Anonym (Vad händer efter döden?) skrev 2025-11-14 22:08:10 följande:
Nej, så skulle det ju absolut vara. Men isåfall så skulle ju det argumentet innebära att de få foton som finns är fake. 🤔
Ja, sådant är ju lite konstigt. Det kan ju dock varit någon rörelse i marken som påverkat (jordskalv t.ex) som gjorde att boken ramlade ner. Har själv, tillsammans med en vän sett papper lyftas från ett bord och röra sig luften/sväva utan att någon var såpass nära att våra rörelser kunnat påverka. Det skulle ju givetvis kunnat vara vinddrag men då skulle inte rörelsen varit på det sättet och inga fönster var öppna 🤔
Absolut, bortsett från att det skedde i ett gammalt hus på Hornsgatan, vid Mariatorget i Stockholm. Inte en plats känd för skalv.
I de fall då spöken fastnat på bild så tror jag att det är för att de valt det. Men de flesta väljer det inte, samt väljer även vilka de visar sig för.
Jobbade på ett ställe där det påstods finnas spöken då det var flera som inte ville vara sist på kontoret, speciellt inte sent på kvällen. Jag jobbade oftast kvällar och hade inga problem med att vara ensam kvar sist. Innan jag gick så sa hag alltid godnatt till spökena. De gånger jag kom först (hoppade in i receptionen) sa jag även "god morgon, jag är här nu så ni kan gå och vila".