Är vänskapen över?
Har haft det precis på samma sätt och kommit fram till samma slutsats. I mitt fall tror jag att problemet är att mina vänner inte har barn själva. Tror jag måste skaffa vänner med barn och engagera mig mer i sådana vänskaper, orkar inte vara den enda som drar i mina vänskapsrelationer.
Det gör mig också väldigt ledsen att de inte engagerar sig eller vill träffa min dotter. När jag frågar om vi ska ses/drar ihop något gör jag det utan min dotter då jag inte vill tvinga på henne om de inte vill träffa henne och de frågar aldrig om de kan få komma över eller om vi ska hitta på något med henne, vilket har lett till att de inte har träffat henne sedan hon var en bebis (1,5 år sedan). Har själv svårt att förstå så jag hade velat träffa mina vänners barn om de skulle haft barn.
Vet inte om det är för att jag just har barn. De kanske inte anser att jag är lika rolig mer. Kan inte riktigt vara borta till för sent eller gå ut och festa/dansa på samma sätt som förr.. Men istället för att grotta ner mig i det har jag tänkt att jag ska försöka skaffa nya vänner på samma plan i livet istället.