Snögummans skrev 2025-11-26 09:39:51 följande:
Hej!
Jag skriver mitt allra första inlägg här inne.
Jag är 35 år gammal och fick dagen innan jag skulle påbörja min hormonbehandling inför vårt första IVF veta att jag var gravid. Nu är jag i vecka 6 (5+5) med beräknad BF 23 juli.
Jag är, precis som många andra, livrädd att jag ska drabbas av missfall. Jag vill så gärna bara njuta och vara glad över att jag nu äntligen är gravid men det känns helt ofrånkomligt att oroa sig över att det värsta ändå kan hända. Det hade varit fint att få dela denna resan med andra som går igenom och upplever samma sak, ungefär samtidigt i tid. Jag har ännu inte berättat för så många i min närhet.
Jag är nyfiken på hr det går för er andra. Vart är ni i era graviditeter. Vad har ni för symptom? planerar ni göra ett tidigt ultraljud osv?
Själv ska jag på VUL den 4 december och jag kan knappt bärga mig.
Grattis och välkommen hit! 🙂
Är detta ert första barn?
Det är jättesvårt att inte vara orolig för missfall, som blivande förälder och förälder är man ständigt orolig.. det hör liksom till.. 😅 Det enda tipset jag har är väl att helt enkelt ta en dag i taget.
Jag är i vecka 7+3 och ska på ett tidigt ultraljud imorgon.
Var in akut i fredags förra veckan för att jag började blöda så mycket och samtidigt hade ont i ryggen och ena sidan av magen. Så då fick jag veta att det finns ett pickande hjärta. Återstår att se om det fortfarande slår imorgon men det tror jag, illamåendet är bättre men det kommer vid matlagning 😁 och brösten ömmar fortfarande. Så det är nog vid liv.