Inlägg från: Jemp |Visa alla inlägg
  • Jemp

Hon hatar min son

Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:03:35 följande:
    Min son har problem men hon anser att de är så omfattande att hon helt enkelt helt släppt honom och behandlar han som avskum. Medan jag ser ett vilt barn som är smart och vill lära sig saker som skolan inte lär honom, att han inte helt passar in i mallen. Han är mitt allt. Hon anser att jag belastar honom med vuxna problem och använder honom och särbehandlar alla barnen till hans fördel. Jag gick i tron att hon också ville ha ett gemensamt barn. Sjukt att göra abort pga ett annat barn som ska bli storebror anser jag, Han kan bli en bra storebror men hon håller inte med. 

nåja, som du beskriver det handlar det ju snarare om en graviditet där ni inte kan bo ihop, med en pappa som inte tar föräldraansvar och ett syskon som riskerar göra att kommande bebis kan fara illa. Jag tänker inte råda kring vad som är lämpligast för henne att göra, men jag förstår hennes tvivel. 

Även från din synvinkel: ni kan ju bevisligen inte bo ihop. Du verkar inte heller tycka hon är en bra förälder. Hur ska ni lösa det?

• Jemp
    Anonym (Desperatman) skrev 2025-11-16 16:41:40 följande:
    Våldsam vild skulle jag säga. Och intensiv, vet att han kan vara manipulativ och har såklart sagt till han att han inte får slåss absolut inte om inte någon annan slår först 
    Försvara sig är en sak. Folk är elaka mot honom både vuxna och barn fryser ut honom hela tiden alla hatar honom. Jag kan ta hand om min son behöver inget stöd 
    Det låter som att ditt barn behöver betydligt mer hjälp och anpassningar än han får. Den som far mest illa är ju han.
  • Jemp
    Anonym (B) skrev 2025-11-22 08:12:08 följande:
    Dyslexi utredning görs inte på så små barn, kan vara olika från kommun till kommun men det är den info jag fått när jag frågat om min dotter. Här görs den runt 15-16 år om misstanke finns, vilket jag tycker är sent. 
    Om jag har tolkat ts rätt så finns kontakt med soc redan, men verkar mest vara utifrån mammans missbruk. 

Ts, din son behöver hjälp. Han måste ha tydliga rutiner varje dag, både hemma och i skolan, för att kunna fungera. Vill du inte att han ska ha kompisar? Kunna delta på aktiviteter? Bli bjuden på kalas? Det kommer aldrig hända så länge ditt barn är sjövild, ingen vågar vara nära honom. Han beter sig såhär för att han saknar rutiner, han saknar en vuxen som sätter gränser och han mår fruktansvärt dåligt. Hans beteende är ett tecken på det och det är ditt jobb som förälder att visa honom rätt väg i livet. Han kommer att bli värre om han inte får hjälp nu. Du kommer inte kunna hantera hans styrka när han kommer upp i tonåren och fortsätter att slåss. 

Det är ingen nackdel att få en diagnos, i skolan är det en fördel då han kan få rätt hjälp och ännu mera tydlighet och framförhållning, vilket barn med diagnoser behöver. 
    Det görs i trean/vid 9 år här i alla fall, vet jag från mitt barns vänner. 
Svar på tråden Hon hatar min son