Syskon som inte bryr sig
Jag tror att du får backa och bara tänka och känna att du gör det som är rätt för dig. Jag har varit lite i samma sits, och framför allt min pappa hade det väldigt tufft när hans föräldrar var sjukliga och senare gick bort.
Det kom anklagelser efteråt, hans syskon (de var totalt 4 helsyskon) kring olika saker och han blev jätteledsen. Han är yngst, enda killen, han bodde närmast och var väldigt aktiv och ordnade saker. Och det säger jag inte bara för att han var min pappa men han var ofta alldeles för snäll. Han var liksom "cable guy" och hjälpte alltid sina systrar om de köpt en ny TV eller nåt, köpte saker till föräldrarna, åkte med dem till läkarbesök mm. Ett par av systrarna gjorde också det GIVETVIS, men i en mindre omfattning. Så han var väldigt länge ledsen och stundtals bitter efteråt.
Det han förstod till slut och som vi försökte förmedla var att du gjorde så gott du kunde. Du vet vad du gjorde. Och vad DU gjorde kan ingen ta ifrån dig, ingen. Sen får andra stå för vad de gjorde eller inte gjorde (och vad de sa att de gjort) men släpp det. Du kan inte göra något åt det nu efteråt.