Mitt ex barn berättade om hennes nya
Fy vilken käftsmäll! Tror jag det att du mår piss.
Det är fullt tillåtet att göra slut och träffa en ny. Att hämnas på exet är faktiskt bara fjantigt. I synnerhet som att du tänkte offra barnen på köpet. Skärp dig! Nu är det så här och det är så klart bedrövligt för dig. Första steget är kanske att acceptera situationen utan att känna hämndbegär åt något håll?
Hur liten är orten du bor på? Är typ en pizzeria och en fotbollsplan de enda ställena som finns att träffa folk? Ta dig i så fall till en lite större ort i närheten på barnfria veckor. Där finns kanske nån idrottsklubb eller kurs att gå eller så. Jag tror att du behöver göra något aktivt för att förbättra din situation. Även om det tar tid att vända skutan är det viktigt att inte sitta passiv och bara tycka synd om sig själv. Det är jävligt synd om dig just nu, och samtidigt är det bara du som kan förbättra ditt liv. Man kan inse att man är ett offer för en situation utan att för den skull lägga skuld på en viss person eller bara sitta still i självömkan.
En annan bra källa till socialt liv är barnen. Bjud in deras kompis + förälder på grillning eller utflykt eller så. Ni blir kanske inte bästisar, men det kan vara starten på en bekantskapskrets. Man måste börja någonstans.