Anonym (Bikinitjej) skrev 2025-11-16 23:07:52 följande:
Inte alls! Ganska skrattretande att någon skulle anse att man visar upp sig bara för att man har ett plagg som visar magen, när det finns baddräkter som är mer revealing med avseende på rumpa och bröst än vissa bikinis. Men nej det är vid magen gränsen går. Bara en tråkig 50-åring med magkomplex skulle kunna slänga ur sig något sådant

undrar om alla som inte har tältkläder på sig också har för avsikt att visa upp sig enligt er som tycker så? Burka kanske är att föredra rent utav?
Fast det var det ju ingen som sa? Att man inte använder bikini på badhuset betyder ju inte nödvändigtvis att man har komplex för sin mage. Jag har inga komplex men jag tycker baddräkt är mer praktiskt när man simmar snabbt.
Varför skulle det just vara en femtioåring som har komplex för sin mage? Det finns det väl lika gärna tonåringar såväl som tjugoåringar som har. Snarare är det väl yngre tjejer som är mer självkritiska när det gäller sina egna kroppar, äldre damer har förhoppningsvis släppt såna onödiga tankar och klär sig i de är bekväma i oavsett om det är bikini eller baddräkt.
Jag har inga problem att visa magen men jag ser ingen anledning att gå och visa den hela tiden. På stranden ja visst, på badhuset? Nä, där är man ju ändå under vattnet större delen av tiden så det är ju ändå inget att visa upp. Dessutom är baddräkten mer praktiskt att bara dra på och så vet man att den sitter ordentligt under hela simpasset. Visst finns det sportbikinis men jag har aldrig hittat någon jag trivts i så jag fortsätter simma i baddräkt oavsett vad någon annan kan tänkas tycka om det.