• Anonym (Bikinitjej)

Bikini i badhus okej?

Tycker ni att bikini i badhus är okej eller hör den hemma på stranden? Har tänkt på att de flesta har baddräkt i badhus och har funderat på om det finns någon oskriven regel gällande detta? Är det opassande om jag har bikini på mig där eller är det fritt fram? 

• Svar på tråden Bikini i badhus okej?
  • Anonym (Bikinitjej)
    Anonym (L) skrev 2025-11-17 12:57:03 följande:
    Vinmerbymannen är det sista man vill se i bikini på ett badhus. Badbyxor, ok, bikini, nej.
    Snälla kan ni bara skriva om ni har något att tillföra tråden? 
  • Anonym (L)
    Anonym (Bikinitjej) skrev 2025-11-17 13:02:38 följande:
    Snälla kan ni bara skriva om ni har något att tillföra tråden? 
    Inga problem, det kan vi visst göra. Så länge du inte utger dig för att vara något du inte är så kan vi hålla oss till ämnet som du alltid ber om.
  • Anonym (Emelie)

Varför skulle de inte va okej? Badkläder som badkläder de täcker ju allt

• Anonym (Bikinitjej)
    Anonym (L) skrev 2025-11-17 13:49:21 följande:
    Inga problem, det kan vi visst göra. Så länge du inte utger dig för att vara något du inte är så kan vi hålla oss till ämnet som du alltid ber om.
    Och vad skulle det vara som jag utger mig för? Kan någon förklara? 
  • Anonym (Bikinitjej)
    Anonym (Emelie) skrev 2025-11-17 13:54:32 följande:

Varför skulle de inte va okej? Badkläder som badkläder de täcker ju allt

Skönt att det verkar vara en icke-fråga för de flesta och inget andra tänker på
  • Anonym (Juni)
    Anonym (L) skrev 2025-11-17 12:57:03 följande:
    Vinmerbymannen är det sista man vill se i bikini på ett badhus. Badbyxor, ok, bikini, nej.
    Ja det har du i och för sig rätt i 😁 men men, vad ska man göra om han trivs bäst i bikini...? 🤣
  • Anonym (Öh)

Varför skulle det vara olika mellan strand o badhus tänker du? Täcker den det den ska täcka så är det väl inga problem.

//från en 50+ som alltid har bikini då det håller för stor byst bättre på plats än baddräkt.

• Anonym (55+)

Har nog aldrig tänkt ens att det skulle vara skillnad på vad man väljer för badhus eller för stranden, man ska ju bada oavsett. Jag har oftast bikini och är 55+.

• Anonym (Bikinitjej)
    Anonym (Öh) skrev 2025-11-17 16:08:39 följande:

Varför skulle det vara olika mellan strand o badhus tänker du? Täcker den det den ska täcka så är det väl inga problem.

//från en 50+ som alltid har bikini då det håller för stor byst bättre på plats än baddräkt.

Jag har inget emot 50-åringar, det var ett svar på ett drygt troll som hittat till tråden. Har bara blivit less på att folk driver på det sättet på FL när man ställer en seriös fråga. 

Det är bara något jag noterat att kvinnor generellt har baddräkter på badhus så har varit oroligt över att folk tittar snett på mig när jag har bikini. Att det är någon oskriven regel jag inte känner till för oss som blivit lite äldre. då det just verkar som att folk övergår mer och mer till baddräkt med åldern. Men härligt med fler som håller fast vid bikini och över 50! 

• Daphodil

Är en 36årig tant som glatt kör bikini på badhus. Alltid gjort och aldrig tänkt att det skulle vara opassande. Barn struntar väl i vad andra vuxna har på sig, de är upptagna med att ha kul.

• Core
    Anonym (Badjävel) skrev 2025-11-16 23:43:40 följande:

Vem bryr sig? Egentligen?

Dom som går på badhus är väl där för att simma eller sitta och bubbla, samt basta?
    Man skiter väl i om nån brud har dragit på sig bikini eller våtdräkt. Jävla ickefråga.

Haha verkligen, tänkte gå in och skriva att jag inte ens vet vilka varianter som finns? Är inte bikini vanlig under och överdel? menar TS att kvinnor ska dölja hud på magen?
  • Core
    Anonym (Bikinitjej) skrev 2025-11-17 18:29:41 följande:

Jag har inget emot 50-åringar, det var ett svar på ett drygt troll som hittat till tråden. Har bara blivit less på att folk driver på det sättet på FL när man ställer en seriös fråga. 

Det är bara något jag noterat att kvinnor generellt har baddräkter på badhus så har varit oroligt över att folk tittar snett på mig när jag har bikini. Att det är någon oskriven regel jag inte känner till för oss som blivit lite äldre. då det just verkar som att folk övergår mer och mer till baddräkt med åldern. Men härligt med fler som håller fast vid bikini och över 50! 

Såg detta inlägg nu, så med kontexten har jag inget att säga om trådstarten längre.
  • baaa

Rumpa och bröst är ju oftast sexuellt laddade och är magneter för heterosexuella. Hade hon haft short på sig så hade jag kollat ändå, men jag hade inte kollat 2 gånger som hade gjort om hon hade haft en bikini. En bikini visar ju lika mycket som trosor gör. 

• Anonym (BAD-MOHAMMED)
    Anonym (Juni) skrev 2025-11-17 15:58:55 följande:
    Ja det har du i och för sig rätt i 😁 men men, vad ska man göra om han trivs bäst i bikini...? 🤣
    Vem är "Vimmerbymannen"?
  • Anonym (Kr)
    Anonym (BAD-MOHAMMED) skrev 2025-11-18 19:16:52 följande:
    Vem är "Vimmerbymannen"?
    Ett troll som hänger både här och på Flashback. Sjuk människa som förföljt kvinnliga medlemmar, ibland antagit deras identitet också. Sprider hat och hot, typ "jag vet var du bor". Någon man bör anmäla när man vädrar hans närvaro.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (BAD-MOHAMMED) skrev 2025-11-18 19:16:52 följande:
    Vem är "Vimmerbymannen"?
    En man som är besatt av att starta trådar om bland annar rumpor och kvinnors bmi.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Juni) skrev 2025-11-18 19:36:23 följande:
    En man som är besatt av att starta trådar om bland annar rumpor och kvinnors bmi.
    Och om alla troll och mobbare på FL.
Svar på tråden Bikini i badhus okej?