Varför är nästan alla män mansbebisar/ strategiskt inkompetenta
Och uppenbarligen är det inte en typ av personlighet som gör att det blir såhär eftersom det nästan är alla män som beter sig på detta vis. Och jag tror inte att alla kvinnor "tillåter" det heller.
[...]
"är det verkligen så? Finns det ingen skillnad i gnällandet?"
det finns många likheter i gnällandet
"kvinnor gnäller på att deras män är oansvariga, inte hjälper till i hemmet, inte tar hand om gemensamma barnen och att de förväntas ställa upp på sex för hushållets trevnad."
Och de som gnäller högst och mest tycker män generellt spelar efterblivna för att slippa göra något, de är odugliga partners medan kvinnor får dubbelarbeta, självklart är det ju ett medvetet maktspel
Kvinnors vardag med strategiskt inkompetenta män ? och hur vi slår tillbaka med motstrategier!
Strategiskt inkompetens - ett könsrelaterat maktspel hos mansbebisar & kvinnors motstrategier
https://catharinadesiree.substack.com/p/kvinnors-vardag-med-strategiskt-inkompetenta
och det är bara en minoritet av kvinnna som faktiskt vet hur det ligger till, det betyder att män inte bara är väldigt bra skådesplelare och kyckas dölja för folk hur det är rent generellt, ur ett antisemitiskt perspektiv är män listigare än judar
Jag läser på Katrins blogg om hur hopplös Bingo är. Det är inte första gången jag hör kvinnor klaga över hur hopplösa deras män är. De KAN inte tvätta kläder, de SER inte smuts, de GLÖMMER BORT sina föräldrar födelsedagar osv. Ok, damer, det kanske är så att ni är ihop med ointelligenta jättebebisar - men mer troligt är att ni är ihop med superintelligenta och rätt manipulativa jättebebisar.
underbaraclaras.se/2011/10/11/hur-man-botar-en-jattebebis/
"vad kan man göra åt dessa kvinnors klagande? Vad är lösningen? Lösningen är väl att få fler kvinnor att vara mer selektiva med val av partner, om mannen inte sköter hushållssysslor innan en graviditet är det otroligt naivt att tro att det ska ändras."
Män som är oansvariga behöver skärpa till sej men jag tvivlar på att det är det ena könet som är orsaken till att relationer fungerar dåligt.
Att vara selektiv är bara en del
om jag vill att en tjej ska ändra på något men sättet jag försöker göra förändringar med är kontraproduktivt får jag ju börja med att förändra mej själv.
I övrigt, finns det någon korrelation mellan "det är det andra könet som är problemet" och "mina relationer funkar dåligt"?