Inlägg från: Anonym (Dos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dos)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Anonym (Patricia) skrev 2025-11-12 15:19:20 följande:

Något att fundera på är om vissa krav är sunda eller om man passerat en gräns där kraven blivit en bekväm ursäkt för att "leta fel" för att man egentligen är rädd att bli sårad ....

Bland det mest sanna som skrivits på FL.
  • Anonym (Dos)

Såhär långt alltså.

När kvinnor har längdkrav, inkomstkrav, utseendekrav + 1000 andra krav då ses det som helt legitimt och rimligt. Det är också helt okej att förlöjliga män som inte uppfyller krav (inte bara Rob, se t.ex inlägg 61).  

När män har krav på kvinnor , t.ex vikt, utseende, bröst etc då utpekas den manliga kravställaren som störd, en sjuk person, att han har komplex. Det är noga att påpeka att sådana män ALDRIG kommer att hitta en kvinnlig partner. Gäller samtliga män, inte bara Rob.

Även om många män inte vågar vara så ärliga som Rob så det jättevanligt att män föredrar slanka, snygga och unga. Tjejer, inget ni skriver kan ändra detta faktum, ni vet det också innerst inne och det är bara att tugga i sig, surt eller ej.

• Anonym (Dos)
    Anonym (Långa jag) skrev 2025-11-14 14:37:32 följande:
    Håller med. Tror det är rätt allmänt känt att just längdkravet är det som utan tvekan väger tyngst när en kvinna "godkänner" en man. Är säkert nån primitiv instinkt utvecklad över tusentals år att man som kvinna vill känna trygghet/säkerhet. Även om det vanligtvis är en rätt onödig egenskap idag.

Sen går det ju inte att komma ifrån, som du nämner, att många män på dejtingappar verkar anstränga sig minimalt... Ser sluskig och/eller ovårdad ut, dåliga foton, knappt någon presentation mm. Så det finns absolut förbättringspotential för många. Men även om en man på 40+ anstränger sig och vill ha en snygg, vältränad/spinkig 20-åring så är det extremt få tjejer i den åldern som är intresserad av gubbar som är nära deras egen pappa i ålder och ännu färre som är intresserad av korta gubbar. Har man Elon Musks plånbok så absolut, men har man inte det får man räkna med att hålla sig singel eller ändra sina krav.

Så genom att framställa män på ett negativt sätt så vill du liksom ändå få igenom din rätt till krav. Mitt svar är likförbannat: Jag hade valt en slank, snygg 20-åring.

Hon vill ha mig. Jag vill ha henne. Du måste bara acceptera faktumet. Tugga i dig det. Svälja sanningen. Underkasta dig verkligheten.

• Anonym (Dos)
    Anonym (182) skrev 2025-11-14 16:46:42 följande:
    Det är sannerligen inte många män man gillar på t.ex. Tinder. Jag undrar hur de tänker när de lägger ut profilbilder där de är skäggiga och ovårdade, psykopatisk blick som om de hade rymt från närmsta anstalt. Inget försök att få till ett utseende med personlighet ens en gång, och nej, varken Barbapappa eller Usama bin Laden är personer som tilltalar mig.
    ...och där tog kvinnohatet ett steg framåt till hos läsande män på FL.
  • Anonym (Dos)
    Anonym (182) skrev 2025-11-14 17:45:18 följande:
    Om män hatar kvinnor för att kvinnor begär att män ska anstränga sig lika mycket som kvinnor för att snygga till sig, så betyder det endast att män är för lata för att anstränga sig, och vet med sig att de är det och blir arga därför. Att då börja hata kvinnor bara för det istället för att börja anstränga sig och kämpa, är att reagera på ett bortskämt barns nivå.
    Så du är beredd att banta för mig då alltså? 
  • Anonym (Dos)

Själva definitionen av tant är ju att tycka 20 åriga tjejer aldrig skulle kunna vara tillsammans med någon som är över 30 år. Då vet man säkert att det är en bitter tant bakom tangentbordet.

Man slutar aldrig att förvånas sig över hur otroligt viktigt det är för tanterna att påpeka just detta, typ viktigare än syre och vatten tillsammans. Det genuint dåliga självförtroendet och ålderskomplexet är så övertydligt som det kan bli.

Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?