Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Olika intressen

Det var en barnslig och självcentrerad partner du har!
    Hen är ju borta på sina aktiviteter!

Har du haft föräldrar som inte har tagit hänsyn till dig under uppväxten? Är det därför som du har accepterat en partner som inte heller gör det?

Är det därför du får dåligt samvete för att du vill göra dina grejor ibland?

• Anonym (J)
    Anonym (Vill Förstå) skrev 2025-10-31 13:33:32 följande:
    Nä hen gör inte slut utan jag kan få som svar att "om du gör detta så gör du slut"
    Han försöker ju styra dig helt!
  • Anonym (J)
    Anonym (Vill Förstå) skrev 2025-11-04 12:01:19 följande:

Jag har förstått att min (vår) relation inte är hälsosam. Och jag vill känna mig som mig själv igen, jag förstår att jag inte kan ändra på en annan människa. jag har försökt att ändra på mig själv och det har gått till viss del. 

Jag har läst alla kommentarer jag har fått på mitt inlägg här. Och jag förstår att det är inte stora krav jag ställer på min andra hälft. Vi hade ett bråk om ingenting idag (som vanligt).

Så jag har bestämt mig att jag ska avsluta detta och flytta. 
    Men hur gör jag detta när jag vet att jag bara viker mig och är så svag för honom att jag stannar även om jag har bestämt mig för att gå. 

Är det någon som gjort detta och känner att det är fysiskt omöjligt, hur klarade ni av det?

Med små, små steg, ställ dig i bostadskön, kolla upp privata värdar och skriv ett brev till de som har hus där du vill bo. Kolla in bostadsrätterna som annonseras ut.

Det finns en privat bostadsfömedling också som är rikstäckande, alltså där privata hyresvärdar runt om i landet lägger ut sina lägenheter. Tyvärr finns det liknande bluffsajter också. Återkommer med namnet på den riktiga.

Börja lägg undan pengar, för det kommer att kosta extra ett tag under övergången mellan gemensam och egen bostad.

Börja kolla upp elbolag och fixa abbonemang till den nya lägenheten. 

Börja fundera på hur själva flyttningen ska gå till. Har du släktingar/kompisar och hyr en släpkärra, eller behöver du anlita flyttfirma?

Säg inte till killen i enrum att du vill att det ska vara slut och bo inte över i samma lägenhet efter att du har sagt det.

Var överhuvudtaget inte ensam med honom efter att du sagt det. Just svårt svartsjuka människor kan bli våldsamma. Vet inte om han kommer att bli det men det är dumt att chansa. Ha ditt nya boende fixat och klart att.flytta in i. Du kan sova på en madrass första natten (eller hos en kompis).

Förbered killen på att du är missnöjd med relationen genom att påpeka olika saker många gånger. Så att han är helt medveten om att det gnisslar rejält mellan er. 
    Bli helt enkelt jobbig i relationen. Så att det inte blir en så stor överraskning när du gör slut.

Ta bort din adress från alla sajter som eniro.se, hitta.se, Mr Koll o.s.v. innan du gör adressändringen på Adressändring.

Efter ett par månader måste du ta bort adressen igen från de sajterna, för de hämtar adresser då och då från folkbokföringen.

Kolla direkt att den nya adressen inte kommit upp. 

Lycka till! Det här är ett tillfälle att växa för dig, även om det är smärtsamt!
  • Anonym (J)

Tillägg: Bostadssajten som jag tänkte på heter HomeQ.
    Kolla olika bostadsbolag i din kommun, en del har egna köer. 

• Anonym (J)
    Anonym (?) skrev 2025-11-05 08:00:43 följande:
    Har du annat boende?

Hyr en skåpbil, fyll med dina saker och flytta. Blocka honom 
    Be om hjälp av släkt, vänner och kollegor 
    Men de bra sakerna ni har ihop kommer med en stor kostnad för dig.Skriv ned det som inte fungerar på ett papper, så att du ser det sktivet svart på vitt. Det är inte något du hittar på!

Han styr relationen så att du inte får göra det som du tycker om och han är svartsjuk när du rör dig utanför hemmet utan att han är med. Tänk efter om du vill leva så i minst 50 år?

Dina bindningshormoner gör att det känns tveksamt att lämna. Det finns ingen omväg runt det. Man behöver uthärda det för att finna sin väg i livet.
Svar på tråden Olika intressen