Anonym (Juni) skrev 2025-11-16 23:34:15 följande:
Fast det var det ju ingen som sa? Att man inte använder bikini på badhuset betyder ju inte nödvändigtvis att man har komplex för sin mage. Jag har inga komplex men jag tycker baddräkt är mer praktiskt när man simmar snabbt.
Varför skulle det just vara en femtioåring som har komplex för sin mage? Det finns det väl lika gärna tonåringar såväl som tjugoåringar som har. Snarare är det väl yngre tjejer som är mer självkritiska när det gäller sina egna kroppar, äldre damer har förhoppningsvis släppt såna onödiga tankar och klär sig i de är bekväma i oavsett om det är bikini eller baddräkt.
Jag har inga problem att visa magen men jag ser ingen anledning att gå och visa den hela tiden. På stranden ja visst, på badhuset? Nä, där är man ju ändå under vattnet större delen av tiden så det är ju ändå inget att visa upp. Dessutom är baddräkten mer praktiskt att bara dra på och så vet man att den sitter ordentligt under hela simpasset. Visst finns det sportbikinis men jag har aldrig hittat någon jag trivts i så jag fortsätter simma i baddräkt oavsett vad någon annan kan tänkas tycka om det.
50-åring var en gissning då personen verkar väldigt konservativ som tycker att man vill visa upp sig bara för att man visar magen. Denne framstod även som bitter då den har så mycket emot att man visar magen, oftast blir det så när man själv har komplex - att man stör sig på att andra visar det man själv har komplex över. Så det var ganska talande om vem det var som lämnade en sådan kommentar.
Valet mellan bikini eller baddräkt ser jag som ett modeval och jag föredrar bikinis på mig, tycker inte riktigt om baddräkter. Vissa baddräkter är mer revealing än vissa bikinis så tycker det är lustigt att man automatiskt anser att de som har bikini vill visa upp sig. Vad är så tabu med att ha något som visar magen? Personligen tycker jag att rumpa och bröst är mer sexuellt laddade och det finns baddräkter som visar väldigt mycket sådant.