• NovaStar

Att hitta kärleken

Tider och alla andra appar är mest skit .
    Testade kort men fick bara antingen runt 20 åringa killar som söker kk eller ONS ( jag är 41 snart) eller gubbar runt 55-60 som även de skickar snuskiga meddelanden första dagen eller allmänt oseriösa. 

Så träffa nån i verkligheten,  typ genom hobby arbete vänner osv.
    Inte så lätt heller . 
    En kille jag träffade genom vänner visade intresse för mig men när jag frågade efter hans nr va de ett nej. 

Nu vågar man inte ragga i verkligheten heller. 

Tycker jag om honom så är de inget intresse tillb eller tvärtom nån kille gillar mig men jag gillar inte honom.

Såå var o hur ska jag hitta min nya kärlek 

• Svar på tråden Att hitta kärleken
  • NovaStar
    Anonym (L) skrev 2025-11-17 07:46:39 följande:

Varför vågar du inte ragga?

Rädd för att bli dissad. 
  • NovaStar
    Tow2Mater skrev 2025-11-17 13:46:34 följande:

Om man vid 40+ kallar andra gubbar är det nog där 40-åriga kärringar kan hoppas hitta sin match.

60 är "gubbe" flr stor skillnad tycker jag
  • NovaStar
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-17 19:43:25 följande:

Tja

Om du ger upp efter ett nej så kommer du inte långt. 

Jag brukar själv ragga på snygga tjejer och brukar fråga nummer, ibland blir det nej och ibland blir det ja, inget att hänga upp sig vid. Bara att fortsätta med sitt.

Jag ser inte din profilbild om du är snygg eller inte. 

1. Hur många förhållanden har du haft?
    2. Hur länge sedan var det du hade ett förhållande senast?

2 förhållande i hela mitt liv ett på 17 år ett på 2 år.
    Skild sedan 2 år tillb
  • Anonym (Lisa)
    NovaStar skrev 2025-11-17 21:20:16 följande:
    Rädd för att bli dissad. 
    Fast ingenting värre än ett nej händer ju och nu har du upplevt det . Så vad är så farligt med det? 
  • NovaStar
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-17 21:29:57 följande:
    Fast ingenting värre än ett nej händer ju och nu har du upplevt det . Så vad är så farligt med det? 
    Vet inte tycker de är pinsamt speciellt om man måste träffa personen efter sen som denna gemensamma vän till mig o min ena vän. Nu när jag träffar honom igen i sociala sammanhang så känns de lite pinsamt. 
  • Martinnains
    NovaStar skrev 2025-11-17 21:19:24 följande:
    Ja han hade frågat sååå mycket om mig när jag inte var där bla sa att jag var snygg fråga om jag var singel osv . Min ena vän sa att han brukar fråga efter mig och skvallrat om saker han sagt och frågat. .Han ville inte just då , mycket annat i livet sa han . Nu är de 5 mån sen 
    Ja men då borde du ju ta kontakt, bara för att kolla läget.
    Om jag är i en sådan situation, brukar jag försöka få till det att vi råkar mötas, se till att vara på samma ställe
  • Anonym (Lisa)
    NovaStar skrev 2025-11-17 21:33:16 följande:
    Vet inte tycker de är pinsamt speciellt om man måste träffa personen efter sen som denna gemensamma vän till mig o min ena vän. Nu när jag träffar honom igen i sociala sammanhang så känns de lite pinsamt. 
    Då får du öva på det..  att bli dissad ingår liksom i konceptet att dejta och leta kärlek  (se mitt första svaret till dig högre upp) 

Du kommer förmodligen också själv att dissa män du inte finner intressanta och som du också kanske måste ha i din bekantskapskrets på olika sätt ..  
  • Anonym (Anonym)
    NovaStar skrev 2025-11-17 21:24:48 följande:
    2 förhållande i hela mitt liv ett på 17 år ett på 2 år.
    Skild sedan 2 år tillb
    Oj 17 år är lång tid. 

Du är inte min typ annars hade jag gärna raggat på dig. 

Jag tycker om att ragga på tjejer som kanske inte haft så långa förhållanden. Helst unga med, men en äldre tjej hade inte varit fel heller som är mogen men då ska hon inte haft förhållande längre än halva mitt liv. 

Jag är 30 år gammal för sakens skull. 

Jag brukar annars ragga på tjejer som är 20 år gamla. Men 30 är inget fel det heller. 

