Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Olika intressen

Anonym (Vill Förstå) skrev 2025-11-04 12:01:19 följande:

Jag har förstått att min (vår) relation inte är hälsosam. Och jag vill känna mig som mig själv igen, jag förstår att jag inte kan ändra på en annan människa. jag har försökt att ändra på mig själv och det har gått till viss del. 

Jag har läst alla kommentarer jag har fått på mitt inlägg här. Och jag förstår att det är inte stora krav jag ställer på min andra hälft. Vi hade ett bråk om ingenting idag (som vanligt).

Så jag har bestämt mig att jag ska avsluta detta och flytta. 
    Men hur gör jag detta när jag vet att jag bara viker mig och är så svag för honom att jag stannar även om jag har bestämt mig för att gå. 

Är det någon som gjort detta och känner att det är fysiskt omöjligt, hur klarade ni av det?

Man tar stöd från någon vän eller släkting. Fixar boende i smyg, förbereder flytt.   Berättar, flyttar och sen ingen kontakt, blocka överallt, på fyra veckor. Någon kväll loggar man in på tinder, trålar hem en snygging, har sex.
  • Anonym (?)
    Anonym (Vill Förstå) skrev 2025-11-04 14:09:13 följande:
    Det låter väldigt enkelt :)
    Nej, det är inte enkelt. Krävs lite planering, beslutsförmåga, diciplin och stöd
  • Anonym (?)
    Anonym (Vill Förstå) skrev 2025-11-05 07:57:09 följande:
    Hen frågade nu när vi drack kaffe om jag ville lämna och göra slut. Hen har ju märkt ett tag nu att jag inte mått bra. 
    Jag kunde inte ljuga denna gången och sa ja. 

Jag ha ingen bil så jag kan ju inte lägga mina saker där. Hur ska jag få mina saker här ifrån nu. Jag måste till jobbet, får skriva en lista på alla saker jag har så jag inte missar någonting när jag ska hämta. 

Hen såg så ledsen och sårad ut och började prata om alla bra saker vi har gjort och har gemensamt. Jag måste motstå detta på något sätt. 
    Har du annat boende?

Hyr en skåpbil, fyll med dina saker och flytta. Blocka honom 
    Be om hjälp av släkt, vänner och kollegor 
  • Anonym (?)
    Anonym (Vill Förstå) skrev 2025-11-05 09:21:34 följande:
    Jag har kvar min lgh, så det är fixat och klart med boende. 
    Jag vet att folk skulle älska att få hjälpa mig med detta, det är bara att jag känner mig så jävla dum att jag funderar på att ringa en taxi och be om hjälp med flytten.
    Underskatta inte dina vänner och släkts snällhet. Alla gör vi misstag, lika bra att erkänna, ta hjälp och gå vidare. Att lida ensam är tungt.

Svar på tråden Olika intressen