• Anonym (Köpavideoklipp)

Sambo kontaktar andra

Vad skulle ni tycka om ni upptäckte att er sambo har skrivit till en annan tjej som håller på med sex på nätet och har önskat specifika videoklipp av henne och ska betala en summa?
    Detta hände för 10 månader ungefär och han lovade att inte göra det igen,  nu är jag gravid i v 18 och upptäckte samma igen. 
    Som jag känner är det "värre" än att porrsurfa vanligt, eftersom han skrivit med en specifik och dessutom tänkt betala för videoklippen.
    Överdriver jag i hur jag känner?  Borde man inte begränsa sin sambo i sånt så länge den inte är otrogen på riktigt irl? Eller hur ska man göra...

• Svar på tråden Sambo kontaktar andra
    Anonym (Slentrian) skrev 2025-11-08 11:01:47 följande:

Ja, vad ska man säga - människor går igång på olika saker.
    Visst kan det ses som lite olämpligt när det handlar om att betala för en tjänst av det slaget, men samtidigt är det ju inte värre än att han hade slagit på en porrfilm och "uträttat sitt behov".

Han har inte träffat kvinnan irl efter vad som framgår, jag kan iaf inte se det som otrohet. Men folk är olika känsliga...

Ser det inte som otrohet.  Men ett svek. Och jag blir osäker på vad han är kapabel till. Då jag tycker det är ett steg längre än vanlig porrsurf då han skriver till en specifik och dessutom tänkt betala.  Jag nekar honom aldrig sex så jag ser ingen anledning till det heller.
  • Dardi007skane

Låt han leva sitt livstil om det inte jobbigt för dig ! det verkar som att du inte heller tar detta trakisgt ... Visst nu är du gravid och det är massa blandande känslor hormoner osv...

• Anonym (Hell no)

Om vi haft gemensam ekonomi hade det verkligen gjort mig flyförbannad att han tänkt använda våra pengar till sånt.

Sen hade jag definitivt sett det som ett som en stor röd flagga att min man är så intresserad av en annan kvinna, att han är beredd att betala för det. Frågan är varför han är intresserad av just henne, och inte bara kan kolla på porrfilmer som är gratis?

Kan han vara sexberoende? Ni behöver nog parterapi om ni vill gå vidare.Tror inte att det blir bättre av sig själv.

Dardi007skane skrev 2025-11-08 11:16:25 följande:

Låt han leva sitt livstil om det inte jobbigt för dig ! det verkar som att du inte heller tar detta trakisgt ... Visst nu är du gravid och det är massa blandande känslor hormoner osv...

Vill inte att han "porrsurfar" på det sättet.  Men jag är absolut inte helt förstörd pga detta. Utan mest rejält besviken/känner mig sviken. och jag vet inte om jag kommer kunna lita på honom. 
    Anonym (Hell no) skrev 2025-11-08 11:24:15 följande:

Om vi haft gemensam ekonomi hade det verkligen gjort mig flyförbannad att han tänkt använda våra pengar till sånt.

Sen hade jag definitivt sett det som ett som en stor röd flagga att min man är så intresserad av en annan kvinna, att han är beredd att betala för det. Frågan är varför han är intresserad av just henne, och inte bara kan kolla på porrfilmer som är gratis?

Kan han vara sexberoende? Ni behöver nog parterapi om ni vill gå vidare.Tror inte att det blir bättre av sig själv.

Inte gemensam ekonomi,  som tur är... önskemålet är speciellt och kanske inte något jag skulle kunna ge honom.  Men jag kan ändå känna mig sviken över att jag inte är tillräcklig, jag är sexuell av mig och nekar enormt sällan sex utan tar själv insistiv.
  • Anonym (Christer)
    Anonym (Köpavideoklipp) skrev 2025-11-08 10:36:19 följande:
    Han säger att han aldrig köpte videoklipp utan bara skrev och önskade men stoppade sedan.  Jag har bara sett konversationen inga videoklipp. Han säger även att han förstår att jag är besviken och arg. Och att han aldrig ska göra det igen och att han hatar sig själv för att han gjort så....
    Min fråga är ju den som oftast kommer upp i samband med fysisk otrohet är ju om han är ledsen för att han blev påkommen eller för att han uppriktigt ångrar sig? 
    Hade du inte sett detta hade han troligen fortsatt kontakten .
    Jag skulle också tro att han inte är sanningsenlig vad gäller klippen. Visst, han kanske inte har köpt , eller så har han det men fixat det på annat sätt... 

Detta är ju en  fullt medveten kontakt han pratat med med vid flera tillfällen.  Han har haft gott om tid för att ångra sig och berätta för dig. Men har valt att fortsätta istället.  

Detta är problematiskt. 
  • Anonym (A)

Tycker inte att man gör så i en relation.

• Anonym (Christer)
    Anonym (Köpavideoklipp) skrev 2025-11-08 11:27:41 följande:
    Inte gemensam ekonomi,  som tur är... önskemålet är speciellt och kanske inte något jag skulle kunna ge honom.  Men jag kan ändå känna mig sviken över att jag inte är tillräcklig, jag är sexuell av mig och nekar enormt sällan sex utan tar själv insistiv.
    Otrohet eller annan gränslös sexuell handling har absolut inget med dig att göra.  Uran detta handlar om något helt annat. Och att ens tänka tanken att vända dig till en prostituerad handlar om ett sjukt tänkesätt . Jag skulle tro att han har ett intresse av porr som inte är friskt. Sånt lan triggas av ganska mycket men det som ligger nära till hands är ju att ni ska ha barn. Även om det är önskat ligger det mycket press och ansvar på er framöver. 
    Andra män kanske skulle blivit deprimerad , jobba övertid eller börjar träna som en tok etc när pressen blir för hög. Andra blir mer destruktiva och dricker ,spelar eller ägnar sig åt porr .
    Han behöver prata med någon. 
  • Anonym (Slentrian)
    Anonym (Köpavideoklipp) skrev 2025-11-08 11:08:06 följande:
    Ser det inte som otrohet.  Men ett svek. Och jag blir osäker på vad han är kapabel till. Då jag tycker det är ett steg längre än vanlig porrsurf då han skriver till en specifik och dessutom tänkt betala.  Jag nekar honom aldrig sex så jag ser ingen anledning till det heller.
    Jag kan förstå att du upplever det som ett svek. Men sedan internet dök upp så har folks behov ändrats radikalt utifrån vad som erbjuds och som gemene man inte var medveten om att det fanns, och en nyfikenhet blommar upp medans man sitter där vid skärmen. inte så att jag försvarar honom men av egen erfarenhet så vet jag att det är lätt att halka in på vägar man inte trodde existerade - utan att det för den skull leder till otrohet, bara sexuella och erotiska förströelser...
    Vet att jag kommer få bannor för detta av er politiskt korrekta därute.
  • Zoegazz

Ts, detta är så sjukt gränslöst beteende och jag tycker du ska bortse från de i tråden som ursäktar det. Det är en enorm skillnad att leta porr på nätet(vilket finns i mängder) och på att kontakta en kvinna för sexuella hanflingar/bilder/vad som. Den enda kvinna han bör vara sexuellt involverad i är dig om ni inte kommit överens om något annat och han har brutit mot det. 

Jag vet att det är svårt i din situation och jag vet att det är lätt för mig att uppmana till, men du borde starkt överväga att lämna relationen. Detta är ett mycket negativt karaktärsdrag och troligtvis finns det mer du inte vet, alternativt eskalerar beteendet. Det har en tendens att göra det. 

Svar på tråden Sambo kontaktar andra