Oense över julen
Hej! Jag förstår dig. Din man bör faktiskt prioritera dig före hans ursprungliga familj, ni två är ju en egen familj. Det är viktigt att man och hustru lever ett självständigt liv tillsammans och bestämmer hur man ska fira jul tillsammans, det är sunt att ett par skapar egna traditioner, paret bestämmer barnuppfostran (utan släktens inblandning) Osv.
Din svärfamilj visar ju öppet att de inte gillar dig, varför ska du då vara där? Jag hade aldrig gått dit.
Din man bör ta avstånd från sin ursprungliga familj,
om de inte respekterar dig som hans fru, så respekterar dom inte heller honom, för han valde ju dig.
Din man borde stå vid sida och försvara dig där, för du är hans fru. Eftersom han väljer sin ursprungliga familj före sin nya familj (som är du då) - så visar det tydligt vart han står och att han absolut inte prioriterar sig. Han är en mammas pojke/pappas pojke och för alldeles för bunden till sin släkt vilket försvårar för honom att växa upp och leva ett självständigt liv med dig.
Jag tycker du ska skilja dig, din man behöver växa upp och ta ansvar. Din man och din svärfamilj är väldigt själviska.