Inlägg från: Anonym (facts of life) |Visa alla inlägg
  • Anonym (facts of life)

Varför ser kvinnpr över 40 ofta mycket bättre ut än män i samma ålder?

Anonym (Rob) skrev 2025-11-16 01:49:07 följande:

Jag tycker tvärtom.
    Kvinnor lägger på sig alldeles för mycket vikt med åldern.
    Här är ett bra exempel på hur mycket sämre kvinnor åldras...  Efter 25 går det totalt utför.

Det ändrar inte på statistiken att fler män än kvinnor är överviktiga i Sverige och det är för att vi anstränger oss mer. Män har också som grupp mer ohälsosamma vanor vilket syns direkt i fördelningen av hjärtinfarkter och stroke. Män utvecklar plack i kärlen 11-13 år före kvinnor t.ex.
  • Anonym (facts of life)
    Anonym (Patrik) skrev 2025-11-16 12:21:46 följande:
      Nja, det där är nog grov generalisering. Du utgår på att det är indelat efter kön. Det handlar nog mer om individualitet 

Jag har kvinnliga vänner som slutat dejtat och gett upp män för gott i denna ålder. inget romantiskt intresse för män längre. Dom skiter fullständigt i vad män tycker om dom. Dom är inte ute efter något hos män och lever sina egna liv. Där det verkligen inte spelar någon roll om män finner dom attraktiva eller inte. Alla har gemensamt att dom har väldigt starka psyken och är obrydda. Upplever dom som harmoniska och stressar sällan över män.

Dom som bryr sig, är ju dom som ligget i. Tränar mycket på gym, väldigt aktiva på sociala medier med lägga upp bilder på sig själva etc. Jag upplever dessa kvinnor som lite mer oroliga. Över att tappa relevans hos män.  
    Jag tänker att ni nog båda har en poäng men att det till stora delar handlar om ålder.

Yngre kvinnor upplever mycket större tryck på sig att vara snygga, fräscha och till behag rent allmänt. Äldre kvinnor har genomskådat detta BS och är mer som de vill.
Svar på tråden Varför ser kvinnpr över 40 ofta mycket bättre ut än män i samma ålder?