Inlägg från: Anonym (Stämmer)
|
-
-
Vilken skitstövel som fick Nobelpris och som besegrade Hitler. Har du åstadkommit något bättre?Anonym (skiter it) skrev 2025-11-01 14:37:13 följande:Och den som fattar mer än näsan räcker fattar att Churchill var en egoistisk skitstövel. -
Då lärde jag mig något nytt. Helt rätt att det handlar om hur man som ung ser saker på sitt sätt och att man med åldern utvecklar en större känsla för ansvar.Anonym (Höger) skrev 2025-11-02 10:36:43 följande:Och den som fattar ännu längre vet att talesättet är etablerat långt tidigare
Redan i slutet på 1700-talet ska John Adams ha sagt:
A boy of fifteen who is not a democrat is good for nothing, and he is no better who is a democrat at twenty.
.
Talesättet belyser den utveckling och mognad en människa normalt sett genomgår. Från ung och rebellisk utan några bekymmer till en man eller kvinna med ansvar. -
Nu är ju sossarna största partiet. Men det är anmärkningsvärt att deras politik idag är mer extrem än SDs var för några år sedan när sossarna anklagade SD för att vara rasistiska.Anonym (Wtf) skrev 2025-11-02 11:10:32 följande:Jag har röstat på olika partier och av olika anledningar. Ibland taktikröstat och ibland för att jag känt att ett visst parti är rätt. Inget konstigt med folk som byter parti för sina åsikter. Mer konstigt med de som byter åsikter för sitt partis skull.
Om dom som då anklagade SD var konsekventa, så skulle alla dom rösta på V idag. Det är väl det enda partiet som har samma invandringspolitik som för 10 år sedan. -
Tänker du att SD bara hatar invandrare? Själv tror jag att dom vill reglera invandringen för att dom ser att Sverige inte fungerar så bra i just det avseendet. Både SD och Sossarna visste nog att det blev för mycket 2015 och framåt. Men sossarna vågade inte säga som det var då, utan billiga politiska poäng var viktigare.Anonym (N) skrev 2025-11-02 15:32:27 följande:Nu gjorde du det väldigt enkelt för dig. SD och S är för en restriktiv invandring av helt olika orsaker. SDs huvudanledning är fortfarande rasistisk i första hand. Man vill inte ha in folk från andra kulturer till vilket pris som helst. S lärde sig läxan den hårda vägen från den stora flyktingkrisen 2015. Man kan inte ta emot fler än man kan integrera och man måste ha organisation på plats som nära kontakt med invandrare och ser till att inte kriminella avskum slår klorna i dem. Samt att man måste ha bostäder. Svenska unga ska inte betala priset i form av brist på bostäder. Skulle allt detta finnas på plats skulle S inte vara emot invandring på det sättet de är idag. Antar att du är medveten om det men inte vill låtsas om det.