Inlägg från: Anonym (Nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nn)

Oense över julen

Varför firar du inte jul med din familj om ni ändå åker till hemorten? Måste ni verkligen fira tillsammans? Alternativt varför är du inte mer med din familj och vänner på hemorten när du är där om du tycker hans familj är jobbig? 

Jag och min numera man har firat hos våra resp familjer isär varje år (Om vi inte har rest, vi har inga barn). Jag brukar passa på att spendera en del tid hos mina föräldrar då och sova över osv. Sen brukar han komma också någon natt innan vi åker hem nån gång i mellandagarna, vi bor alla i samma stad. Jag umgås med honom varje dag på året och det är kul att kunna göra mina föräldrar så glada över att ha mig hemma ett tag vilket även förgylls av att det är en högtid med god mat och ledighet. 

Hade ni haft barn hade jag kunnat förstå ditt tänk lite mer, vilja skapa egna traditioner osv. (Dock hade jag då bjudit in familjerna att fira). Nu tycker jag det låter ganska konstigt att vilja sitta bara ni två ensamma hela julen, dessutom är det en bra jul med röda dagar så ditt argument håller inte riktigt. Så spara på det argumentet tills ni har barn och låt din man fira med sin familj om han vill det. 

Svar på tråden Oense över julen