Inlägg från: Anonym (Grabb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grabb)

Dejta två samtidigt?

Allt går utom små barn och trasiga klockor...

När jag gav mig ut i "nätdejtingdjungeln" för knappt 2 år sedan så var min inställning att jag "dejtar en i taget", och det såg jag gärna att min "dejt" också gjorde... vilket hon gjorde och vi är idag särbos... 

Men i ditt fall så ser jag det lite annorlunda. Du och dejt nr 1 skriver med varandra, och gör så på daglig basis. Men ni har bara setts 1 (!) gång på 3 månader... visst, det kan ju finnas rimliga förklaringar. Men ändå... sen att han avböjer en träff (nu framgår ju inte vad hans anledning var...)...

För mig så är "dagligt" skrivande, men man aldrig (!) ses, inte att betrakta som att dejta... men andra får givetvis anse annat...

Det är givetvis något fint i att skriva till varandra, eller prata i telefon, varje dag. Men för mig så handlar "dejting" om att man faktiskt (vill) ses och träffas och umgås och göra trevliga saker tillsammans... sen kan "yttre" omständigheter påverka frekvens... absolut... jag var inte ute efter en "brevvän"...

Luften är fri! Träffa du nr 2. Finns det ett större engagemang där... då kan det givetvis vara schysst att "avsluta" nr 1...

Alternativt, efter dessa 3 månader, så kan man ju även diskutera hur man ser på denna typ av "dejtande" som inte verkar leda någon vart..?

Svar på tråden Dejta två samtidigt?