• Anonym (Josefin)

Min man puttade mig

Min man har aldrig varit aggressiv , dock har vår relation spårat ur med konflikter som vi aldrig löser p g a han har ett flyktbeteende.
    Häromkvällen sa han att om det inte passar kan jag skaffa en annan man, sen gick han och la sig i soffan. 

jag gick in i vardagsrummet och vägrade gå därifrån , för man kan inte häva ur sig vad som helst och sedan bara fly situationen. Plus väldigt triggande att han lägger sig i soffan vilket han alltid gör när det bli problem mellan oss vilket får mig att känna mig övergiven. 

då puttade han mig genom hallen och kastade mig i sängen. Och gick den tillbaks till soffan. Och det kändes väldigt kränkande. Enl honom gjorde han det för vår son 5 år var rädd för mig(tyvärr var han med då detta hände).  Sen sa han då jag konfronterade detta nästa dag att det var mitt fel, och han kommer göra det igen om han upplever att jag är hotfull. 

Jag känner mig väldigt ledsen över det här då vi bara dagen innan hade sex , han sa att han älskade mig etc. Sen puttar han mig som att han hatar mig . Jag känner mig förnedrad och väldigt kränkt att han tog i mig på det sättet. 

Men han menar på att jag provocerade fram den reaktionen och att det inte var så farligt 

Detta har triggat många jobbiga känslor i mig

Jag vill bara skriva om råd

Jag vet att det inte är misshandel etc , men känns som ett stort övertramp 

• Svar på tråden Min man puttade mig
  • Anonym (Granbarr)

Kära du , detta ÄR misshandel. Finns exakt NOLL ursäkter till denna typ av beteende. 

Och ni har en väldigt toxic relation just nu där ni båda brister och går över gränserna.   Skärp er och ta ansvar för det barn ni har 

Dags att vakna och lämna relationen 

• Anonym (Jepps)

Jodå, misshandel.

Jag tycker att du skulle ha låtit honom vara dock, hade ett förhållande en gång där partnern gjorde sådär och det var fruktansvärt. Var ett för hetsigt humör inblandat med så det var skrämmande. Att du inte lät honom vara är dock ingen ursäkt för hans fysiska våld mot dig.

• Anonym (Jo)

Detta är misshandel, finns ingen ursäkt.

• Tow2Mater

Du förföljde honom till vardagsrummet när han lämnade situationen istället för att eskalera den. Han borde gått till sovrummet och låst dörren efter sig så du inte kunde förfölja hoonom även dit. Se över ditt eget beteende som eskalerade situationen.

• Anonym (H)

Vilken dåre. Han gick över gränsen. Lämna honom. 

• Motherinlaw

Typiskt kvinnor, mannen går iväg för att få lugn och undvika att eskalera situationen och kvinnan följer efter.

Har själv upplevt det med mitt ex, sen förstår hon inte varför problemet blir större när hon inte ger space. 

• Anonym (Big dick)
    Tow2Mater skrev 2025-11-07 23:06:09 följande:

Du förföljde honom till vardagsrummet när han lämnade situationen istället för att eskalera den. Han borde gått till sovrummet och låst dörren efter sig så du inte kunde förfölja hoonom även dit. Se över ditt eget beteende som eskalerade situationen.

Håller med dig och den andre som skrev samma sak. 
  • Anonym

Varför trigga honom när han vill vara ifred, i synnerhet när ert barn är närvarande?
    Går man iväg och behöver andrum så SKA det accepteras.

Jag hade också blivit förbannad, hade lett partnern ut ur rummet men inte kastat honom i sängen.

Varför i hela världen utsätter du ditt lilla barn för detta?

• Anonym (Jepps)
    Anonym (Jepps) skrev 2025-11-07 19:37:10 följande:

Jodå, misshandel.

Jag tycker att du skulle ha låtit honom vara dock, hade ett förhållande en gång där partnern gjorde sådär och det var fruktansvärt. Var ett för hetsigt humör inblandat med så det var skrämmande. Att du inte lät honom vara är dock ingen ursäkt för hans fysiska våld mot dig.

Det mannen borde ha gjort är att lämna bostaden eftersom du TS inte lät honom vara. Sen använder man inte fysiskt våld annat än i självförsvar så han är ju inte nån att satsa på.

Apropå att låsa dörren när man gått till ett annat rum, jag gjorde så med det där exet, det gjorde inte saken bättre eftersom han fortsatte att skrika och började ta sig in med våld. Så det är inte alltid en lösning. Jag flydde ut genom altandörren istället. Sen blev det ett ex när han väl hade lämnat min bostad.

TS, man behöver kunna ha kontroll över sig själv även i affekt. Det kan komma minst sagt dåliga saker ut av situationer annars.
Svar på tråden Min man puttade mig