela tiden att det var vandalism?

Tja, eftersom jag aldrig har påstått att det skulle vara något annat än vandalism så är du inte rätt. Sorry. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-05 20:23:31 följande:

Om det aldrig var vandalism och pga av att halloween frågan om godis eller bus, så berättar du jag hade rätt och att det är så jag hade rätt hela tiden.(Det är lugnt, du klarar inte av att erkänna detta Solig )

Det är därför detta är så skoj och för du inte ens kan erkänna jag hade rätt från sekund ett.

Vad skulle det vara om det inte var vandalism? 

Nej, du har inte rätt eftersom jag aldrig har påstått att det skulle vara något annat än vandalism. Dvs jag har aldrig påstått att det skulle vara något halloween-bus. 

Men du hade inte haft rätt ens om jag hävdad att det var ett halloweeen-bus.
    Detta pga att varken du eller ja vet vad som hände, ingen av oss vet vad dessa personen  gjorde, ingen av oss vet om dessa personer har ställt en fråga eller inte. Och ja, det finns många sätt att ställa "bus eller godis"-fråga på och alla behöver inte vara verbala. 

De kan ha lämnat en lapp i brevlådan, de kan ha knackat på mitt i natten och ställt frågan till en stängd dörr. De kan ha tolkat "inget svar" som att de inte får godis och därmed gör ett bus. 

Och nej, innan du kommentarer; jag anser inte att det är ok med "bus eller godis"-runda dagen före eller sent på natten. Men det finns många som gör det ändå. 

Varken du (?) eller jag var där, eller iallfall inte jag och då kan iallfall inte jag veta vad som hände. Och eftersom jag misstänker att du inte heller var där så vet k te du heller vad som hände eller intentionen de hade med sitt utförande. 

Så att bestämt säga att ingen "bus eller godis"'-fråga har existerar blir fel. 

Jag menar att det är vandalism, och har alltid menat det. Du drar hela tiden upp "bus eller godis"- frågan och hävdar bestämt att den aldrig har blivit ställd. Hur vet su det? Var du där? Är det du som är förövaren? 

Som sagt du har inte rätt. Jag har inte rätt. Jag gör bara antaganden eftersom jag inte var där och det gör förmodligen du också. 

Och nu kommer du komma med ditt vanliga svammel; "
    Vi vet att det aldrig var ett bus eller godis med halloween, då frågan aldrig ställdes för bus eller godis.".....

Men nej, det vet faktiskt ingen av oss och således har inte du heller rätt utifrån den aspekten. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-05 20:23:31 följande:

Det är därför detta är så skoj och för du inte ens kan erkänna jag hade rätt från sekund ett.

Så länge inte du var där så har du inte rätt 😂
  • EpicF
    Anonym (Mm) skrev 2025-11-06 03:52:50 följande:
    Det var ett bra tag sen nu, men just den tråden har etsat sig fast i mitt minne eftersom din attityd mot ffa ts, men även andra i tråden, var så alldeles extra vidrig just där. Du hittar dina svar i den tråden här: https://www.familjeliv.se/forum/thread/81779708-kan-man-vara-inlagd-utan-att-vara-sjukskriven/2/nick/81779760

D
    et beteende du uppvisar i den tråden återkommer i tråd efter tråd, men som sagt: just den tråden var så extra hemsk - ett hån mot alla som LPT:ats för en ÄS.
    Inte sagt eller beteent mig som du påstår. 

Och ja, det är svårt att få LPT för ÄS. Inte omöjligt, men svårt. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 06:11:43 följande:

Det vi vet är att det kanske inte ens var på halloween, och det vi vet är att ingen bus eller godis fråga kom och därmed "bara" vanlig vandalism.

Annars hade det varit halloween-vandalism :whoco5: 

Så du var där? 
    Varför stoppade du inte det hela då? 🤔

Även om det var på Halloween dagen så var det vandalism. Ingen ändras där. 

Det vi vet är att det kanske inte ens var på halloween, och det vi vet är att ingen bus eller godis fråga kom och därmed "bara" vanlig vandalism.

Och innan TS kommer och korrigerar eventuella fel, så är detta fakta.
    Men vet sedan innan att du försöker kalla fakta svammel, är ju inte första gången precis :lol: 

EpicF skrev 2025-11-05 20:58:29 följande:

TS var Solig

Nej, det är ingen fakta. Det är en antagelse. 

Men vet sedan innan att du försöker kalla fakta svammel, är ju inte första gången precis :lol: 

TS var Solig

Nej, ts sov

• EpicF

Så du var där? 
    Varför stoppade du inte det hela då? 🤔

Även om det var på Halloween dagen så var det vandalism. Ingen ändras där. 

