Inlägg från: Anonym (Leona) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leona)

Vad kan man förvänta sig av skolan - kläder i regn?

Jag minns inte riktigt hur det var när mina barn var små, men du skulle kunna lägga fram det som en fråga istället för ett klagomål. Säg att ditt barn är dålig på att klä sig efter väder och fråga om de kan hjälpa honom, både med att välja rätt kläder och även hänga upp dem/in i torkskåp efter rasten. 

• Anonym (Leona)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-11-14 07:02:17 följande:

Men det är ju din första rad som är problemet. De säger inte att det regnar och att de rekommenderar regnbyxor. De hänvisar till en bild i hallen där de sätter upp dagens kläder, men den bilden har visat jacka i flera veckor, oavsett väder. 

Ungen klär sig själv. Han har inga problem att sätta på sig skalbyxor. Men det är svårt att veta att de ska på, när ingen säger nåt, det var snustorrt vid lunch och han inte ser ut ordentligt genom fönstret. DET är problemet. 

Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är. Varför pratar du inte bara med personalen och frågar om de kan hjälpa till? 
  • Anonym (Leona)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-11-14 07:24:52 följande:
    Jag frågade här först vad som var brukligt, så att min förväntningsbild inte är helt knasig. De har själva sagt att barnen får titta på bilden i hallen.
    Ok, fattar. Jag tror att du ska tänka om vad gäller det. Det relevanta är inte hur man brukar göra utan vad ditt barn behöver. Skolan ska möta barnens behov, oavsett hur andra brukar göra. Hoppas att ni kan få ordning på det! Det verkar vara en krånglig lokallösning för alla inblandade. 
  • Anonym (Leona)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-11-14 08:46:50 följande:
    Ungefär 80 % av de barn som var på gården i onsdags i regnet, var inga regnkläder. Det är inte bara mitt barn. Och det måste ju bli jättestökigt när 50 ungar ska byta om samtidigt, för att de är blöta. 

Du missförstod mig. Det jag menade var att om du ser att något inte funkar så lita på dig själv. Hur man gör på andra skolor är oviktigt. Tro på ditt eget omdöme! :) 

• Anonym (Leona)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-11-14 10:15:18 följande:
    Så är det självklart, men jag vill samtidigt inte bli den som kommer med massa knasiga förslag som helt går emot vad skolan gör generellt
    Nä, det förstås! :) 
    När jag har haft synpunkter på skolan har jag försökt lägga fram det som en fråga. Tex om de vet om barnen brukar lära sig med tiden eller om de har något sätt de brukar göra när det blir så där. 
Svar på tråden Vad kan man förvänta sig av skolan - kläder i regn?