• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (Pensionären)

☀️ BF-lista Juli 2026 ☀️

16/7 - Pensionären 

• Anonym (S)

Blir det inte lite märkligt att lägga in ett BF datum på en graviditet ni antingen kommer avbryta? Eller tolkar jag din trådstart helt fel? 

• Anonym (Pensionären)
    Anonym (S) skrev 2025-11-13 18:14:11 följande:

Blir det inte lite märkligt att lägga in ett BF datum på en graviditet ni antingen kommer avbryta? Eller tolkar jag din trådstart helt fel? 

Jo, absolut jag förstår helt hur du tänker.. 😅
    Men än så länge är jag gravid med det BF-datumet.

Det som avgör om vi behåller det eller inte är ifall mina blodprover hos min genetiker visar att bebisen har samma kromosomavvikelse (en typ av trisomi) som jag är bärare till, och mitt äldsta barn har, men inte yngsta.

Sen utöver min egen kromosomavvikelse så kommer jag testa mig för det vanliga som gäller kromosom 13, 18 och 21, dvs KUB och NIPT-testet.

Så det är mycket som spelar in, kommer även vara 44 år när bebisen är beräknad. 😇
  • Anonym (S)
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-11-13 19:02:22 följande:

Det som avgör om vi behåller det eller inte är ifall mina blodprover hos min genetiker visar att bebisen har samma kromosomavvikelse (en typ av trisomi) som jag är bärare till, och mitt äldsta barn har, men inte yngsta.

Sen utöver min egen kromosomavvikelse så kommer jag testa mig för det vanliga som gäller kromosom 13, 18 och 21, dvs KUB och NIPT-testet.

Så det är mycket som spelar in, kommer även vara 44 år när bebisen är beräknad. 😇
    Då förstår jag 🙂 hoppas allt går bra för er ❤️
  • Anonym (MA)

☀️ BF-lista Juli 2026 ☀️

16/7 - Pensionären 
    7/7 - MA
  • Anonym (MA)

Så kul med en tråd har väntat på att någon ska starta en. Är 37 år och väntar första barnet. Vågar inte riktigt än bli allt för glad då det är så tidigt, kanske har att hänga här på familjeliv skrämt upp mig lite... känns också fortfarande overkligt! 

• Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2025-11-13 21:39:23 följande:

Så kul med en tråd har väntat på att någon ska starta en. Är 37 år och väntar första barnet. Vågar inte riktigt än bli allt för glad då det är så tidigt, kanske har att hänga här på familjeliv skrämt upp mig lite... känns också fortfarande overkligt! 

Ja.. det som står på familjeliv kan ju både hjälpa och stjälpa..

Hur mår du? 🙂 Ska du också göra KUB och eventuellt NIPT-test?
    Efter vad jag har läst, här på familjeliv bland annat, så hade jag fattat det som att man kunde göra KUB vid vecka 9, men tidigare i veckan när jag pratade med en barnmorska sa hon vecka 13 som tidigast... 😅

Jag har lite rosa och bruna flytningar lite då och då, så jag tog ett nytt graviditetstest i morse och det var starkare än kontrollstrecket.
    Så än så länge lever det därinne. 🙂
  • Pumpa

☀️ BF-lista Juli 2026 ☀️

7/7 - MA
    14/7 - Pumpa
    16/7 - Pensionären 
  • Pumpa

Är 35 år och gravid med första efter drygt 1 år och ett MA i våras. Har haft värk nästan konstant på olika ställen i magen i varierande grad sedan två dagar innan BIM så hoppas på att det växer så det knakar där inne och att det går hela vägen den här gången :)

• Pumpa
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-11-13 19:02:22 följande:

Åh, hoppas proverna är bra och ni får behålla bebis Hjärta
  • Anonym (MA)
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-11-14 08:18:53 följande:
    Ja.. det som står på familjeliv kan ju både hjälpa och stjälpa..

Hur mår du? 🙂 Ska du också göra KUB och eventuellt NIPT-test?
    Efter vad jag har läst, här på familjeliv bland annat, så hade jag fattat det som att man kunde göra KUB vid vecka 9, men tidigare i veckan när jag pratade med en barnmorska sa hon vecka 13 som tidigast... 😅

Jag har lite rosa och bruna flytningar lite då och då, så jag tog ett nytt graviditetstest i morse och det var starkare än kontrollstrecket.
    Så än så länge lever det därinne. 🙂
    Jag mår bra! Sista dagarna har jag känt lite som att det mellan måltider ligger ett lätt illamående. Tyckte det känndes mycket mer i magen förra veckan än den här men försöker tänka att det kan variera. Jag har inskrivningsmöte nästa vecka. Vi kommer göra KUB och ev. NIPT. Går in i vecka 12 dagarna innan jul så jag hoppas att vi kan få göra ultraljud redan innan jul annars blir det säkert ganska sent med tanke på helgerna! Skulle också vara skönt att ha gjort det innan vi berättar för alla i jul! 
  • Anonym (MA)
    Pumpa skrev 2025-11-14 08:43:30 följande:

Är 35 år och gravid med första efter drygt 1 år och ett MA i våras. Har haft värk nästan konstant på olika ställen i magen i varierande grad sedan två dagar innan BIM så hoppas på att det växer så det knakar där inne och att det går hela vägen den här gången :)

Så kul att följas åt här! Väntar också första barnet! Jag känner själv att det är svårt att vara glad fullt ut då jag är rädd att något ska gå fel. Men hoppas det släpper när det gått lite fler veckor! 
  • Anonym (Pensionären)
    Pumpa skrev 2025-11-14 08:45:06 följande:
    Åh, hoppas proverna är bra och ni får behålla bebis Hjärta
    Ja, men ska jag vara ärlig är jag lite nojjig vad denna gamla, reumatiska kroppen pallar med också.. 😅
  • Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2025-11-14 18:46:26 följande:
    Jag mår bra! Sista dagarna har jag känt lite som att det mellan måltider ligger ett lätt illamående. Tyckte det känndes mycket mer i magen förra veckan än den här men försöker tänka att det kan variera. Jag har inskrivningsmöte nästa vecka. Vi kommer göra KUB och ev. NIPT. Går in i vecka 12 dagarna innan jul så jag hoppas att vi kan få göra ultraljud redan innan jul annars blir det säkert ganska sent med tanke på helgerna! Skulle också vara skönt att ha gjort det innan vi berättar för alla i jul! 
    Tänk vad mysigt att ha en ul-bild att visa upp för släkt och vänner på julafton.. 🙂
  • Anonym (MA)
    Anonym (Pensionären) skrev 2025-11-14 19:00:54 följande:
    Tänk vad mysigt att ha en ul-bild att visa upp för släkt och vänner på julafton.. 🙂
    Ja det hade varit fantastiskt! 
  • Skumbanan01

Hej
    Vi väntar våran 3a, det är en överraskningsbebis så har haft lite svårt att vänja mig vid tanken att det ska komma en till krabat i familjen om allt går som det ska

Bf 7/7

Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️