Nej, det är ingen fakta. Det är en antagelse. 
    En antagelse är aldrig fakta. 

TS var Solig

Nej, ts sov

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 06:24:27 följande:

Och vet du det mest roliga av allt, hen håller med mig till fullo med allt jag säger, Men ändå klarar inte av att erkänna jag återger allt korrekt med den info vi har.
    För tydligen finns det en spärr som gör att hen inte kan hålla med någon som har rätt eller är korrekt.

Nej, jag håller inte med dig till fullo av den enkla anledningen att du inte var där och inte vet vad intention till äggningen av ts hus var. Dvs du har inte rätt och inte fel heller. Utan du gör ett antagande, precis som oss andra. 

Och sedan är jag en HON och hen.
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 15:41:48 följande:

Så du försöker inbilla dig bus och godis inte ska ha ett svar?
    För vi vet att det inte kommit en fråga ens om halloween bus eller godis.

Var skriver jag det?

Och hur vet du att det inte kommit en fråga om bus eller godis? Du var ju inte där eller?!

Vi vet också att TS bara vaknade på halloween med ägg på huset, och det betyder att det mycket väl kan ha varit dagen före.

Och vad vill du ha sagt med detta? 

Det är så vi vet att det aldrig var något som grundade sig i halloween och då är det "bara" vandalism, annars halloween vandalism :whoco5: 
    Och fakta är att det först upptäcktes på halloween, vilket betyder att det är helt klart en möjlighet det inte ens var på halloween.

Rätt intressant sak om "antagelser", är det därför du sade det var halloween för du hade fakta? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: 

Du gör ett antagande om att det är ren och skär vandalism, och inget Halloween-bus. 

Ett antagande är ingen fakta. Ett antagande är ingen sanning. 

Så länge du var en av de som utförde äggningen av rs vet du inte vad intentionen var. Det borde även du förstå... 

Fakta är att 31 oktober alltid är Halloween. Fakta är att ta upptäckte det den 31 oktober, dvs ta upptäckte det på Halloween. Fakta är också att om skadegörelse gjordes efter midnatt, natt till fredag så hände det på Halloween, närmare bestämt fredagen den 31 oktober 2025. Det är fakta. 

Älskar backfires.

Vilka "backfiers" är det du syftar på?

De icke existerande kanske.... 😂

• EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 16:17:30 följande:
    Vi vet att det inte var ett bus eller godis, då frågan aldrig ställdes.
    EpicF skrev 2025-11-06 15:59:23 följande:
    Var skriver jag det?

Och hur vet du att det inte kommit en fråga om bus eller godis? Du var ju inte där eller?!
    Och vad vill du ha sagt med detta? Du gör ett antagande om att det är ren och skär vandalism, och inget Halloween-bus. 

Så länge du var en av de som utförde äggningen av rs vet du inte vad intentionen var. Det borde även du förstå... 

Fakta är att 31 oktober alltid är Halloween. Fakta är att ta upptäckte det den 31 oktober, dvs ta upptäckte det på Halloween. Fakta är också att om skadegörelse gjordes efter midnatt, natt till fredag så hände det på Halloween, närmare bestämt fredagen den 31 oktober 2025. Det är fakta. Vilka "backfiers" är det du syftar på?

Så du var där. Varför stoppade du då inte vandalismen? Ringe polisen?  

Vi andra var inte där och vet ingenting om vad det var. 
    Var skriver jag det?

Och vad vill du ha sagt med detta? Du gör ett antagande om att det är ren och skär vandalism, och inget Halloween-bus. 

Fakta är att 31 oktober alltid är Halloween. Fakta är att ta upptäckte det den 31 oktober, dvs ta upptäckte det på Halloween. Fakta är också att om skadegörelse gjordes efter midnatt, natt till fredag så hände det på Halloween, närmare bestämt fredagen den 31 oktober 2025. Det är fakta. Vilka "backfiers" är det du syftar på?

Är inte poängen att få ett svar på bus eller godis, och sen bus om svaret blir bus?

Ingen aning, brukar inte  gå "trick or treat" på Halloween. 

Och dessutom vet jag hur förövarna tänker. 

Här har inget svar getts, och därmed var det "bara" vandalism och inte halloween vandalism.

Eller så var intentionen Halloween-bus. Förövarna är de personer som vet säkerhet vad deras intention var. 

• EpicF
    Vi vet att det inte var ett bus eller godis, då frågan aldrig ställdes.
    Var skriver jag det?

Jag hade personligen blivit rätt förbannad om jag fått mitt hus äggat och sedan får veta på familjeliv att en person såg allt men valde att inte agera 😡
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 19:13:43 följande:

Vi vet redan med TS att det aldrig var ett bus eller godis, då de aldrig ställde frågan till TS.