MVH
  • Anonym (Tillåt mig att le)
    exandthecity skrev 2025-11-17 12:20:27 följande:
    Tror att de flesta vettiga kvinnor och män bara testar gratis-tinder en kort tid. Sen testar man att bli exklusiv med nån där man trivs i varandras sällskap och anar att det kanske finns potential långsiktigt. Raderar kontot. Men allt flyger inte och så är man tillbaka med gratis-tinder efter några månader eller nåt år, och så prickar man rätt efter några sådana vändor förhopningsvis.
    Sedan finns det proffs-tindrarna (båda kön) som har olika betaltjänster. Det kan vara t.ex. swipe-meddelande (dvs sånt som hamnat i din inkorg utan att ni matchat före), superlike eller att man döljer ålder eller plats-info. Jag har dejtat några som använt något av ovanstående, med negativa erfarenheter. De som bara kör gratis har varit trevliga generellt.
    En del kvinnor verkar bli passiva dvs de orkar inte själva scrolla igenom utbudet och ödslar istället sin tid på att svara på betal-männens swipemeddelanden. Undvik dessa, är mitt råd.
    Haha undrar om du är helt med i matchen ? När jag hör kvinnliga kollegor (35-50) prata om sitt dejtande är de tydligt att de vill få männen att tro att de baaaara dejtar honom. Tar bort appen och så vidare?De vill ju inte verka slampiga. verkligheten ? de har många i omlopp, dejtar rätt strukturerat, flera konton o håller flera dörrar öppna och vill ha fortsatt span på om någon bättre dyker upp. De ser dejtandet som ett projekt Där de maxar sina chanser. Många män är lätta att lura säger de?.. eller så håller männen på likadant
  • Jimmy75

Att sluta leta efter den brukar vara det bästa sättet helt ärligt. Då lägger du alla dysfunktionella strategier som vi generellt har åt sidan och det som kommer, kommer helt naturligt. Det är förstås inte så lätt att bara göra så, men det brukar vara det som funkar....och vem har sagt eller väntat sig att det ska vara lätt? Hur mycket uppskattar vi för den delen positiva eller värdefulla saker vi har fått utan hårt jobb och ansträngning?

Nothing in this world worth having comes easy.

• exandthecity
    Anonym (Tillåt mig att le) skrev 2025-11-17 22:39:34 följande:
    Haha undrar om du är helt med i matchen ? När jag hör kvinnliga kollegor (35-50) prata om sitt dejtande är de tydligt att de vill få männen att tro att de baaaara dejtar honom. Tar bort appen och så vidare?De vill ju inte verka slampiga. verkligheten ? de har många i omlopp, dejtar rätt strukturerat, flera konton o håller flera dörrar öppna och vill ha fortsatt span på om någon bättre dyker upp. De ser dejtandet som ett projekt Där de maxar sina chanser. Många män är lätta att lura säger de?.. eller så håller männen på likadant
    Vill nog påstå att jag är med i matchen eftersom jag själv levt ungefär det livet. Men för min del var det bara nåt år i början av 00-talet så det är preskriberat antar jag. Några av tjejerna i den dejtsvängen har jag pratat med långt senare och då fått beskrivet att de höll på precis likadant som oss killar. 
  • Anonym (M)
    NovaStar skrev 2025-11-17 21:33:16 följande:
    Har tappat räkningen hur många gånger jag blivit dissad. Pinsamt, ja men det måste man lära sig hantera.
  • KimLinnefeldt

Finns det inte en naturlig gräns när man säger att man är unika för varandra. När man har träffats en hel del och tycke börjar uppstå. Då bör man väl ändå ta bort sig från "marknaden"? Annat vore en deal breaker.

• Anonym (Tillåt mig att le)
    KimLinnefeldt skrev 2025-11-18 17:43:14 följande:

Finns det inte en naturlig gräns när man säger att man är unika för varandra. När man har träffats en hel del och tycke börjar uppstå. Då bör man väl ändå ta bort sig från "marknaden"? Annat vore en deal breaker.

Nånstans måste den finnas men nätdejting innebär nog massor av dubbelspel fulspel och att det är svårt att veta när man har blivit ett par på riktigt. lätt att bli goastad från ingenstans?
  • Anonym (Katten)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-11-17 11:27:37 följande:

Att hitta en kärlek är i verkligheten att dejta minst 50 personer,  acceptera minst 32 nej , bli ghostad 18 gånger,  kyssa minst 10 halvdana killar och ligga med 5 riktigt usla ... sen kommer han dyka upp.

Du behöver alltså borsta av dig besvikelser och jobba på självkänsla och självförtroende och fortsätta söka . 

Dejta ska vara kul , inte vara på väg till din avrättning... 

Att dejta äe också ett sätt att jobba på sig själv och lära känna sig själv . 

Eller också släpper man hetsen och tar det som det kommer.

Själv separerade jag och tänkte mest att jag lika gärna kan vara singel. Lämnade en elva år lång relation och var mest trött.

Efter fyra år stod han bara där!
    Han kom fram till mig, tog kontakt. Det gick långsamt framåt, vi båda hade varit singlar några år och ingen av oss hade haft sex på 5+ år.

Han är min sista och största kärlek.
    Skulle jag mista honom så är jag klar med män. Men det kommer högst sannolikt inte att ske.
  • Anonym (z)
    Jimmy75 skrev 2025-11-17 23:00:31 följande:

Att sluta leta efter den brukar vara det bästa sättet helt ärligt. Då lägger du alla dysfunktionella strategier som vi generellt har åt sidan och det som kommer, kommer helt naturligt. Det är förstås inte så lätt att bara göra så, men det brukar vara det som funkar....och vem har sagt eller väntat sig att det ska vara lätt? Hur mycket uppskattar vi för den delen positiva eller värdefulla saker vi har fått utan hårt jobb och ansträngning?

Nothing in this world worth having comes easy.

Håller med
  • Anna79ZZ

Män över 50 känns patetiska att dregla runt på tinder. Överblivet skadat gods

Svar på tråden Att hitta kärleken