• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • WaterAnimal

Nämen!! 
    Att jag inte hittat till denna tråden tidigare 😍 Trodde inte det fanns någon.. Men jag har å andra sidan hängt i många "svårt att få barn trådar". 

Jag firar 9+0 idag och har bf 1 Juli. Jag mår som en överkörd, åksjuk och bakis zombie. Men att äta lite var 2-3 timme gör mig något sånär funktionsduglig. Men tröttheten är något helt crazy 🙃

Ska bli så kul att följas här ❤️ 
    Jag är, som många skriver, också oerhört orolig för missfall, det har varit en lång resa hit med många IVF rundor och tillslut äggdonation (tänk att det finns så underbara människor som ger ❤️). Jag är 34, så det var inte något vi hade i planen från början. 

Men. Jag känner mig lite lugnare efter två tidiga ultraljud där fostret mätte "rätt" och man såg hjärtat. Ska på ett till om två veckor och sen KUB precis innan jul. 

Ha de fint allihop! 

• WaterAnimal

1/7 - Wateranimal
    7/7 - MA

7/7 - Skumbanan01
    13/7 - Annapanna91
    14/7 - Pumpa
    22/7 - Skorpan 
    16/7 - Pensionären
    28/7 - Fyran
    24/7 - Tinttinn
    25/7 Anonym 293
    29/7 Annasandra 

Hoppas de blev rätt... 😬😅
  • Skumbanan01

Jag har börjat luta åt att göra nipt-provet, har inte gjort det med tidigare graviditeter men nu har jag hunnit bli lite äldre också och det påverkar ju risken för avvikelser. Vi har kub 30/12 men tänkte isåfall göra nipt innan. 

Någon annan som funderar på nipt eller har gjort det tidigare och isåfall vart någonstans? jag bor i Sthlm

• Anonym (Päron)

1/7 - Wateranimal
    7/7 - MA

7/7 - Skumbanan01

13/7 - Annapanna91
    14/7 - Päronet 
    14/7 - Pumpa
    22/7 - Skorpan 
    16/7 - Pensionären
    28/7 - Fyran
    24/7 - Tinttinn
    25/7 Anonym 293
    29/7 Annasandra 
  • Annasandra
    WaterAnimal skrev 2025-11-27 10:01:37 följande:

Nämen!! 
    Att jag inte hittat till denna tråden tidigare 😍 Trodde inte det fanns någon.. Men jag har å andra sidan hängt i många "svårt att få barn trådar". 

Jag firar 9+0 idag och har bf 1 Juli. Jag mår som en överkörd, åksjuk och bakis zombie. Men att äta lite var 2-3 timme gör mig något sånär funktionsduglig. Men tröttheten är något helt crazy 🙃

Ska bli så kul att följas här ❤️ 
    Jag är, som många skriver, också oerhört orolig för missfall, det har varit en lång resa hit med många IVF rundor och tillslut äggdonation (tänk att det finns så underbara människor som ger ❤️). Jag är 34, så det var inte något vi hade i planen från början. 

Men. Jag känner mig lite lugnare efter två tidiga ultraljud där fostret mätte "rätt" och man såg hjärtat. Ska på ett till om två veckor och sen KUB precis innan jul. 

Ha de fint allihop! 

Välkommen hit!!  
    Försöker hela tiden påminna mig själv om att jag väntar barn och inte missfall, underlättar för studen för min del iallafall ♡♡ 

Det värmer lite extra i mitt hjärta när jag får läsa det från dig här, jag har donerat tre gånger och hoppas att jag kunnat ge andra den lycka du känner!

Skönt att du har fått se ett litet hjärta picka, det är alldeles magiskt att få se, jag får nog inte till ett tidigt vul denna gång, dom ger ju inte direkt ut det... mina tidigare barn fick jag tidigt VUL p.g.a störtblödningar. 
  • WaterAnimal
    Annasandra skrev 2025-11-27 20:47:31 följande:
    Välkommen hit!!  
    Försöker hela tiden påminna mig själv om att jag väntar barn och inte missfall, underlättar för studen för min del iallafall ♡♡ 

Det värmer lite extra i mitt hjärta när jag får läsa det från dig här, jag har donerat tre gånger och hoppas att jag kunnat ge andra den lycka du känner!

Skönt att du har fått se ett litet hjärta picka, det är alldeles magiskt att få se, jag får nog inte till ett tidigt vul denna gång, dom ger ju inte direkt ut det... mina tidigare barn fick jag tidigt VUL p.g.a störtblödningar. 
    Åh! Jag blev så berörd av det du skrev. Tusen och åter tusen tack. Jag vet att det är tufft att göra ägguttag och att det är flera andra steg i processen, för att får göra något som är så oerhört altruistiskt ❤️❤️ Tack igen. 

Vi ska göra ett till extra UL, men det betalar vi själva. Det var inte jättedyrt och ångesten som byggs är inte nådig, så det känns som en god investering 😊
  • Anonym (Pensionären)
    Snögummans skrev 2025-11-26 09:39:51 följande:

Hej! 

Jag skriver mitt allra första inlägg här inne. 
    Jag är 35 år gammal och fick dagen innan jag skulle påbörja min hormonbehandling inför vårt första IVF veta att jag var gravid. Nu är jag i vecka 6 (5+5) med beräknad BF 23 juli. 