1. Ts sov
    2. Ts har aldrig sagt att inte var ett Halloween-bus.
    3. De personer som VET är de som utförde skadegörelse. 

men sure, om TS kommer tillbaka och berättar att frågan ställdes, ja, då vet vi det var en halloween vandalism, annars "bara" en vandalism.

Missade du att ta sov? Dvs, var inte vaken när det hände.

EpicF skrev 2025-11-06 18:59:06 följande:
    Jag hade personligen blivit rätt förbannad om jag fått mitt hus äggat och sedan får veta på familjeliv att en person såg allt men valde att inte agera 😡

Verkar som TS var förbannad, men vad är denna halmgubbe ett argument för, att TS inte var arg över vandalismen?

Undrar då h*n inte alls gillade det Solig

Nu läste du inte vad jag skrev. 

Jag ska förtydliga:

DU menar med säkerhet att detta INTE var ett Halloween-bus. Detta kan DU enbart veta om DU var där. Dvs FU menar att DU var där. 

Jag varit i ts situation, fått huset äggst, skrivit eb tråd på FL och fått reda på genom tråden att en av medlemmarna, nämligen DU, var med vid tillfället (dvs är uppenbarligen en som bor i närheten) och såg det som hände men valde att ignorera och gå vidare då had ejag blivit riktigt förbannad på DIG. Förmodligen försökt att leta upp dig och fråga IRL. 

Förstår du? 

Förövrigt, vem gillar att få huset äggat? 🤔
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 20:00:57 följande:

Det existerar ingen information om att det var en halloween fråga om bus eller godis, det betyder med vår nuvarande information att det inte var ett halloween bus eller godis.

Utan "bara" en vandalism och inte ett halloween vandalism.

Nej, det betyder enbart att vi inte. Det betyder också att vi enbart kan göra ett antagande om att det enbart är "vanlig" vandalism. 

Men vi vet inte vad förövarna hade för intention. 
    klyban skrev 2025-11-06 20:00:57 följande:

Och säkerhet får vi om TS berättar annat, och tills dess är allt jag säger korrekt med nuvarande information vi har.

Återigen, du gör ett antagande. En antagelse om vad förövarna hade för intentionen. Och så länge du inte vet vilka förövarna är så kan du inte fråga de och därmed aldrig veta vad som är korrekt. 

Men detta borde även du, som menar att du själv smart, försrå....🤔
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 20:26:03 följande:

Det enda det betyder nu, det är att frågan blev aldr8ig ställd och halloween  bus, och frågan bus eller godis.

Vi vet också att TS först på morgonen dagen efter såg vandalismen.

Och vi vet också att TS aldrig berättade att frågan ställdes....

Och antagande finns och när endast TS kan ändra parametrarna.

Ett antagande är inte någon fakta, utan det är just ett antagande. Något man tror. Ett antagande är också en hypotes.

Det enda det betyder nu, det är att frågan blev aldr8ig ställd och halloween  bus, och frågan bus eller godis.

Det existerar inte.

Så endast din fantasi kvar, men dock har vi ingen fråga, vi har inget bus eller godis fråga ställd, och att vandalismen kan även ha skett den 30e.

Vad är det som inte existerar? Förövarna? 

Anklagar du verkligen ts för att ha äggat sitt egna hus?! 

Det existerar inte.

Så endast din fantasi kvar, men dock har vi ingen fråga, vi har inget bus eller godis fråga ställd, och att vandalismen kan även ha skett den 30e.

Som jag sagt så kan vandalismen ha skett både före och efter midnatt, vilket innebär både 30. och 31. oktober. Vad som är korrekt vet bara förövarna. 

Även "bus eller godis"-frågan som du är så upphängd i, vet enbart förövarna om det ställdes eller inte. Vi kan vara göra ett antagande. 

Samma med om det var vandalism eller ett tänkt Halloween-bus. Vi kan vara antaga att det var vandalism och inte ett Halloween-bus. 
    Men vad som verkligen var deras intention vet bara dem. 

Du vet inte, jag vet inte och inte ens ts vet. Det är enbart förövarna som vet. 

Antagande = något man tror, en hypotes, man antar att det är sant fram tills motsatsen är bevisad. 

Förövarna = personer som begår brott, våld eller övergrepp. Eftersom vandalism räknas om ett brott är de som utförde handligen förövare. 

Vandalism = ert brott som definieras som skadegörelse och regleras i Brottsbalken. 

Skadegörelse = att medvetet förstöra eller skada annans egendom. 

Brottsbalken = den centrala straffrättsliga lagen i Sverige. Den nuvarande lagen trädde i kraft 1 januari 1965 och ersatte då den från 1864. 

