Abort är mord
Abort är mord. all typ av Abort är mord. Borde vara dödsstraff på att göra Abort.
förbjud all abort i värden
Abort är mord. all typ av Abort är mord. Borde vara dödsstraff på att göra Abort.
Kan du inte ens anstränga dig lite?
Kan du inte ens anstränga dig lite?
Då är IVF mord också eller? Om livet börjar vid befruktningen så är ju alla embryon levande varelser och alla embryon används inte vid IVF.. Massmord till och med blir det ju ofta.
OBS! Det är inte mina åsikter. Men är man emot även tidiga aborter borde man vara emot IVF också. Är däremot gansls säker på att det här är en trolltråd.
Fredagstråd?
Vaddå håll god ton? TS skapar en vidrig tråd där det är meningen att folk ska bli provocerade om ett känsligt ämne och hålls bakom ryggen av Mods när tråden borde tas bort/låsas för allas trevnad??
Om Abort är mord, Vem är då mördaren? Är det kvinnan, barnmorskan eller pillret? Eller kanske allesammans?
Om kvinnan får missfall kan hon då misstänkas för mord?
Om barnet blivit till utan kvinnans samtycke är hon då tvungen att föda ett oönskat barn?
Om kvinnans liv är i fara ska hon då inte få välja livet och abortera barnet?
Ja du verkar verkligen ha tänkt igenom ditt ställningstagande.
Du kanske skulle fråga dig själv hur du skulle reagera om din mor berättade för dig att hon egentligen hade velat göra abort och inte föda dig?
TS verkar inte dyka upp och svara.
TS verkar inte dyka upp och svara.
Vaddå håll god ton? TS skapar en vidrig tråd där det är meningen att folk ska bli provocerade om ett känsligt ämne och hålls bakom ryggen av Mods när tråden borde tas bort/låsas för allas trevnad??
Förstår din kommentar, men samtidigt....om vi nu tänker på hur det inte sällan blir på familjeliv så är det ju då ÄNNU större anledning att vi som kommenterar håller god och seriös ton, för OM det nu är som syfte att provocera så har ju TS lyckats så fort vi visar att vi blir upprörda och vi svarar med känslor. Bättre måluppfyllelse går ju inte att få för en TS som görs i syfte att provocera. Obs! Jag tenderar att själv tappa det ibland när jag läser saker jag tycker är dumma eller just provocerande, så jag inbillar mig inte var bättre än någon annan...men när jag nu av en lycklig slump drabbades av insikt tänkte jag det kunde finnas en poäng i att dela den.
I den mån vi i en sån här tråd kan skriva sakliga och kritiska frågor som ger eller kräver reflektion kan det ju iallafall leda till något gott trots den minst sagt märkliga och onyanserade trådstarten.
Förstår din kommentar, men samtidigt....om vi nu tänker på hur det inte sällan blir på familjeliv så är det ju då ÄNNU större anledning att vi som kommenterar håller god och seriös ton, för OM det nu är som syfte att provocera så har ju TS lyckats så fort vi visar att vi blir upprörda och vi svarar med känslor. Bättre måluppfyllelse går ju inte att få för en TS som görs i syfte att provocera. Obs! Jag tenderar att själv tappa det ibland när jag läser saker jag tycker är dumma eller just provocerande, så jag inbillar mig inte var bättre än någon annan...men när jag nu av en lycklig slump drabbades av insikt tänkte jag det kunde finnas en poäng i att dela den.
I den mån vi i en sån här tråd kan skriva sakliga och kritiska frågor som ger eller kräver reflektion kan det ju iallafall leda till något gott trots den minst sagt märkliga och onyanserade trådstarten.
Mord är ju något olagligt så skulle inte kalla lagliga aborter för mord. Det finns ingen logik i det resonemanget.
Däremot är det definitivt att släcka ett människoliv och därmed inget som bör ses som ett lättvindigt beslut. Då har man inte mycket respekt för livet i min mening.
Själv skulle jag betrakta aborter som ett nödvändigt ont, med tanke på att alternativet till laglig abortverksamhet vore att aborterna sker olagligt under otrygga, icke sanitära förhållanden, med risk för kvinnors hälsa och liv i värsta fall.
Varför ska man förekomma ingenting när det är enklare att stänga en redan oseriös tråd, hur den blev flyttad är ett mysterium...Då ska den varit anmäld av TS och utan att någon reflekterade vad som stod i trådstarten flyttades den villigt, från? När det finns mängder av trådar som behöver mer tillsyn trots anmälningar där ett sånt meddelande skulle vara rimligt. Prioriteringarna är helt åt h-vete.
Varför ska man förekomma ingenting när det är enklare att stänga en redan oseriös tråd, hur den blev flyttad är ett mysterium...Då ska den varit anmäld av TS och utan att någon reflekterade vad som stod i trådstarten flyttades den villigt, från? När det finns mängder av trådar som behöver mer tillsyn trots anmälningar där ett sånt meddelande skulle vara rimligt. Prioriteringarna är helt åt h-vete.
abort är mord, drf menar du att det borde va dödsstraff på abort.
se hur jag tar exakt samma argument, för att mena att all typ av mord borde avkriminaliseras för att innebära straffrihet, för individer som "har rätten att själv välja" LOL
ville ba visa upp mig, såg inte ut som att det fanns vidare mkt mer att se, i den här sura jävla tråden som nu iaf är bättre tack vare mig o min lustiga högförmåga att vrida o vända på precis vadsomhelst. behandla mig illa har aldrig nån haft problem m, men lita fan på att de lärde sig tidigt att aldrig debattera mig lol!!!!!!!!
Ja, det kvinnor som gör abort missar, är att de tror att deras liv ska fortsätta som innan, nu när de inte behöver föda och ta hand om barnet och vända upp och ner på allting. De tänker att de ska fortsätta plugga, göra karriär, umgås med vänner, ägna sig åt sina hobbies, festa, resa - whatever de nu tänker sig.
...och det kan de kanske göra också, ett tag, på ytan. Men de missar, att de inte kommer att vara samma oskyldiga och sorglösa unga kvinna längre, som pluggar, gör karriär, umgås med vänner etc. etc.. För den kvinnan är borta ändå, hon är död tillsammans med sitt avlivade foster. Nu är de en kvinna som har gjort en avskyvärd sak, och allt är annorlunda ändå... Det är så annorlunda, att de lika gärna kunde ha fött barnet, och gått in i sitt nya liv med gott samvete, och vuxit upp... för det blir aldrig detsamma som innan ändå.