Inlägg från: Anonym (Desperatman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Desperatman)

Hon hatar min son

Anonym (Tg) skrev 2025-11-16 16:03:15 följande:

Låter som ni inte vart tillsammans så länge.
    Då skaffa ett gemensamt barn är kanske inte det bästa i denna sits. Vad är det för fel att vänta och inte ha så bråttom? 

Ärligt hade jag själv dumpat min partner om jag märkte att den inte gillade mitt barn oavsett anledning. 

Vi har varit tillsammans 2 år. Nu är det lite sent när hon redan är gravid. Problemet är att det inte är första gången jag blir dumpad pga samma anledning
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (M) skrev 2025-11-16 16:11:21 följande:

Jag instämmer i ovanstående - vad gör du för att lösa situationen och hjälpa din son till ett mer konstruktivt beteende? 

Du framställer det som om din sambo är problemet men om du får klagomål från andra också så måste du inse att din son behöver hjälp. 

Det här verkar inte handla om en oresonlig bonusförälder utan om att du inte tar ditt ansvar som förälder själv.

Situationen verkar ha gått helt överstyr om din sambo känner att hon måste skydda de andra barnen från din son.

Du hjälper honom inte genom att tycka synd om honom utan genom att sätta gränser och stötta honom att bryta beteendet. 

Jag vet att han mobbat hennes son och varit elak mot yngre barnet fysiskt och även retat dem mycket, ljugit osv men hennes barn skriker högt hela tiden hon menar att det är hans fel och att de aldrig är så annars. Hennes vänner har skällt ut min son och hon gör ingenting att försvara honom. Min son är en hård sort som kan försvara sig. Hon berättar inte allt han gör heller men hon säger att han ställer till bråk ständigt med fula ord och slag, fula miner och sedan ljuger och skyller ifrån sig även mot sitt syskon alltså mitt andra barn. Jag försöker säga till och prata med honom men han beter sig antagligen värre åt när jag inte ser. Han är väldigt intensiv hela tiden men barn är barn samtidigt, Han är nio år. Han har det inte lätt i skolan själv, Hon menar att han har en taskig kvinnosyn men han är ett barn vilket är konstig sak att säga anser jag. 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (M) skrev 2025-11-16 16:17:09 följande:

Va?! Och du inser fortfarande inte var problemet ligger utan det är fel på kvinnorna.

När skolan tar upp problemen så måste du iaf lyssna. Din sambo har tyvärr rätt i att din son kan hamna väldigt snett om du inte gör något nu. 

Om du inte klarar av din föräldraroll så finns det hjälp att få. Du hjälper återigen inte din son genom att förneka problemen, tvärtom. 

Jag anser att skolan är ett rutigt system där alla förväntas sitta i samma roll medan han inte har möjligheten att sitta ned i timmar och lära sig läsa och räkna. Han är smart på andra sätt. Sedan är det många barn som klagar på min son hela tiden som om dem aldrig gör fel fast min son berättar att de retar honom och slåss så att han inte vill gå till skolan alls vilket är sjukt hemskt. Skolan har ett ansvar att lära honom och han får extra hjälp där men ändå kan han inte läsa. Men han kommer bli något bra ändå de vet jag. Det är inte en som bråkar. Vet inte hur jag ska få han att lugna ned sig. Ibland förtjänar han något gott i affären eller något roligt om han hjälper till. 
  • Anonym (Desperatman)
    Lånehajen skrev 2025-11-16 16:18:28 följande:
    Det låter som att du inte är någon vidare människokännare och ser din son genom pappas ögon. Ja, han kanske kan bli vad han vill. Men det betyder inte att det är OK att han beter sig så illa mot de som finns omkring honom.