Existerar = finnas till, vara till eller ha verklighet. 

TS = trådstartaren alt trådstarten. 

Är det några mer ord du inte förstår?
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-11-06 20:32:09 följande:

Epic och Klyban. Att ni två bara orkar tjafsa så här. 

Har just nu inget bättre för mig, så varför inte...
  • EpicF

Fel. Endast förövarna kan ändra de parametrarna. Förövarna var de som hade utförst vandalismen, som definieras som en skadegörelse vilket är ett brott. 
  • EpicF
    klyban skrev 2025-11-06 21:14:09 följande:

TS kan ge mer och om frågan ens ställdes :lol: 

Så du menar att ts har äggat sitt egna hus?

Lite magstarkt att komme med den anklagelsen. 

Inge fråga, inget bus eller godis.

Och kvar finns "bara" vandalism.

EpicF skrev 2025-11-06 20:44:06 följande:
    Fel. Endast förövarna kan ändra de parametrarna. Förövarna var de som hade utförst vandalismen, som definieras som en skadegörelse vilket är ett brott. 

Så du var där. Varför stoppade du inte förövarna? 

Och riktigt komiskt du tror de som äggade kommer till tråden, försöker du verkligen inbilla dig detta?

Var har jag skrivit att förövarna skulle dyka upp i tråden?

HAHA:whoco5:

Och riktigt komiskt du tror de som äggade kommer till tråden, försöker du verkligen inbilla dig detta?

Vill du försöka igen?

Försöka förklara olika begrepp för dig? 

Har det egenligen någon nytta? 

Jaja, jag kan absolut göra det igen;

Antagande = något man tror, en hypotes, man antar att det är sant fram tills motsatsen är bevisad. 
    *Förövarna = personer som begår brott, våld eller övergrepp. Eftersom vandalism räknas om ett brott är de som utförde handligen förövare. 
    Vandalism = ert brott som definieras som skadegörelse och regleras i Brottsbalken. 
    Skadegörelse = att medvetet förstöra eller skada annans egendom. 
    Brottsbalken = den centrala straffrättsliga lagen i Sverige. Den nuvarande lagen trädde i kraft 1 januari 1965 och ersatte då den från 1864. 
    Existerar = finnas till, vara till eller ha verklighet. 
    TS = trådstartaren alt trådstarten. 

HAHA:whoco5:

Vill du försöka igen?

Missade du verkligen att ta sov?!

Detta indikerar på att ts sov:

"Vaknade i morse till ett jäkla kladdkaos, hela fasaden täckt av ägg"

Eftersom det är svårt att vakna om inte har sovit. Men du kanske är av en annan märklig udda åsikt om det? 🤔

Eftersom ts sov kan ts omöjligt veta vad förövarna* hade för intention med sin vandalism* också kallad skadegörelse*. 

Här är förresten en förklaring på ordet intention (glömde det sist och förstår nu att du inte förstår vad ordet betyder):

Intention = betyder avsikt, syfte eller mening. 
    Dvs att man gör något, ex en skadegörelse med avsikt.

Man har gjort det med mening och syftet var att utföra sskadegörelsenksn exempl vara ett bus eller pojksträck om man nu anser att det är det.   

Just vad syftet till att man gjorde det dem gjorde vet bara förövarna. Dvs förövarna är de ända som vet vad intention* med skadegörelsen var. 

Anser = betyder att ha en viss åsikt, mening eller föreställning om någog. 
    Ex "Klyban anser att skadegörelsen inte hade något att göra med Halloween". 

Anser kan också synonymt användas för att uttrycka vad man menar, tycker eller säger. 

Ex "Klyban tycker att det enbart var en skadegörelse som inte är kopplad till Halloween. 

Synonymt = betyder ett ord med samma eller snarlik betydelse. 

Halloween = en högtid som alltid firas den 31 oktober. Högtiden anses* vara en hybrid mellan den keltiska högtiden Samhain och den kristna alla helgons afton. 

Den utvecklade sedan till en global fest med skräcktema där det är vanligt att klä ut sig, dekorerar hus med bla pumpor, spöken, gravar etc och  sedan gå runt vanligast utklädda barn och knacka dörr med orden "trick or treat" (på svenska "bus eller godis). De allra flesta ger godis till de som knackar på. Man brukar också ha en regel att man enbart knackar på till hus som är dekorerade med pumpor eller har tänd belysning. 

Global = betyder att något omfattar hela världen. 

Du får säga till om det är fler ord du inte förstår. Jag förklarar gärna för dig. 
Svar på tråden Fick huset äggat i natt - så sinnessjukt jävla förbannad!