Anonym (Marie) skrev 2025-11-01 10:32:00 följande:
Nja, du borde nog kolla in hur män på högersidan inom höger konservatism och extremism uttalar sig om oss svenska kvinnor. Och vilka förslag dom har på att ta bort rättigheter ifrån oss, och hur dom talar om oss som kön.
Och den hatiska stämmning som växt fram
Du ska vara tyst, jobba inte så mycket. Och föda barn. Du duger nämligen inte till något annat. Eftersom din enda och största uppgift och mening i livet, är att föda barn till männen enligt deras syn.. Du ska behaga mannen, vara en "duktig flicka" som dubbel jobbar och skitsamma om du sliter ut dig. Dessa män vill ha tillbaka 1800-talet. Ditt värde ligger i att vara avelsko.
Annars är du en hora som åker kuk karusell eller en gapig feminist. Verkligen jättetrevliga och respektfulla män.
Ingen i dagens samhälle vill gott.
Ingen??? Inte du heller då???
I så fall lever vi i olika världar....eller rättare sagt har olika glasögon på mig. För genom mina glasögon ser jag de där människorna du beskriver ovan, men inte i någon majoritet. Bara för att de är duktiga på att gapa högt och väsnas betyder inte att de är många. En bjäbbig liten hund håller ofta på och skäller och mopsar sig för att VERKA stor. Den som är stor på riktigt behöver inte hålla på och föra en massa väsen för att det ska märkas, det märks ändå, helt automatiskt. Så ja, det finns såna människor, men iallafall genom mina glasögon ser jag fler människor som vill gott än de som inte vill det. Allt annat vore dessutom korkat eftersom det inte skulle gynna någon i längden....och de flesta människor är helt enkelt inte korkade.