• Jimmy75

Mitt ex barn berättade om hennes nya

Anonym (knäckt) skrev 2025-11-01 12:40:23 följande:
    Så jag ska sitta och våndas och få livet förstört för att hon har gått och träffat en ny? Tycker hon borde få skämmas och ta smällen av barnen som kommer få ett helsike med en pappa som mår dåligt.

Nej, pappan borde ta sig i kragen istället och inse att det är han som satt sina barn till världen. De ska inte ta smällen för någonting. Det finns två vuxna föräldrar som ska ta ansvar och eventuella smällar genom att vara just vuxna.

Varför ska hon skämmas? Hon har väl typ NOLL ansvar för ditt mående....eller?

Vem har ansvar för hur du mår - DU....100% du och ingen annan. Kan det vara tufft i perioder - you bet! Förändrar det vems ansvaret är? Nope!

Två personer blir strandsatta i varsin ände på en öde ö. Den ena börjar fundera på vad hen behöver göra för att förbättra sin situation. Den andre sätter sig och tänker på hur orättvist livet är och undrar varför hen har sån otur. Vem av dem tror du har bäst liv och minst bekymmer en vecka senare och tror du att skillnaden mellan hur de har det beror på deras egna insatser, eller för att livet bara fortsatte vara orättvist mot den ena stackaren?

• Jimmy75
    Anonym (Lika för alla) skrev 2025-11-01 22:44:09 följande:
    Du får väl ta lika mycket ansvar som hon gjort. Bryt upp o flytta vart du vill, får du långt att åka får hon lika långt att åka hon ochså. Du får ha dina vänner där du är, hon får ha sina där du är.

Som jag förstår så var valet hennes, så får hon väl dela på konsekvenserna.

Gör vad som du känner är bäst för dej, och dela ansvaret 50/50.
    Ursäkta språkvalet nu men vad fan är det ni inte fattar som föreslår en sån sak? Det är ju ett jävla fokus på vad som är rättvist föräldrarna emellan. Det är för F-N varken han eller hon som får ta konsekvenserna av att flytta en evighet ifrån varandra. Det är BARNEN och de kan inte göra ett skit åt saken. Möjligt att jag är orättvist hård nu men jag ser den här skiten så förbannat ofta i mitt jobb så jag kan spy på det när jag läser sånt här.....vuxna som har sånt fokus på SINA kränkta känslor och någon fjantig jävla millimeterrättvisa hit och dit och under tiden får barnen all skiten av att deras vuxna är mer omogna än deras barn och inte kan skärpa sig, bita ihop och se till att lösa det.
  • Jimmy75
    Anonym (Görsomduvill) skrev 2025-11-02 06:59:18 följande:

Ni är inte tillsammans längre så det är väl fritt fram att flytta om du vill

Jahapp! Då plussar vi väl på antalet vuxna i kategorin ego så stort att man inte kan se barns behov före jagets.
Svar på tråden Mitt ex barn berättade om hennes nya