• Anonym (Bikinitjej)

Bikini i badhus okej?

Tycker ni att bikini i badhus är okej eller hör den hemma på stranden? Har tänkt på att de flesta har baddräkt i badhus och har funderat på om det finns någon oskriven regel gällande detta? Är det opassande om jag har bikini på mig där eller är det fritt fram? 

• Svar på tråden Bikini i badhus okej?
  • Mayjel

Ja, om bikinin är modest så tycker jag det är helt okej. 

• Anonym (Ja)

Jag skulle säga att det är en oskriven (?) regel, ja. Men du lär knappast bli utslängd om du har en bikini.

• Anonym (Bikinitjej)
    Anonym (Ja) skrev 2025-11-16 19:08:27 följande:

Jag skulle säga att det är en oskriven (?) regel, ja. Men du lär knappast bli utslängd om du har en bikini.

Oskriven regel som i att du tittar snett på om någon har bikini på sig? 
  • Anonym (Bikinitjej)
    Mayjel skrev 2025-11-16 19:03:36 följande:

Ja, om bikinin är modest så tycker jag det är helt okej. 

Vad är en modest och en icke-modest bikini? 
  • Anonym (L)

Det beror på bikinin. En klassisk bikini är helt ok men stringbikini och liknande har inte i badhus att göra.

• Mayjel
    Anonym (Bikinitjej) skrev 2025-11-16 19:55:19 följande:
    Vad är en modest och en icke-modest bikini? 
    Modest, i detta sammanhang, betyder att bikinin är anständig och ickesexuell, att den alltså täcker sexuellt laddade områden på kroppen som byst, stjärt och bikinilinje. 
  • Anonym (TP2025)

Jag ser folk i bikini på badhuset. Inget konstigt med det. Vanligadt på tonåringar och unga vuxna, men jag har sett 30-plussare i bikini också.

Men jag håller med om det där med modest. Inte string tex. På vårt badhus är det tillåtet för kvinnor att skippa överdelen, men jag har aldrig sett någon göra det och om de har bikini brukar den täcka det mesta av brösten, inte sån där med små trekanter över bröstvårtorna typ. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Bikinitjej) skrev 2025-11-16 19:54:39 följande:
    Oskriven regel som i att du tittar snett på om någon har bikini på sig? 
    Det sa jag inte. Beror också som andra skrivit vilken typ av bikini det är.
Svar på tråden Bikini i badhus okej?