• Anonym (Det gäller också)

Ingen rättighet att sälja sex

Många personer kan säga att det är ingen rättighet att få köpa sex men det är faktiskt inte heller en rättighet att få sälja sex. 
    De personer som säljer sex är mer sexuellt privilegierade än vissa andra personer.

• Svar på tråden Ingen rättighet att sälja sex
  • Anonym (A)
    Anonym (Frida) skrev 2025-11-04 21:57:16 följande:
    Nu ska jag förklara en sak för dig så du förstår, så läs noga: att bli våldtagen är inte detsamma som att vara prostituerad, men att bli våldtagen mot betalning är just en våldtäkt.

Visa gärna källa på att ingen i Sverige är tvingad till prostitution.
    Bra skrivet.
  • Lynx123

Mer priviligerade? På vilket sätt? Att tvingas sälja sig åt äckliga typer och leva i konstant fara?

• Anonym (suck)
    Anonym (Sälj själv?) skrev 2025-11-04 16:58:17 följande:

Vad är meningen med ditt inlägg?
    Vill du kunna köpa sex? ja det är olagligt.
    Men då kan du ju sälja sex.  inte olagligt!

Så varför säljer du inte sex då? då får du ju sex som du verkar vilja ha.
    Det är ju bara att börja, vad stoppar dig?

Ja men eller hur? Ts skulle mycket väl kunna erbjuda sig att sälja sex, och även om han inte skulle hitta någon intresserad kvinna skulle han säkert kunna få sälja till en man som vill ha sex med män. Enligt hans andra trådar är det ju jätteviktigt att ställa upp på sex med dem som har svårt att få sex, så det borde vara ett ypperligt tillfälle att både tjäna pengar och göra en god gärning.
  • Anonym (suck)
    Anonym (U) skrev 2025-11-04 18:53:53 följande:

Så nu är du igång och ska hämnas igen?

Ja, det verkar inte bättre.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Smidaren) skrev 2025-11-04 20:59:40 följande:

Det stämmer. Om staten kriminaliserade att sälja sex så ledde det ju till många kvinnor blev kriminaliserade och det vore ju inte PK. En rättvis och jämställd lösning vore att både köpa och sälja sex vore olagligt. Men staten insåg att du skulle bli för mycket protester från sexsäljande kvinnor, och att det var mera PK att bara svartmåla torskar. Staten vågar inte försämra kvinnors försörjningsmöjligheter.

Nja, det där med PK stämmer väl knappast. Lagen syftar till att skydda offren för mäns våld mot kvinnor (där sexköp ingår som en sorts våld). Man ville inte straffa offret för sexhandeln, utan förövaren.
  • Anonym (A)
    KimLinnefeldt skrev 2025-11-07 15:39:34 följande:
    Nja, det där med PK stämmer väl knappast. Lagen syftar till att skydda offren för mäns våld mot kvinnor (där sexköp ingår som en sorts våld). Man ville inte straffa offret för sexhandeln, utan förövaren.
    Alla verkar inte ha koll på det.
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Frida) skrev 2025-11-04 16:16:58 följande:
    Det är inte speciellt många som skulle påstå att det är en rättighet att sälja sex med tanke på att de flesta som säljer sex inte ens vill det. Det är inte på något sätt ett privilegium att sälja sex.
    Jag har sålt sex när jag var yngre , ensamstående mamma och nyss hade lämnat en våldsam relation och jag kan ju säga att det inte var ett privilegium, jag drömmer fortfarande mardrömmar om det ibland. 

Sälja online (cam , videos osv) gör jag fortfarande ibland (mammaledig med dålig föräldrapenning pga studier innan), för mig är det en helt annan sak och inte i närheten av lika traumatiskt som att sälja i verkligheten.. Men det är en annan diskussion som jag inte vill ge mig in på här, ville bara få det sagt att det inte ens går att jämföra eftersom jag har hört folk säga att det är samma sak (oftast män eller iallafall folk som inte har någon aning om hur det känns för den som gör det). 
  • Anonym (Sally)
    Anonym (Det gäller också) skrev 2025-11-04 13:46:00 följande:
    Ingen rättighet att sälja sex

Många personer kan säga att det är ingen rättighet att få köpa sex men det är faktiskt inte heller en rättighet att få sälja sex. 
    De personer som säljer sex är mer sexuellt privilegierade än vissa andra personer.

Du har ju lika stor rätt att sälja sex som alla andra, vad är problemet? Om du nu tror att man är sexuellt privilegierad när man gör det så är det väl bara att börja. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Sally) skrev 2025-11-07 15:48:59 följande:
    Jag har sålt sex när jag var yngre , ensamstående mamma och nyss hade lämnat en våldsam relation och jag kan ju säga att det inte var ett privilegium, jag drömmer fortfarande mardrömmar om det ibland. 

Sälja online (cam , videos osv) gör jag fortfarande ibland (mammaledig med dålig föräldrapenning pga studier innan), för mig är det en helt annan sak och inte i närheten av lika traumatiskt som att sälja i verkligheten.. Men det är en annan diskussion som jag inte vill ge mig in på här, ville bara få det sagt att det inte ens går att jämföra eftersom jag har hört folk säga att det är samma sak (oftast män eller iallafall folk som inte har någon aning om hur det känns för den som gör det). 
    Fint att du delar med dig. Myten om "den lyckliga horan" lever stark ännu, särskilt bland sexköpare förstås.
  • Anonym (A)
    KimLinnefeldt skrev 2025-11-07 16:00:00 följande:
    Fint att du delar med dig. Myten om "den lyckliga horan" lever stark ännu, särskilt bland sexköpare förstås.
    Man tycker att den myten borde ha försvunnit när verkligheten visar något annat.
Svar på tråden Ingen rättighet att sälja sex