Inlägg från: Anonym (Långa jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Långa jag)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Jag undrar om ni har några hårda krav som ni aldrig frångår och vad är dom i såna fall?

För kvinnor, ska männen bara vara längre än er (1 cm räcker), 5 cm längre, 10 cm längre eller är ni totalt obrydda och kan tänka er en "short king"?

För er män, hur mycket kortare än er måste kvinnor vara?

Jag själv är kvinna och lång och jag kan liksom inte komma ifrån att män bör vara minst 5 cm längre och om endast så lite längre än mig dessutom inte spinkig. Sen stör mina egna krav mig själv ibland för jag kan läsa någons profil och tycka personen är så "rätt" och så ser jag att längden inte räcker till.

• Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (WW) skrev 2025-11-12 15:23:34 följande:

Spelar det någon roll? Har du blivit ratad pga längden?

Eftersom det är en app så kan jag omöjligen veta om jag blivit ratad pga min längd, men jag räknar kallt med att jag har det precis som jag ratar folk av samma anledning.
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (ECCBECV) skrev 2025-11-12 15:35:25 följande:

Han behöver vara minst 184 cm, helst över 190, men 184 är min smärtgräns. Har märkt att det är där jag börjar känna att han känns hyfsat ?lång nog? och kan bli attraherad. Jag hade gärna inte haft sånt krav, för det minskar ju antal potentiella partners/dejter, men jag blir inte attraherad och utvecklar inga känslor annars.

Hur lång är du själv?
  • Anonym (Långa jag)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 15:46:22 följande:

Äkta kärlek tar ingen hänsyn till några siffror.  Jag har haft både kortare och mycket längre män än mig. Totalt ointressant alltså för min del . Är jag kär så är jag . 

Är det okända du träffat på appar eller är det folk du haft i din närhet och först lärt känna? Tänker mig att utseende bedöms mycket hårdare i en app är någon man har i vänkretsen, på jobbet eller på fritidsintresset.
  • Anonym (Långa jag)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 16:01:25 följande:
    En majoritet via nätet/appar 
    Så bra för dig. Mycket större utbud och chans att hitta en guldklimp. 🙂 Önskar jag vore lika ok med det. 
  • Anonym (Långa jag)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 16:11:21 följande:
    Jag är fullständigt nollställd vad gäller längd. Jag har ingen som helst aning om vad den jag dejtar nu har för längd. Vi har ändå setts 1,5 år och det är fortfarande lika ointressant.  
    Så du vet inte om han är löngre eller kortare än dig? För det låter nästan lite märkligt.
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-11-12 16:16:31 följande:

Vill helst att han är längre än mig. Tror inte att det främst har med attraktionen att göra utan mer hur jag känner mig i sällskapet. Tycker inte om att vara störst utan vill vara mindre än min man. 

Spelar bredden på mannen in nåt i denna ekvation dvs får en kraftigare man vara kortare än en spinkig man behöver vara? Eller spelar den biten ingen roll?
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (182) skrev 2025-11-14 13:59:20 följande:
    Kvinnor jobbar oftast mycket mer än män med sig själva och sina utseenden. Män som INTE gör detsamma har mindre rätt att ställa krav. Vill en man ha en snygging, får han se till att jobba upp sig och snygga till sig ordentligt.
    Håller med. Tror det är rätt allmänt känt att just längdkravet är det som utan tvekan väger tyngst när en kvinna "godkänner" en man. Är säkert nån primitiv instinkt utvecklad över tusentals år att man som kvinna vill känna trygghet/säkerhet. Även om det vanligtvis är en rätt onödig egenskap idag.

Sen går det ju inte att komma ifrån, som du nämner, att många män på dejtingappar verkar anstränga sig minimalt... Ser sluskig och/eller ovårdad ut, dåliga foton, knappt någon presentation mm. Så det finns absolut förbättringspotential för många. Men även om en man på 40+ anstränger sig och vill ha en snygg, vältränad/spinkig 20-åring så är det extremt få tjejer i den åldern som är intresserad av gubbar som är nära deras egen pappa i ålder och ännu färre som är intresserad av korta gubbar. Har man Elon Musks plånbok så absolut, men har man inte det får man räkna med att hålla sig singel eller ändra sina krav.
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 14:52:04 följande:

Så genom att framställa män på ett negativt sätt så vill du liksom ändå få igenom din rätt till krav. Mitt svar är likförbannat: Jag hade valt en slank, snygg 20-åring.

Hon vill ha mig. Jag vill ha henne. Du måste bara acceptera faktumet. Tugga i dig det. Svälja sanningen. Underkasta dig verkligheten.

Hahahaha, spelar ingen roll vad du drömmer om... Dom absolut flesta 20-åringar vill inte ha gubbar. Har du lyckats så grattis, men i så fall är du undantaget och inte normen. 

Och det är väl inte att framställa män på ett negativt sätt att säga sanningen? En man som bryr sig ser till att klä sig hyggligt sjysst, skaffa en frisyr som passar honom, har den ansiktsbehåring som funkar bäst och rör på sig för att hålla formen. Gör han dom delarna lär det gå lättare för honom i dejtingsammanhang än för någon som inte gör det. Han kan därmed också ha högre krav på motsatta könet. Inga konstigheter alls.
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 21:39:40 följande:

Själva definitionen av tant är ju att tycka 20 åriga tjejer aldrig skulle kunna vara tillsammans med någon som är över 30 år. Då vet man säkert att det är en bitter tant bakom tangentbordet.

Man slutar aldrig att förvånas sig över hur otroligt viktigt det är för tanterna att påpeka just detta, typ viktigare än syre och vatten tillsammans. Det genuint dåliga självförtroendet och ålderskomplexet är så övertydligt som det kan bli.

Du inser att varje "tant" talar utifrån erfarenhet för vi har alla någon gång varit 20 årig tjej. Vi minns fjäskande gubbar. Och då snackar vi inte ens 40-åringar för dom skulle man aldrig ens pratat med. När jag var 19 och började på universitet tyckte jag dom äldsta i min klass som var strax under 30 var riktiga gubbar. Min dotter är 21 och hon tycker precis likadant idag. Vissa saker ändras liksom inte. Hon har så klart skaffat sig en pojkvän som är 1 år äldre än henne och 195 cm lång. 
Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?