• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (Pensionären)
    Frelwi skrev 2025-11-18 16:09:15 följande:

tycker dina test och stegringen ser bra ut.
    !Tror inte du behöver oroa dig 😊 Men jag vet hur nojig man blir jag har testat sååå svaga plus den här graviditeten och inte fått mer än 2-3 v på Clearblue digital fast jag är i vecka 6+ och har googlat ihjäl mig men ett plus är ett plus och än så länge är jag gravid. Jag hade så svaga plus som du har nu på 19 dpo och för vissa är så svaga plus ett tecken på att det kommer leda till mf och vissa får en helt normal graviditet. Omöjligt att veta. Hoppas få se ett hjärta om en vecka på VUL 

Jag är också nojjig.. jag har färgade flytningar hela tiden. Är det inte brunt slem, så är det ljusrosa, eller varför inte både brunt/rosa ibland... 😅
    Förra veckan köpte jag hem billigare tester och har testat med några dagars mellanrum och det är alltid starkt positivt. Men jag känner ju att jag är gravid, både illamående, bröst som är större och värker, samt att tjejmagen känns spänd.
    Så jag borde väl försöka slappna av, men det är svårt varje gång man går på toa och torkar sig..

Har du bokat in något möte med barnmorskan för inskrivning?
  • Tinttinn
    Anonym (Fyran) skrev 2025-11-17 22:06:29 följande:
    Jag förstår din oro, man vill bara att veckorna ska gå fort och testen öka i lagom takt. Hade bestämt mig för att inte noja så mycket denna gång men är värre än jag brukar just nu 😆. Har så svårt att fokusera på annat än graviditet just nu.
    Ja det är hemskt, dagarna går sååå långsamt. Trodde att jag skulle vara mer chill denna gången men nix. Man försöker kontrollera något som är helt utom ens kontroll, det blir bara en jobbig jäkla emotionell berg och dalbana. Ena dagen är jag bombsäker på att graviditeten är på väg utför (efter svaga test och spotting) och nästa får jag lite hopp igen. 

Men hur går det för dig Fyran? Har du gett upp eller känner du dig hoppfull? 🙌 Ett plus är ju som sagt ett plus oavsett styrka även om det är svårt att ta in, särskilt när det är så tidigt. Håller iallafall alla mina tummar och tår för dig och alla andra här inne ❤️
  • Tinttinn
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-11-18 18:30:56 följande:
    Jag är också nojjig.. jag har färgade flytningar hela tiden. Är det inte brunt slem, så är det ljusrosa, eller varför inte både brunt/rosa ibland... 😅
    Förra veckan köpte jag hem billigare tester och har testat med några dagars mellanrum och det är alltid starkt positivt. Men jag känner ju att jag är gravid, både illamående, bröst som är större och värker, samt att tjejmagen känns spänd.
    Så jag borde väl försöka slappna av, men det är svårt varje gång man går på toa och torkar sig..

Har du bokat in något möte med barnmorskan för inskrivning?
    Exakt så känner jag med, så skönt att inte vara ensam om dom färgade flytningarna. Hade brunt på pappret igår, precis som innan mens och kände att det var kört. Men idag har det varit lugnare, bara lite ljusrosa strimmigt. Har läst mig till att allt det kan vara helt vara normalt men med ett missfall i bagaget blir man extra orolig när sånt händer.
  • Anonym (Orolig)

Jag är 22 och vi började försöka direkt efter vårt bröllop för en månad sedan och jag är nu gravid i vecka 5 med BF 25/7. Vi är så glada och positivt överraskade över att det gick så fort men samtidigt kämpar jag med att inte låta oron ta över. 

De enda tankarna som snurrar är: Kommer jag få missfal? Kommer bebisen att vara frisk? Tänk om jag får ett uteblivet missfall? Är här några som brottats med samma känslor eller är jag bara konstig som tänker så? Ni får gärna dela med er 🥺

Jag har inskrivningsamtal vecka 7 och sedan tidigt ultraljud vecka 8.

