• Jimmy75

Ska jag ragga på Svenska tjejer?

Nej, det håller jag inte med om. Jag ska ge dig ett litet lifehack - Vilket bemötande du får av en person har en tendens att hänga ihop med hur du har bemött dem. Så om du ofta blir bemött med dryg attityd hittar du antagligen den mest sannolika förklaringen i närmsta spegel. Och var glad för det....för du kan inte ändra på andra människor. Den enda du KAN ändra på är dig själv.

• Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-01 00:38:23 följande:
    Yeah right 

Hur många tjejer har du raggat på?

I Tyskland får jag riktigt snygga tjejer, i Sverige är de dryga och otacksamma oavsett hur trevlig jag är.

Personligen raggar jag inte över huvud taget. Jag bemöter alla människor oavsett kön och ålder med hyfs, trevlighet och respekt. För det mesta får man samma tillbaka.

Skulle gissa att om jag gick inte med inställningen att jag ska "ragga" så fort jag pratar med en kvinna hade antagligen (fullt begripligt) den procentuella andelen trevliga bemötande jag fick tillbaka sjunka.

Jag skulle tro att de flesta människor vill bli betraktade och bemötta just som människor snarare än föremålet för någons jakt på en relation eller sex eller vad det nu är du hoppas på genom att ragga.

• Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-01 00:47:59 följande:
    Jag förstår att du aldrig raggat men har med erfarenhet än någon som raggat på över 4000 brudar

Hahaha 😂

Minst en om dagen i 11 år alltså. Om du ens är uppe i en 20-del av den siffran är jag oerhört nöjd med att jag inte är i närheten av dina antal, varken verkliga eller påstådda.. Jag önskar dig en trevlig vistelse i Tyskland när du nu (OM du nu flyttar dit), för jag gissar att det är du som startade den tråden också för några dagar sedan. Och så säger jag samtidigt grattis till svenska kvinnor den dagen.

• Jimmy75
    Anonym (Marie) skrev 2025-11-01 10:32:00 följande:
     Nja, du borde nog kolla in hur män på högersidan inom höger konservatism och extremism uttalar sig om oss svenska kvinnor. Och vilka förslag dom har på att ta bort rättigheter ifrån oss, och hur dom talar om oss som kön.
    Och den hatiska stämmning som växt fram 

Du ska vara tyst, jobba inte så mycket. Och föda barn. Du duger nämligen inte till något annat. Eftersom din enda och största uppgift och mening i livet, är att föda barn till männen enligt deras syn.. Du ska behaga mannen, vara en "duktig flicka" som dubbel jobbar och skitsamma om du sliter ut dig. Dessa män vill ha tillbaka 1800-talet. Ditt värde ligger i att vara avelsko.

Annars är du en hora som åker kuk karusell eller en gapig feminist. Verkligen jättetrevliga och respektfulla män.

Ingen i dagens samhälle vill gott.

Ingen??? Inte du heller då???

I så fall lever vi i olika världar....eller rättare sagt har olika glasögon på mig. För genom mina glasögon ser jag de där människorna du beskriver ovan, men inte i någon majoritet. Bara för att de är duktiga på att gapa högt och väsnas betyder inte att de är många. En bjäbbig liten hund håller ofta på och skäller och mopsar sig för att VERKA stor. Den som är stor på riktigt behöver inte hålla på och föra en massa väsen för att det ska märkas, det märks ändå, helt automatiskt. Så ja, det finns såna människor, men iallafall genom mina glasögon ser jag fler människor som vill gott än de som inte vill det. Allt annat vore dessutom korkat eftersom det inte skulle gynna någon i längden....och de flesta människor är helt enkelt inte korkade.

• Jimmy75
    Anonym (Wtf) skrev 2025-11-01 10:46:32 följande:

Har du inte åkt än?? 

Du vet det är det ack så vanliga dilemmat med mycket snack och lite verkstad.

Likt den gamla reklamfilmen för knäckebröd kanske den där knäckehäxan skulle sluta jiddra och börja trolla istället (vilket iofs nog är just det han gör).

• Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-01 11:26:35 följande:
    Jag låter dryg för att jag ställde en fråga?

Svenska tjejer ska man undvika om man vill ha långvarigt relation.
    Ändå är det många i det här landet som lyckas med den bedriften...vi måste ju vara helt otroliga människor då ju om det nu är så omöjligt som du vill ha det till.....ELLER kanske det är så att den gemensamma nämnaren och orsaken är du? Vilket är mest sannolikt tycker du....att det beror på dig eller ALLA svenska kvinnor?
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-01 11:43:36 följande:
    Tja Jimmy,

Du skriver visst mer än du tänker. 