Jag är, precis som många andra, livrädd att jag ska drabbas av missfall. Jag vill så gärna bara njuta och vara glad över att jag nu äntligen är gravid men det känns helt ofrånkomligt att oroa sig över att det värsta ändå kan hända. Det hade varit fint att få dela denna resan med andra som går igenom och upplever samma sak, ungefär samtidigt i tid. Jag har ännu inte berättat för så många i min närhet. 

Jag är nyfiken på hr det går för er andra. Vart är ni i era graviditeter. Vad har ni för symptom? planerar ni göra ett tidigt ultraljud osv? 

Själv ska jag på VUL den 4 december och jag kan knappt bärga mig. 

Grattis och välkommen hit! 🙂
    Är detta ert första barn?

Det är jättesvårt att inte vara orolig för missfall, som blivande förälder och förälder är man ständigt orolig.. det hör liksom till.. 😅 Det enda tipset jag har är väl att helt enkelt ta en dag i taget.

Jag är i vecka 7+3 och ska på ett tidigt ultraljud imorgon.
    Var in akut i fredags förra veckan för att jag började blöda så mycket och samtidigt hade ont i ryggen och ena sidan av magen. Så då fick jag veta att det finns ett pickande hjärta. Återstår att se om det fortfarande slår imorgon men det tror jag, illamåendet är bättre men det kommer vid matlagning 😁 och brösten ömmar fortfarande. Så det är nog vid liv.
  • Anonym (Pensionären)
    Annapanna91 skrev 2025-11-26 19:29:40 följande:

Jag är nu i vecka 7+1 och mår ändå hyfsat stabilt. Ömma bröst och lite molande i magen och lite extra känslig för äckliga lukter. var sjuk tre dagar förra veckan och misstänker covid då jag nu känner liknande smakförändring kring ketchup och vinägersåser som jag hade sist jag hade covid.. men kan ev vara pga graviditeten också? 

har ej bokat något VUL och funderar på om man borde det eller avvakta åtminstone min inskrivning 8 dec. Lite nojig pga tidigt missfall i somras men hittills inga blödningar och som sagt lite symptom så håller tummarna att allt är bra där inne..! 

Svårt att säga vad det kan vara, skulle nog ta ett Covid-test för säkerhets skull.
    Du kan ju ringa till barnmorskan och fråga vad de tycker gällande tidigt ultraljud, det verkar vara olika överallt... 😅
  • Anonym (Pensionären)
    Skumbanan01 skrev 2025-11-26 20:18:16 följande:

Jag går in i vecka 9 nu och har varit och lämat blodprov för bla sköldkörteln, provet visade på förhöjt sköldkörtelvärden så behövde lämna fler prover för att se om det är något som behöver behandlas.
    Har inte haft nåt problem i tidigare graviditeter men denna gång fryser jag nåt fruktansvärt hela tiden och de kan tydligen ha med sköldkörteln att göra.
    Någon som har erfarenhet eller kan nåt om sköldkörteln?

Förutom att jag fryser så har jag knappt några symtom på graviditet, brösten som ömmar ibland och lite illamående som går bort om jag äter

Har du Hypotyreos eller Hypertyreos i vanliga fall?

Jag har Hypotyreos sedan innan, alltså som inte har med graviditet att göra. 🙂 Jag äter 100 mikrogram Levaxin varje dag, så det är väl ganska högt men mina värden har varit väldigt upp och ner de senaste åren men nu har det legat stabilt ett tag, efter att vi höjde dosen.

Jag är väldigt frusen i vanliga fall, och har problem med så gott som alla symtom som finns om man söker på Hypotyreos... 😅 Men i och med graviditeten är jag nästan det motsatta, jag är så himla varm hela tiden... Jag har tid hos barnmorskan 17/12 men ska ringa nu kommande vecka och prata om detta med sköldkörteln, det är inget någon av oss tog upp när jag bokade tid så jag borde kanske ha gjort det känner jag.
  • Anonym (Pensionären)
    Annasandra skrev 2025-11-26 20:27:40 följande:
    Tufft att stå i så mycket när man har ett påbörjat liv i magen, hoppas ni kan samsas om ett gott beslut som gynnar hela familjen! ♡

Ja jag hoppas också det, graviditeten med lillebror är som en dimma där storebror då 2 år gammal fick stå ut med mig som spydde som en gris och inte orkade leka på samma sätt, igår kväll fick jag en höjning på veckoindikatorn så nu ligger jag på 2-3 veckor! Så nästa steg är 3+ och jag har bestämt att testa det nästa onsdag!!
    Ja, det är mycket att ta beslut om och vi är varandras motsatser vad gäller barnuppfostran. Jag och mina barns pappa har alltid varit överens om allt. Vi har regler och rutiner för nästan allt och det är något de haft sedan dag 1.

Min pojkvän låter sin son göra typ vad han vill utan bestraffning... Han gör väldigt mycket dumheter den grabben....
    Jag vet inte om vi kan uppfostra ett barn ihop, för jag vägrar att mitt barn inte får lära sig rätt och fel från början.

Nämen usch att vara så dålig under en längre tid..  hoppas verkligen att du får må bättre denna gång. Håller tummarna till onsdag!! 🙂🌸
Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️