• Anonym (Hanna)

Dejta två samtidigt?

Jag matchade med en man för 3 mån sen och har haft daglig kontakt med honom och på något sätt känner jag mig lite nära honom. Vi har bara träffats en gång, han säger att han är lite rädd för kärlek och vill ta det lugnt. Jag är ok med att ta det lugnt men tycker att det gått lite väl sakta. Han är intressant att skriva med men jag känner mig ändå lite besviken. 

Sist vi pratade om att träffas och han sa nej gick jag ut på en dejtingsida igen och hade en dejt förra helgen. Han var också intressant och vi ska träffas i helgen igen. Den första lever kvar i mitt sinne, kanske har jag byggt en drömbild kring honom. 

Hur som helst min fråga är, tycker ni det är ok att träffa nr 2 och se hur det utvecklas men ändå ha kontakt med nummer 1? 

• Svar på tråden Dejta två samtidigt?
  • Anonym (m)

Vet de om att du dejtar två?

• Anonym (Gitt)

Skulle våga påstå att du inte ens dejtar nr 1. Kan med 95% säkerhet säga att han inte är intresserad. 

• Anonym (Gitt)

Skulle våga påstå att du inte ens dejtar nr 1. Kan med 95% säkerhet säga att han inte är intresserad. 

• Fjäril kär

Att ha träffats en gång är inte aktivt att dejta någon. Ni har kontakt men det tydligen allt han vill. 

Du är fri att göra exakt vad du vill men gör det då helhjärtat och inte sitt och vänta på något som inte kommer ske. 

• Anonym (Grabb)

Allt går utom små barn och trasiga klockor...

När jag gav mig ut i "nätdejtingdjungeln" för knappt 2 år sedan så var min inställning att jag "dejtar en i taget", och det såg jag gärna att min "dejt" också gjorde... vilket hon gjorde och vi är idag särbos... 

Men i ditt fall så ser jag det lite annorlunda. Du och dejt nr 1 skriver med varandra, och gör så på daglig basis. Men ni har bara setts 1 (!) gång på 3 månader... visst, det kan ju finnas rimliga förklaringar. Men ändå... sen att han avböjer en träff (nu framgår ju inte vad hans anledning var...)...

För mig så är "dagligt" skrivande, men man aldrig (!) ses, inte att betrakta som att dejta... men andra får givetvis anse annat...

Det är givetvis något fint i att skriva till varandra, eller prata i telefon, varje dag. Men för mig så handlar "dejting" om att man faktiskt (vill) ses och träffas och umgås och göra trevliga saker tillsammans... sen kan "yttre" omständigheter påverka frekvens... absolut... jag var inte ute efter en "brevvän"...

Luften är fri! Träffa du nr 2. Finns det ett större engagemang där... då kan det givetvis vara schysst att "avsluta" nr 1...

Alternativt, efter dessa 3 månader, så kan man ju även diskutera hur man ser på denna typ av "dejtande" som inte verkar leda någon vart..?

• Anonym (Hanna)
    Anonym (m) skrev 2025-11-14 15:29:33 följande:

Vet de om att du dejtar två?

Nej de vet inte om varandra. Båda har kvar sina profiler på dejtingsidorna, jag har ju bara träffat dem en gång var. 
  • Anonym (Hanna)
    Fjäril kär skrev 2025-11-14 15:32:12 följande:

Att ha träffats en gång är inte aktivt att dejta någon. Ni har kontakt men det tydligen allt han vill. 

Du är fri att göra exakt vad du vill men gör det då helhjärtat och inte sitt och vänta på något som inte kommer ske. 

Tack !  Jag tror jag kör som jag tänkt.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-11-14 15:41:34 följande:

Allt går utom små barn och trasiga klockor...

När jag gav mig ut i "nätdejtingdjungeln" för knappt 2 år sedan så var min inställning att jag "dejtar en i taget", och det såg jag gärna att min "dejt" också gjorde... vilket hon gjorde och vi är idag särbos... 

Men i ditt fall så ser jag det lite annorlunda. Du och dejt nr 1 skriver med varandra, och gör så på daglig basis. Men ni har bara setts 1 (!) gång på 3 månader... visst, det kan ju finnas rimliga förklaringar. Men ändå... sen att han avböjer en träff (nu framgår ju inte vad hans anledning var...)...

För mig så är "dagligt" skrivande, men man aldrig (!) ses, inte att betrakta som att dejta... men andra får givetvis anse annat...

Det är givetvis något fint i att skriva till varandra, eller prata i telefon, varje dag. Men för mig så handlar "dejting" om att man faktiskt (vill) ses och träffas och umgås och göra trevliga saker tillsammans... sen kan "yttre" omständigheter påverka frekvens... absolut... jag var inte ute efter en "brevvän"...

Luften är fri! Träffa du nr 2. Finns det ett större engagemang där... då kan det givetvis vara schysst att "avsluta" nr 1...

Alternativt, efter dessa 3 månader, så kan man ju även diskutera hur man ser på denna typ av "dejtande" som inte verkar leda någon vart..?

Skönt att höra att det finns de som tänker som jag. 
  • Anonym (Hanna)

Det som känns lite svårt är att vi brukar ha kontakt varje kväll. Ska jag säga att jag ska på dejt eller säga att jag ska träffa en vän? 

• Anonym (d)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-11-14 17:18:50 följande:

Det som känns lite svårt är att vi brukar ha kontakt varje kväll. Ska jag säga att jag ska på dejt eller säga att jag ska träffa en vän? 

Varför har han rätt till exakt vad du gör på kvällen eller dagen?
Svar på tråden Dejta två samtidigt?