Inlägg från: Anonym (Det där) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Det där)

Dags att bryta?

Anonym (när?) skrev 2025-11-13 18:57:35 följande:
    Dags att bryta?

Har en person i mitt liv, haft länge. Denna person är bra på att prata, men dålig på att lyssna. Personen är väldigt bra på att snörpa på munnen när samtal kommer in på mig och mitt. Mitt liv och mina intressen är liksom inte "godkända". Detta har gjort att jag allt mer avstyr samtal som rör mig eller mina intressen när denna person är med. 

Personen är även glad i att tala om för andra vad jag gör, hur jag mår, osv. Liksom talar för mig, som om jag inte fanns eller hade en egen röst.

Det låter säkert ego av mig, men det irriterar och dränerar mig, och jag funderar på om det kanske är dags att helt enkelt bryta med denna person. Det skulle dock innebära att jag måste göra ganska drastiska förändringar, kanske till och med flytta till annan ort.

När är det egentligen dags att bryta med en annan människa?

Det där låter alldeles tillräckligt för mig.

* Pratar bara om sig själv
    * Är ointresserad av dig
    * Dränerar din energi
    * Förminskar dig genom att tala om dig som du inte kan svara själv.

Jag hade talat om för personen vad jag tyckte om detta innan jag drog. Troligen är hen medveten om vad den gör, och vill bara ha dig som en statist som beundrar en narcissist. Men om du vill ge det en chans? Det kan kännas skönt att bara få ur sig vad man tycker (för sin egen skull).
Svar på tråden Dags att bryta?