• Anonym (Vad händer efter döden?)

Vad tror du händer efter döden?

Tycker det är spännande att fundera på vad som väntar oss efter att vi dör. 

Hade varit kul att få igång en diskussion om vad ni tror händer när vi lämnar livet här på jorden. Kommer vi till himlen, blir det svart (allt tar slut) eller något annat? Vad tror ni? 

• Svar på tråden Vad tror du händer efter döden?
  • Anonym (Anonym)

Tja!

Riktigt bra tråd! Jag brukar tänka på detta nästan dagligen och har suttit och grubblat en hel del.

Efter döden så fortsätter allt. Vill inte avslöja för mycket. Vänta och se Cool

Framtiden är spännande tid!

Jag tänker inte avslöja för mycket så du kan uppskatta allt sen när den tiden väl är kommen. 

MVH 

• Tom Araya

Jag tror inte det händer ett skit annat än att livet tar slut. Det är som innan man fanns till.

• Anonym (Medial)
    Trent skrev 2025-11-13 16:59:30 följande:
    Så du dömer hårdare än "dem"? Coolt.
    Nej, jag väljer bara att avstå diskussionen.
    Och, ärligt talat så tycker jag lite synd om dem som inte kan "se".

Du kan leka cool någon annanstans.
  • Lynx123
    Anonym (Medial) skrev 2025-11-14 05:25:36 följande:

Rätt nedlåtande uttryckt. Det där hoppas jag att du håller för dig själv i andra offentliga sammanhang.
  • Trent
    Anonym (Medial) skrev 2025-11-14 05:25:36 följande:

Jag leker inte.
  • Anonym (Vad händer efter döden?)

Själv vet jag inte vad man ska tro riktigt 🤔
    Jag hoppas att allt tar slut i samma stund som jag dör men i vissa stunder är jag inte helt övertygad om att det faktiskt är så det blir.

Nu blir ju detta kanske lite sidospår men detta med spöken/andar så är det ju lite märkligt att det aldrig lyckas fångas på kamera? Tänker på avsnittet i Kalla kårar som handlade om äldreboendet där det hände massor, varför tog ingen upp mobilen och filmad? 
    samtidigt så har jag själv varit med om underliga saker som inte kan förklaras så lätt. 

• Anonym (Reinkarnation)

Har alltid trott på reinkarnation, att vi återföds, som människor, djur eller växter. Jag tror som inom hinduismen att livet är ett kretslopp. Det är dessutom väldigt svårt att föreställa sig att inte finnas mer, att inte kunna tänka eller känna, ingenting. Jag tror att vi är själar med kroppar. Livet är definitivt något mer än bara fysik och kemi.

• Anonym (Reinkarnation)
    Anonym (Hej) skrev 2025-11-13 17:10:24 följande:

Det finns ingen själ. När vi dör blir det svart. Möjligt att vi återskapas i en annan form om universum går under och återskapas i cykler.

Hur vet du med största säkerhet att vi inte har någon själ? Du kan inte tala för alla, bara för dig själv.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Medial) skrev 2025-11-13 15:36:39 följande:

Själen lever vidare i en annan dimension.
    Det är jag helt säker på men tänker inte gå in i diskussioner om det då jag inte orkar med folk som bara idiotförklarar en för att de själva inte "ser".

Jag vet.
    Det räcker för mig.

Tror samma som du.
Svar på tråden Vad tror du händer efter döden?