Inlägg från: Anonym (Jepps) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jepps)

Min man puttade mig

Jodå, misshandel.

Jag tycker att du skulle ha låtit honom vara dock, hade ett förhållande en gång där partnern gjorde sådär och det var fruktansvärt. Var ett för hetsigt humör inblandat med så det var skrämmande. Att du inte lät honom vara är dock ingen ursäkt för hans fysiska våld mot dig.

• Anonym (Jepps)
    Anonym (Jepps) skrev 2025-11-07 19:37:10 följande:

Jodå, misshandel.

Jag tycker att du skulle ha låtit honom vara dock, hade ett förhållande en gång där partnern gjorde sådär och det var fruktansvärt. Var ett för hetsigt humör inblandat med så det var skrämmande. Att du inte lät honom vara är dock ingen ursäkt för hans fysiska våld mot dig.

Det mannen borde ha gjort är att lämna bostaden eftersom du TS inte lät honom vara. Sen använder man inte fysiskt våld annat än i självförsvar så han är ju inte nån att satsa på.

Apropå att låsa dörren när man gått till ett annat rum, jag gjorde så med det där exet, det gjorde inte saken bättre eftersom han fortsatte att skrika och började ta sig in med våld. Så det är inte alltid en lösning. Jag flydde ut genom altandörren istället. Sen blev det ett ex när han väl hade lämnat min bostad.

TS, man behöver kunna ha kontroll över sig själv även i affekt. Det kan komma minst sagt dåliga saker ut av situationer annars.
  • Anonym (Jepps)
    Anonym skrev 2025-11-08 16:39:39 följande:
    Man ska inte behöva fly hemmet för att få andas ifre.
    Ömsesidig respekt och förståelse vore att föredra.

Bra att du lämnade idioten.
    Nej givetvis ska man inte behöva det, han var ju inte helt frisk. Sjukligt svartsjuk vilket eskalerade den där dagen.

Det var ett glasklart val att avsluta när han inte lät mig lämna situationen när jag märkte att det började spåra ur.
  • Anonym (Jepps)

Men jag menade att det är bättre att lämna bostaden om man märker att den andra håller på att tappa kontrollen. Nej det ska verkligen inte behövas men de-eskalering är klokt.

• Anonym (Jepps)
    Anonym skrev 2025-11-08 16:52:54 följande:
    Jag ser inte svartsjukan i ts tråd, men vi tolkar väl den bristfälliga informationen olika.
    Det där var nog något han "bara" vräkte ur sig i vredesmod.

Har också levt med en galen man, han hotade med att skruva bort dörrarna till toaletterna som var min tillflytsplats när det hettade till.
    Lämnade också, men det tog flera år att samla ihop modet.
    Nej, jag pratade om mig själv där. Ts vet man ju inte vad som skedde, det viktiga är att i ts situation använde mannen fysiskt våld i ett trängt läge.

Ja jag kan ju bara tänka mig vad som kunde ha hänt om jag hade stannat med det exet, inget bra tror jag. Den upplevelsen skrämde mig ordentligt, på riktigt. Väldigt bra att du har lämnat.
Svar på tråden Min man puttade mig