• Anonym (MA)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-11-18 21:31:28 följande:

Jag är 22 och vi började försöka direkt efter vårt bröllop för en månad sedan och jag är nu gravid i vecka 5 med BF 25/7. Vi är så glada och positivt överraskade över att det gick så fort men samtidigt kämpar jag med att inte låta oron ta över. 

De enda tankarna som snurrar är: Kommer jag få missfal? Kommer bebisen att vara frisk? Tänk om jag får ett uteblivet missfall? Är här några som brottats med samma känslor eller är jag bara konstig som tänker så? Ni får gärna dela med er 🥺

Jag känner också en oro! Förösker inte tänka på det men har absolut sånna tankar! Är min första graviditet och har ingen anledning att tro att något är fel me  googlar ändå på diverse symtom på missfall utomhavandeskap m.m. 

Försöker även tänka att även om något skulle gå gel så kunde vi ändå bli gravida en gång och då kan vi bli det igen! 
  • Tinttinn

Jag brottas med exakt samma känslor och då är detta min 4e graviditet (har fått 2 friska barn och ett missfall). Har denna gång haft svaga tester (rfsu stickor) och missfärgade flytningar så det sätter ju igång hjärnan ganska ordentligt.
    Men oftast är det nog bara vi som oroar oss i onödan, det brukar ju faktiskt oftast gå bra. Men när man är mitt uppe i det så går dagarna så jäkla långsamt och tanken på att behöva vänta och försöka på nytt om det inte skulle gå vägen känns evighetslång. 

Du är absolut inte konstig! Det är helt normalt att oroa sig ❤️
  • Anonym (Skorpan)

Mina test var helt blanka tills 15 DPO. 

Anonym (Fyran) skrev 2025-11-17 12:32:49 följande:
    Jag tog ett nytt test imorse som också var rätt svagt men nu vid lunch tog jag ett till som såg lite bättre ut. Skulle detta kunna vara normalt för äl+ 12 eller 13? 

Här är från 15 DPO, först syntes ingenting, efter 10 min såg det ut såhär

Sedan på 17 DPO på kvällen såg det ut såhär efter 5 min 

Idag 21 DPO ser det ut såhär

Så det är nog väldigt olika för alla hur snabbt hcg ökar i början

Hur har det gått för dig? Har det ökat mer? 

• Nella85

Hej! Vilken trevlig tråd, jag plussade förra fredagen, känns lite overkligt ännu, i mitt huvud snurrar mest praktiska frågor, när berättar jag för folk? När berättar man för dig arbetsgivare? Hur går era tankar?

• Anonym (Pensionären)
    Tinttinn skrev 2025-11-18 20:46:22 följande:
    Exakt så känner jag med, så skönt att inte vara ensam om dom färgade flytningarna. Hade brunt på pappret igår, precis som innan mens och kände att det var kört. Men idag har det varit lugnare, bara lite ljusrosa strimmigt. Har läst mig till att allt det kan vara helt vara normalt men med ett missfall i bagaget blir man extra orolig när sånt händer.
    Jag har också läst att det är normalt för att man är känsligare i slemhinnorna. Samtidigt som jag har läst att man inte ska ha missfärgade flytningar och att det behöver kollas upp... 😅

Jag kommer fortsätta testa mig med graviditetstest lite då och då, för att se ifall något händer med graviditetsstrecket, om det blir svagare eller så. Går in i vecka 7 (6+0) idag och ska på tidigt ultraljud i vecka 8+3 så det är inte super långt dit.
  • Anonym (Pensionären)

Jag tror nästan att det är mer konstigt att inte tänka så, det hör nog till alla mammakänslor som iaf jag får direkt när man plussar. ❤️

Har också fått tid för tidigt ultraljud i vecka 8, hoppas att det går bra för oss alla.
Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️