Anonym (Oliven) skrev 2025-11-06 19:34:47 följande:
Det är tufft att tackla att livet inte blev som man ville. Mitt råd är att ägna sig åt sånt man mår bra av för att inte bara bli sittande i grämelse.
Och tillåt dig själv att sörja. Men om du blir kvar i sorgen så länge att den hindrar dig från att göra bra saker av ditt liv - då ska du söka hjälp att komma vidare.
Men ledordet är acceptans. Man behöver sluta slåss mot tillvaron, acceptera hur det är och jobba framåt.
Fast han är ju man och inte ens 40, varför skulle det vara kört? Det är inte ens kört om man är kvinna i den åldern, känner många kvinnor som har fått första barnet efter 40. Och många män.
Han behöver inte sörja än. Bara för att man inte direkt är någon tjejtjusare behöver det inte vara omöjligt att träffa någon. Och han behöver inte ens träffa någon yngre än.
Sen finns det ju Facebookgrupper och så som en kompis (som är lesbisk) berättade om där folk söker medföräldrar. Alltså någon som man skaffar barn med men inte har en kärleksrelation med. Antagligen gör man det väl genom till exempel heminsemination då och inte sex. Och man borde väl lära känna varandra ordentligt innan. Det kanske skulle vara något om TS har svårt att hitta någon. Inget jag själv har testat för jag har fyra barn och det räcker gott och väl men låter kanske inte helt fel.