Se min tråd som ditt livs största råd. Ta till dig och gör inte samma misstag som jag gjort, att jag snackat med Svenska tjejer. Det finns riktigt snygga och trevliga tjejer där ute,.
    Nja, jag är oerhört nöjd med den kvinnan jag är tillsammans med, som utöver att vara svensk är fantastisk på alla sätt och vis.
  • Jimmy75
    Anonym (Pruttprutt) skrev 2025-11-01 16:34:27 följande:
    Inte jag heller. Anledningen till att tjejer ts raggar på är "dryga" kan nog bero på att ts tycker det är en bra raggningsteknik att gå fram till random tjejer samtidigt som han är drogpåverkad...
    Nåja! Han har ju iallafall ändå kunnat räkna ihop och föra statistik på att det är 4000 😂
  • Jimmy75
    Anonym (Tumvantesson) skrev 2025-11-01 21:26:39 följande:
    Det är lite rysk roulette där. Kanske får man napp, men risken är nog större att man blir uthängd som ett kryp på Fejan och man behöver inte ha varit en tölp. Men är man en tiopoängare till utseendet är det lugnt. Då kommer man undan med det mesta.
    Jäklar! Tack så jättemycket för den fina komplimangen. Jag har aldrig någonsin blivit uthängd som tölp och enligt din förklaringsmodell måste jag alltså vara en tiopoängare då eftersom de enligt dig hänger ut en även om man inte har betett sig illa.
  • Jimmy75
    Anonym (Tumvantesson) skrev 2025-11-02 19:39:39 följande:
    Det har du rätt i. Vill man ha en långvarig och hållbar relation där tjejen inser att man är två i en relation och att allt inte handlar om henne ska man undvika svenska tjejer. 
    Funkar alldeles utmärkt att ha en långvarig hållbar relation präglad av ömsesidighet med en svenska tjej. Som man sår får man skörda.
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-02 21:47:39 följande:
    Tja Jimmy igen. 

Kul för dig att du intalar dig att det går bra. 

Tänk vilka snygga och varma tjejer du går miste om.
    Jag går inte miste om någonting. Jag har redan den bästa tänkbara.
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-02 21:54:19 följande:
    Jo tjena. 

När du sen ändrar dig och inser ditt fel så kan du tänka på att jag en gång var inloggad på Familjeliv och tog dig nästan på allvar.
    😄 lovar att du ska vara den förste jag berättar för om jag skulle ha fel - men du....håll inte andan i väntan.
  • Jimmy75
    Anonym (Tumvantesson) skrev 2025-11-03 00:06:05 följande:
    Hahaha. Så det är alltid killens fel, menar du?

Nej, naturligtvis inte. Förstår inte hur du drog den slutsatsen. Jag syftade på att jag (precis som alla andra människor) för det mesta blir bemött med samma nivå av värme och respekt som jag möter min omgivning.

Ganska ofrånkomligt att utgångspunkten i mitt specifika fall blir män eftersom jag själv är man, men naturligtvis gäller det ju även för kvinnor. Saken är den att det inte är mycket lönt att varken möta eller förklara sin omvärld utifrån hur andra beter sig eller fungerar. Den enda jag kan ändra på är mig själv, så naturligtvis bör jag ju först och alltid reflektera över vad JAG gör för att påverka det utfall jag får.

• Jimmy75
    Anonym (Tumvantesson) skrev 2025-11-03 00:41:35 följande:
    Sant. På 80-90-talet var svenskorna världsberömda för deras naturliga skönhet och kvinnlighet. Idag vet jag inte vad jag ska kalla dem.. Häromdagen när jag i bussen på väg hem från jobbet satte sig två parfymerade alligatorer till tjejer i sätena framför mig. Det var väl 18-20 år gamla och Bianca (Ingrosso)-kopior. Du vet typen. De hade varsin mobil i näven och allt var bara elände. Jag hörde dem tydligt för dem var inte särskilt diskreta. Medan de svajpade i mobilerna var det bara ett evigt gnällande på allt och alla på det ADHD-liknande sätt som många tjejer gör och och deras ständiga OMG, fucking hit och dit.... Min tioåriga brorsdotter uttrycker sig mer moget än vad de här två tjejerna, som jag antar var gymnasieutbildade, gjorde. I vanliga fall hade jag nog tyckt att tjejerna var snygga, men nu kände jag bara en uppgivenhet. Det kändes mer som det var två tomma och kalla skal som satt framför mig. Nu var bussen fullsatt, så jag kunde inte sätta mig någon annanstans, så jag fick lyssna på de två tills jag kunde kliva av och då hade jag en vansinnig lust att spy dem i deras hår......
    Och du själv är hur gammal?
  • Jimmy75
    Anonym (Tumvantesson) skrev 2025-11-03 19:53:56 följande:
    26
    Då vore det ju faktiskt mer märkligt om du INTE upplevt en mognadsmässig skillnad och skillnad i hur och vad man pratar om. Det är ju normalt sett inte 18-åringar en åldersadekvat 26-åring tittar efter och intresserar sig för?av en god anledning. 
Svar på tråden Ska jag ragga på Svenska tjejer?