Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Sista barnet

Det är en naturlig del av livet tänker jag.
    Liksom mycket annat.
    Man går i grundskolan, sen är den tiden över.
    Är ung vuxen, kanske strular runt, reser, försöker hitta sin plats.
    Man är gravid och senare småbarnsförälder.
    Sen har man läst det kapitlet och bläddrar vidare i boken.

Fler av oss känner säkert en sorg över det men det är som med mycket annat, det har varit en del av ens liv och sen är den tiden förbi.

Jag fick sista barnet det året jag blev 37 och det var inte aktuellt att skaffa fler sen. Så jag tänker att det är ett stängt kapitel nu. Jag har syskon som fortfarande får barn och den som gärna vill ha bebisar omkring sig kan kanske söka sig till den typen av jobb. Jag känner ingen sorg över det längre (är 44 nu) utan det blir väl i så fall i framtiden sen om det kommer barnbarn

• Anotherone
    cosinus skrev 2025-11-14 10:42:40 följande:

Men sen när de blir större, det är inte samma markanta förändringar och man kommer också så långt ifrån småbarnslivet.

Så nä, nu finns det inte en gullig bebis i världen som skulle kunna få det att spritta i äggstockarna. Den butiken är för länge sedan stängd.

Känner faktiskt också så.
    De är sjukt söta men det är inte det där stinget i äggstockarna som man ibland kunde känna förut. Kanske för att det då faktiskt var en möjlighet?.... att butiken inte var helt stängd?

Just nu har jag filosoferat ihop med min syster om det faktum att vi ändå är yngre än många nyblivna mammor. Jag är 44 och hon är 42. Vi är båda nöjda som det är men rent praktiskt/tekniskt eller vad man ska säga så har inte någon av oss känt av några pre-menopaus-prylar än så det är kanske möjligt att vi skulle kunna bli gravida, vem vet. Och då när man läser tex om en kvinna som får barn vid fyllda 51 år säger vi. Det betyder att det skulle kunna vara så att det finns ett barn som kommer att födas och komma till vår familj om SJU år! Om jag är 44 nu och vi skulle få ett infall. SJU ÅR! Det är en eon av tid
    Det vore helt otänkbart att jag och min man ska ha en bebis om sju år, då är vår äldsta son 25-26. 

Men det är det här med perspektiv på tid också. Intressant att filosofera ibland
Svar på tråden Sista barnet