Inlägg från: Anonym (gammal frisör) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gammal frisör)

Bleka utväxt?

Svårt att säga när jag inte sett ditt hår varken före eller nu. Har de lyckats få det som du vill tidigare? Något jag upplevde ibland med kunder var att de förväntade sig att slingorna i botten skulle göra att utväxten kändes lika ljus som längderna, men det är i princip omöjligt. Dina längder är solblekta, kanske slingade flera gånger osv medan botten blandas upp med nytt fräsccht brunt hår.

Att de tog slingorna fram sist beror nog på att man oftast är mörkare i nacken så det behöver sitta kortare tid där, plus att håret allra längst fram är mycket skörare och tål inte att sitta lika länge. Dock måste de slingorna kollas så de får samma ljushetsläge som de andra innan de sköljs. Ofta får man skölja i omgångar.

Om du upplever att de är mörkare/gulare än vad det brukar vara hade jag gått tillbaka och konsulterat frisören.

• Anonym (gammal frisör)

Om du bokar folieslingor innebär just det att halva håret ljusas upp och resten inte och oftast väljer man det för att få en mjuk övergång mellan din naturliga färg och en uppmjukning. Din tidigare frisör har nog gjort en specialare men kallat det slingning.  När jag jobbade hette det flerfärgning när man också ville färga håret mellan slingorna. Alternativt en slingning med uppljusande nyansering om det bara ska ljusas upp pyttelite mellan slingorna. 

Mitt råd till dig är att nästa gång ta med en bild på när du var nöjd med en färgning hos min förra frisör, förklara tydligt att du vill ha allt hår färgat, även mellan slingorna, så blir det säkert bra! 

Svar på tråden Bleka utväxt?