Syskon som inte bryr sig
Hej, jag är en kvinna i 40 årsåldern. Jag har 3 st helsyskon, mina föräldrar är skilda sedan 30 år tillbaka, när min mor flyttade ifrån min pappa så bodde jag kvar hos honom medan mina övriga syskon flyttade med mamma. Min mor var väldigt anklagande emot mig som valde att stanna med min pappa och hela min uppväxt har hon enbart gett mig dåligt samvete. Vi har en ok relation idag men hon blir ofta arg på mig över småsaker så jag håller lite avstånd. Jag och mina syskon, mamma och pappa bor i närheten av varandra...
Nu har min pappa fått en aggressiv cancer och vi vet inte hur detta kommer gå. Han fick besked i veckan. Han har meddelat mina syskon läget. Men ingen verkar bry sig! Igår var det farsdag och det var bara jag som var och hälsade på pappa. Han hade skickat till övriga syskon att de var välkomna på fika men bara en svarade och hon hann inte.
Mina syskon har bott hos pappa hela uppväxten varannan helg. Min pappa har varit en bra pappa så är inget gammalt gråll som ligger och skaver hos någon.
Mina syskon är väldigt egoistiska och ren ut sagt lata. De för aldrig någonting utan är hemma jämt. När mamma bjuder in ibland så brukar dom komma men då äter de och åker sedan hem utan ens ett tack. Ingen av dem bjuder någonsin in till något själva.
Jag vet inte vad jag vill med trädstarten. Kanske finns det någon som har liknande bekymmer och vill skriva nått. Min pappa är väldigt sjuk och mina syskon har inte ens besvärat sig med att fråga pappa om hans prognos. Inte ens ett sms kan dom skicka på förslag. När jag fyllde 40 och bjöd in kom ingen av mina syskon. Mamma och pappa kom. Mamma frågade om hon fick ta med sig mat hem till min bror (som bor bredvid henne) jag sa nej han är välkommen hit om han vill ha mat!