• NovaStar

Att hitta kärleken

Tider och alla andra appar är mest skit .
    Testade kort men fick bara antingen runt 20 åringa killar som söker kk eller ONS ( jag är 41 snart) eller gubbar runt 55-60 som även de skickar snuskiga meddelanden första dagen eller allmänt oseriösa. 

Så träffa nån i verkligheten,  typ genom hobby arbete vänner osv.
    Inte så lätt heller . 
    En kille jag träffade genom vänner visade intresse för mig men när jag frågade efter hans nr va de ett nej. 

Nu vågar man inte ragga i verkligheten heller. 

Tycker jag om honom så är de inget intresse tillb eller tvärtom nån kille gillar mig men jag gillar inte honom.

Såå var o hur ska jag hitta min nya kärlek 

• Svar på tråden Att hitta kärleken
  • Martinnains

En fundering, du träffade en kille som verkade intressant genom vänner och vännerna ville inte ge nummeret? Låter jättekonstigt, i vilket fall måste det väl gå att ta kontakt direkt. Åtminstone måste du ju fråga varför, är han upptagen, eller något annat?
    Annars är det nog inte fel att fortsätta med appar, en av fördelarna är ju att det aldrig blivit någon kontakt om inte du också tar ett steg. Samt att om du ställer in ålder och avstånd så är det i första hand de som kan se dig. Då slipper du både 20 och 60 åringar. Samt att du är tydlig med vad du söker. Lycka till din prins eller skogshuggare finns där någonstans

• Anonym (L)

Varför vågar du inte ragga?

• Anonym (?)

Om du fortsätter ge upp efter ett nej lär du förbli singel.

Appar: Sålla! Mycket skräp och det behöver du acceptera. Sortera bort direkt. När någon verkar lovande, träffa fort. Visar det sig att det inte är något, avsluta snabbt. Kör flera parallella spår.

Irl: Fortsätt! Det kommer dyka upp fler lovande. Lär känna lite mera, driv processen framåt.

• Anonym (C)
    Anonym (L) skrev 2025-11-17 07:46:39 följande:

Varför vågar du inte ragga?

Det undrade jag med. 
  • Anonym (Lisa)

Att hitta en kärlek är i verkligheten att dejta minst 50 personer,  acceptera minst 32 nej , bli ghostad 18 gånger,  kyssa minst 10 halvdana killar och ligga med 5 riktigt usla ... sen kommer han dyka upp.

Du behöver alltså borsta av dig besvikelser och jobba på självkänsla och självförtroende och fortsätta söka . 

Dejta ska vara kul , inte vara på väg till din avrättning... 

Att dejta äe också ett sätt att jobba på sig själv och lära känna sig själv . 

• exandthecity
    Tror att de flesta vettiga kvinnor och män bara testar gratis-tinder en kort tid. Sen testar man att bli exklusiv med nån där man trivs i varandras sällskap och anar att det kanske finns potential långsiktigt. Raderar kontot. Men allt flyger inte och så är man tillbaka med gratis-tinder efter några månader eller nåt år, och så prickar man rätt efter några sådana vändor förhopningsvis.
    Sedan finns det proffs-tindrarna (båda kön) som har olika betaltjänster. Det kan vara t.ex. swipe-meddelande (dvs sånt som hamnat i din inkorg utan att ni matchat före), superlike eller att man döljer ålder eller plats-info. Jag har dejtat några som använt något av ovanstående, med negativa erfarenheter. De som bara kör gratis har varit trevliga generellt.
    En del kvinnor verkar bli passiva dvs de orkar inte själva scrolla igenom utbudet och ödslar istället sin tid på att svara på betal-männens swipemeddelanden. Undvik dessa, är mitt råd.
  • Tow2Mater

Om man vid 40+ kallar andra gubbar är det nog där 40-åriga kärringar kan hoppas hitta sin match.

• KimLinnefeldt

Plötsligen händer det.

Det där med koppleri är inte så dumt. Förr var det nog vanligare att man bad vänner och släktingar om tips på fina killar.

Själv blev jag uppraggad via grannar/vänner som sammanförde mig med min C. Njuter ännu efter 26 år.

• Anonym (Anonym)

Tja

Om du ger upp efter ett nej så kommer du inte långt. 

Jag brukar själv ragga på snygga tjejer och brukar fråga nummer, ibland blir det nej och ibland blir det ja, inget att hänga upp sig vid. Bara att fortsätta med sitt.

Jag ser inte din profilbild om du är snygg eller inte. 

1. Hur många förhållanden har du haft?
    2. Hur länge sedan var det du hade ett förhållande senast?

• NovaStar
    Martinnains skrev 2025-11-17 07:07:42 följande:

En fundering, du träffade en kille som verkade intressant genom vänner och vännerna ville inte ge nummeret? Låter jättekonstigt, i vilket fall måste det väl gå att ta kontakt direkt. Åtminstone måste du ju fråga varför, är han upptagen, eller något annat?
    Annars är det nog inte fel att fortsätta med appar, en av fördelarna är ju att det aldrig blivit någon kontakt om inte du också tar ett steg. Samt att om du ställer in ålder och avstånd så är det i första hand de som kan se dig. Då slipper du både 20 och 60 åringar. Samt att du är tydlig med vad du söker. Lycka till din prins eller skogshuggare finns där någonstans

Ja han hade frågat sååå mycket om mig när jag inte var där bla sa att jag var snygg fråga om jag var singel osv . Min ena vän sa att han brukar fråga efter mig och skvallrat om saker han sagt och frågat. .Han ville inte just då , mycket annat i livet sa han . Nu är de 5 mån sen 
Svar på tråden Att hitta kärleken