Jag skulle ta i med hårdhandskarna om jag var du. Här är det nog inte brist på lyhördhet inför behov som är problemet. Utan han behöver tillrättavisas riktigt ordentligt. Du skriver att detta har skett tidigare. Det är inte normalt att ditt barn ska förhindra ett förhållande med en kvinna. Då behöver du få pli på honom.
    Men hur ska jag göra då? Jag har dragit in telefon och dator men han blir värre då de andra barnen får ha det fortfarande och han då tar deras grejer eller blir jätte ledsen 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (xc) skrev 2025-11-16 16:14:42 följande:
    Nej, men det är inte heller normalt med ett barn som hon beskriver eller en förälder som inte tar sitt ansvar och uppfostrar sitt barn.
    Jag försöker men ska hela hans liv gå ut på tillsägelser och skrik? 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Eh) skrev 2025-11-16 16:28:09 följande:
    Här är det tydligt vem som är problemet. Du. Hennes barn säger ut ditt barn att SLUTA. Då ska han SLUTA. Ja, barn kan leka - SÅ LÄNGE ALLA INBLANDADE BARN ÄR MED PÅ DET. Och självklart behöver barn komma i säng i tid. Tillräckligt med sömn är otroligt viktigt för deras inlärning och utveckling.
    Så så fort ett barn börjar lipa ska man springa dit? Barn kan leka så ibland. Hennes barn ylar jämt. Ja men hon har regler kring allting verkligen läsk godis sänggående. Alla ska va i säng halv nio liksom varje dag hur kul? 
  • Anonym (Desperatman)
    Anonym (Tg) skrev 2025-11-16 16:31:23 följande:
    Måste bara fråga, hur mycket umgås du och hittar på saker med din son? Då menar jag givetvis ni själva. Får ju nästan känslan att det viktigaste i ditt liv har varit att hitta kärleken före din son. Satsa på din son som redan finns och lös problemen kanske hade varit en bättre väg att gå. 
    Det gör jag ofta. Särskilt nu när hon vägrar göra aktiviteter med honom. Har levt som singel länge och varit jag och han. 
  • Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-16 16:32:52 följande:
    Helt enig. Den här killen måste ha strikta rutiner och pappan har INTE tagit sitt ansvar som förälder. Det beteende som skildras här är fullständigt oacceptabelt. Den här grabben kommer att bli hatad av alla och får en helt omöjlig tillvaro om han tillåts härja på det viset, varför tillåter du detta, TS? En sån enkel sak som att ta med honom ut bland andra och då skriker han fula ord! Det förstår du väl TS, att du måste strama upp din fostran? Nu tror jag att det är för sent, men sambon kan ju inte bo ihop tillsammans med en sån vilde.                                                                                                                   Hur kommer han att agera när det finns en liten bebis med i bilden? Jag blir helt matt när jag läser om den den här killen, alla klagar ju på honom! Sök hjälp innan han utvecklat ännu värre beteenden!. Sambon har säkert rätt här; får han hållas kommer han att bli kriminell. Familjehem? TS klarar ju uppenbarligen inte av honom, han har helt tagit kommandot.

Om nån tar min son får de med mig att göra. Han är lite vildare sort helt enkelt vilket är normalt för barn. 

Hon vägrar ha en bebis i samma rum som
    honom säger hon och anklagar även honom för att skada djur medan jag ser att han lekt vilt med dessa ibland men samtidigt bryr sig mycket om barn och djur. Hon ser inte det utan bara som en hänsynslös luffare. Han är
    ingen tråkig unge och kan suga musten ur en ja men han är ett barn fortfarande. Han lär alltid vara vild men hemskt att måla upp honom som en kriminell jävel i hans ålder. 

• Anonym (Desperatman)
    Anonym (Möjlighet) skrev 2025-11-16 16:37:59 följande:

Jag växte upp med ett våldsamt syskon. Han fick utstå mycket mobbning. Men det fick jag med. Det var en jobbig uppväxt tycker jag.

Kan du se det som en möjlighet att han får komma till en stödfamilj? Kanske vara där varannan vecka. Då får din partner en avlastning och han kanske får en bättre uppfostran.

Din son ska inte gå runt och slåss och vara elak. Det kommer inte göra saken bättre för honom sen. Visst att man inte ska vara elak mot pojken för det gör inte saken bättre men du borde ju kunna sätta mer gränser? 

Har du gjort något för att han ska sluta? 

Våldsam vild skulle jag säga. Och intensiv, vet att han kan vara manipulativ och har såklart sagt till han att han inte får slåss absolut inte om inte någon annan slår först 
    Försvara sig är en sak. Folk är elaka mot honom både vuxna och barn fryser ut honom hela tiden alla hatar honom. Jag kan ta hand om min son behöver inget stöd 
  • Anonym (Desperatman)
    Goneril skrev 2025-11-16 16:38:41 följande:
    Ja, under en lång tid ska det vara tillsägelser, ända tills den här vilden fattat. Det ska också vara sänggående tidigt och regler för läsk och godis. Sambon i tråden har helt rätt, att hon ens övervägde att flytta ihop med TS med det bagaget! 
    Han tjatar om godis och läsk och kanske varit lite snäll där men han hittar ändå om jag tjuvätit och blir orättvist då. 
Svar på tråden Hon hatar min son